Doručování balíků bez emisí. DPD posiluje svou pozici na trhu a nasazuje pěší kurýry i cyklokurýry

DPD kurýr

Foto: DPD

DPD chce snižovat emise produkované při doručování zásilek v centrech měst

0Zobrazit komentáře

Doručovat zásilky zcela bez emisí? Pro celou řadu doručovacích společností velká výzva, v rámci které testují všemožné způsoby doručování. Většina snah se momentálně soustředí na elektrifikaci flotil doručovacích vozů či dokonce testy doručování pomocí dronů, byť to je ještě ve většině světa daleko. Inovativní se snaží být i DPD, které nově testuje doručování balíků pomocí cyklokurýrů na elektrokolech, a zároveň se zkouší vracet ke kořenům a doručovat balíky prostřednictvím pěších doručovatelů.

Pokud možno nulové emise při doručování zásilek. Velký cíl, kterého se snaží dosáhnout stále větší počet přepravních společností. Někteří přepravci vidí budoucnost přepravy ve vzduchu a testují doručování zásilek pomocí dronů, jako například německé DHL, jiné společnosti zase testují doručovací roboty a téměř všichni přesedlávají na elektromobily. To dokazuje i úspěch slovenské společnosti Voltia, která dodává elektrické dodávky celé řadě velkých přepravních společností, mezi kterými nechybí ani německé DPD.

DPD kurýr

Foto: DPD

Elektrokolo DPD s vozíkem

DPD se ke snížení své uhlíkové stopy zavázalo již v roce 2016 a prozatím tak činilo především prostřednictvím elektromobilů a dalších dopravních prostředků využívajících sílu elektřiny. Mezi ně patří i elektrokola, kterých chce DPD nově využívat i v České republice. Navazuje tak na již zmíněné DHL, které u nás testuje doručování zásilek pomocí speciálního elektrokola Cubicycle.

Ovšem zatímco Cubicycle připomíná spíš podomácku vytvořený samohyb, DPD sází na tradiční elektrokolo vybavené přívěsným vozíkem, který pojme až 880 litrů nákladu.

pavel-novak-zonky2

Přečtěte si takéZonky chce nalákat větší investory. Spouští službu, která bude investovat za ně, a plánuje vstoupit do ŠpanělskaZonky chce nalákat větší investory. Spouští službu, která bude investovat za ně, a plánuje vstoupit do Španělska

DPD testovalo hned několik typů kol, vozíků a elektrokoloběžek. Pro doručování v širším centru Prahy a Plzně se nejvíce osvědčilo elektrokolo s odpruženou přední vidlicí, díky které ze sebe kurýr na dlažebních kostkách nevyklepe duši. Časem chce DPD nasadit kurýry na elektrokolech i v dalších větších českých městech, kde má svá depa, tedy například v Brně, Ostravě, Olomouci či Hradci Králové. DPD by zároveň chtělo v budoucnu otestovat i koloběžku.

„V současnosti pozorujeme stále se zvyšující zájem o ekologii ve všech oborech, a ne jinak je tomu v přepravních službách. Zákazníci se už nespokojí pouze s ekologickým výrobkem, ale stejně tak jim záleží na způsobu, jak se k nim dostane. Věřím proto, že pěší i cyklokurýři jsou jedním z řešení v budoucnosti doručování. Chceme ukázat, že i přepravní společnost může minimalizovat negativní dopady dopravy na životní prostředí,“ říká Miloš Malaník, generální ředitel DPD CZ.

DPD kurýr

Foto: DPD

Kurýrka dokáže doručit až 40 zásilek během 4 hodin

Kurýři na elektrokolech však nebudou jedinou novinkou DPD, která se objeví v centrech měst. Další testovanou alternativou, jak doručovat zásilky, je pěší kurýr. DPD tuto metodu doručování zásilek nezavádí z důvodu zkoušení odvěkých metod státní konkurence, ale vidí v ní další způsob, jak být co nejvíce bezemisní.

Pěší kurýrka působí v ulicích Prahy 3 již od začátku září a průměrně stihne vyřídit 40 zásilek během své čtyřhodinové směny. Od tohoto měsíce by se k ní měl přidat ještě další kurýr a stejně jako u cyklokurýrů by se měli i pěší kurýři postupně rozšiřovat do dalších větších měst v Česku.

DPD kupuje balíkový byznys od Geisu

GeoPost, pod kterou DPDgroup spadá, doručuje denně 5,2 milionu zásilek, a to až do 230 zemí světa. DPD je druhou největší evropskou přepravní sítí a největším mezinárodním silničním přepravcem v Evropě. V České republice momentálně zaměstnává na 900 kurýrů a dalších 430 zaměstnanců. Toto číslo by se navíc mělo v nejbližší době navýšit díky transakci, v rámci které přebírá DPDgroup balíkové společnosti skupiny Geis v Česku a na Slovensku.

Získá tak významný podíl na českém i slovenském trhu s balíkovou přepravou, který zde Geis budoval více než 25 let, a za tuto dobu se dostal mezi nejvýznamnější přepravce paletových a kusových zásilek. Geis však z České republiky nezmizí úplně. Stále zde bude nabízet své služby v oblasti spedičních služeb, skladové logistiky a letecké či námořní přepravy.

geis-kuryr

Foto: Geis

Kurýři Geis budou nově nosit bundu s logem DPD