Dřevěný motocykl z jiné planety. EV-1 je unikátní elektrická motorka s cenovkou přes 1,5 milionu korun

drevomotorka2

Foto: Newron

Základem motocyklu je masivní tubus s uloženým akumulátorem

0Zobrazit komentáře

Lodě, letadla, automobily, koloběžky, kola a také motorky, to všechno jsou dopravní prostředky, u kterých není elektrický pohon již ničím výjimečným. Ovšem to, co předvedl výrobce Newron Motors, se vymyká všemu, co bylo v oblasti eletromobility doposud k vidění. Jeho motocykl EV-1 kombinuje technologii s designem, ze kterého bude mít největší radost červotoč.

Francouzi jsou proslavení svým neotřelým přístupem k designu. Jenže novinka z dílny francouzského výrobce motocyklů Newron Motors působí, jako by ani nebyla vytvořena na této planetě.

Tento motocykl v sobě totiž spojuje hned několik zdánlivě zcela neslučitelných prvků. Mísí v sobě trochu ze steampunku, trochu z futura a do toho všeho přidává tak tradiční materiál, jakým je dřevo, které je u motocyklů zcela netradiční.

newron-ev-12

Foto: Newron Motors

EV-1 je dost možná více uměním než motocyklem

Základem celého motocyklu není rám, na který jsme zvyklí u klasických strojů, ale masivní válcovitý tubus, ve kterém je uložen akumulátor. Celý tubus je transparentní, takže motorka působí neskutečně energicky, a tak trochu i nebezpečně.

Baterie nabízí dojezd až 300 kilometrů, pokud je motocykl využíván ve městě, na dálnici přibližně 220 kilometrů. Baterii lze plně nabít i za 40 minut, v případě využití některé z rychlonabíječek.

O pohon motorky se stará elektromotor o výkonu 70 kW, díky kterému je motocykl schopen akcelerovat z 0 na 100 pod 3 sekundy. Jeho maximální rychlost je omezena na 220 kilometrů v hodině.

newron-ev-15

Foto: Newron Motors

Dřevěná kapotáž je důležitý designový prvek

Díky moderním technologiím lze motocykl kontrolovat na dálku. EV-1 má v sobě zabudované připojení ke GPS, Bluetooth a Wi-Fi. Lze jej tak připojit k aplikaci v mobilním telefonu, která zprostředkovává řadu důležitých informací, například stav nabití baterie, zbylý počet kilometrů a umožní majiteli provádět i některá základní nastavení.

ondrej-raska-miton2

Přečtěte si takéOndřej Raška z Mitonu: Nevrátíme se tam, kde jsme byli před pandemií. Svět se mění a my máme možnost být u tohoOndřej Raška z Mitonu: Nevrátíme se tam, kde jsme byli před pandemií. Svět se mění a my máme možnost být u toho

Aktuální vratný rezervační vklad vychází na 2 tisíce eur, tedy zhruba 54 tisíc korun. Newron Motors odhaduje, že ve finále by měla motorka stát 60 tisíc eur, tedy přibližně 1,6 milionu korun. První dodávky jsou naplánovány na rok 2021. Za další příplatek si majitel bude moci motorku i přizpůsobit, například přidáním sedadla a stupaček pro spolujezdce, nebo si vybrat z různých typů kapotáže.

newron-ev-11

Foto: Newron Motors

Barevná paleta motocyklu

Kapotáž je celá dřevěná a představuje jakýsi finální tah štětcem designérů, kteří se při vytváření EV-1 doslova utrhli ze řetězu. Motocykl je k dostání v provedení černý eben, dub, červený cedr a bílý jasan. Ještě před koupí motocyklu by si měli zájemci ověřit, zda jim v garáži nesídlí červotoč, jinak mu totiž naservírují prvotřídní hostinu za nemalý peníz.

Prototyp EV-1 byl odhalen v minulém roce, ovšem tehdy ještě nebylo vůbec jasné, zda výrobce bude chtít svůj výtvor nabídnout zákazníkům Nakonec se tak stalo a Newron Motors začíná na své motocykly nabírat předobjednávky. Prozatím je však v plánu vyrobit pouze 12 unikátních kousků.

newron-ev-16

Foto: Newron Motors

Cena motocyklu je odhadována na částku přesahující 1,5 milionu korun

newron-ev-14

Foto: Newron Motors

EV-1 v ebenovém provedení