Drogerie Teta spustila v Česku vlastní e-shop. Nabídne 10 tisíc produktů a má sloužit pro velké nákupy

Michal PtáčekMichal Ptáček

teta1
0Zobrazit komentáře

Tuzemský řetězec drogerií Teta míří do onlinu. Po zhruba dvouletém vývoji řetězec patřící české společnosti Solvent představil vlastní e-shop, na kterém začíná prodávat drogistický sortiment. K dispozici by mělo být až 10 tisíc kusů zboží při shodných cenách s kamennými prodejnami. Nový internetový obchod zároveň podporuje klasické akční ceny známé právě z kamenných prodejen Teta a propojení s věrnostním programem Teta klub. Díky němu mohou zákazníci sbírat věrnostní body i za své online nákupy.

Od e-shopu si největší maloobchodní síť drogerií v České republice slibuje zvýšení hodnoty průměrné objednávky. Kamenné pobočky Teta, kterých je v Česku na 760, jsou totiž často díky svému sortimentu a umístění využívány spíše na drobné, impulsivnější nákupy. Větší penetraci pak drogerie díky vstupu do onlinu očekává v Praze a mezi mladými zákazníky. I ti by měli dle zástupců firmy přispět k tomu, že online bude v horizontu deseti let představovat 25 až 30 procent celkového obratu celé sítě drogerií.

Cílovou skupinou e-shopu Teta nicméně budou primárně ženy realizující velké zásobovací nákupy, které nyní často nakupují v supermarketech či hypermarketech. Při nákupu nad 1 000 korun je doprava po celé republice zdarma, a to prostřednictvím dopravců GLS a Česká pošta.

teta-eshop

„Od e-shopu si slibujeme hlavně posílení segmentu zásobovacích nákupů. Naše kamenné obchody si dobře vedou u cílených nákupů několika položek, ale i kvůli umístění prodejen Teta jsme byli slabší právě ve velkých nákupech. Kromě toho si myslíme, že se naše kamenné obchody a e-shop mohou navzájem dobře podporovat. V horizontu deseti let bude ostatně e-commerce v tomto typu podnikání podle nás představovat 25 nebo 30 procent obratu,“ říká David Vejtruba, marketingový ředitel společnosti Solvent, která Tetu vlastní.

S vlastním online obchodem však Teta nebude na českém trhu sama. Loni svůj e-shop spustil například rakouský hráč DM, vlastní internetový obchod pak plánuje i německý Rossmann. Do celkového výčtu je třeba přidat i jednotlivé online hráče. Drogerii lze totiž nakoupit i na Alze, Mallu, Košíku nebo Rohlíku, nemluvě o multilevel společnostech typu Avon a Oriflame.

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Brněnští vývojáři The Funtasty chtějí letos utržit 70 milionů korun. Pomůže jim i nová pobočka v Praze

0Zobrazit komentáře

Brněnské studio The Funtasty se v průběhu let zařadilo mezi nejvýraznější hráče na poli vývoje mobilních aplikací v Česku a začalo se především v loňském roce soustředit vedle zakázkového vývoje i na vlastní projekty. Mírná změna strategie se evidentně vyplácí, jelikož pro letošní rok počítá studio s obratem až 70 milionů korun, což má představovat zhruba 100% růst oproti roku 2018.

Loni The Funtasty rozšířilo tým na zhruba 40 lidí a vedle mobilního vývoje spustilo divizi pro zajištění dat a správu serverů, která doplňuje samotnou tvorbu aplikací. Mimo to otevřelo také nové designové kanceláře v Brně, za kterými stojí Studio Perspektiv a do nichž firma dle informací CzechCrunche investovala vyšší jednotky milionů korun. Ještě v prvním čtvrtletí letošního roku pak chtějí The Funtasty otevřít novou pobočku v Praze.

Vůbec nejzásadnější je ale lehký přerod z klasického zakázkového studia na hybridní model, ve kterém má mít The Funtasty pod sebou i několik vlastních produktů a mimo jiné investovat do dalších startupů. Loni například investovalo studio nižší jednotky milionů korun do služby Grason na propojení restaurací s dočasným personálem, pro kterou zároveň řeší kompletní vývoj. V té době mělo The Funtasty získat ve startupu 20% podíl, dnes ovšem vlastní 30 procent firmy a v nejbližší době má svůj podíl v rámci vstupu nového investora mírně ponížit.

funtastybrno

Nové brněnské kanceláře The Funtasty

Volné prostředky pak brněnské studio investuje jak do rozšiřování počtu lidí a pražské pobočky, tak do nových startupů a dle slov šéfa a zakladatele The Funtasty Lukáše Strnadla má letos dopadnout minimálně jedna podobná investice. Dříve si studio zkoušelo najít cestu ven ze závislosti na zakázkovém vývoji spuštěním vlastního produktu s názvem Maarked, který ovšem nedopadl dle představ.

Přiznání chyby a poučení se

Začalo to jako slibný nápad, ale nakonec spuštění a provoz Maarked provázalo hned několik komplikací. Především to, že šlo o tržiště v mobilní aplikaci, které podobně jako Letgo nebo OfferUp fungovalo na bázi sdílení lokace. Jenže jen několik týdnů po spuštění přišlo do Česka samotné Letgo a soupeřit s miliardovým gigantem je něco, na co ještě nebyli mladí vývojáři připraveni.

Spojilo se to navíc s faktem, že musel Lukáš Strnadel řídit dvě firmy najednou a v rámci Maarked neměl žádnou podporu ve vedení, jako tomu je nyní ve zmíněné službě Grason, kterou ve skutečnosti vede duo spoluzakladatelů a The Funtasty působí především jako technologický partner. „Zkusili jsme si, že umíme vyvíjet a designovat, ale řízení firmy a obchod je úplně jiná disciplína,“ přiznává s odstupem času Strnadel.

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Příspěvek sdílený Lukas Strnadel (@lukasstrnadel),

I díky přiznání si, že to není ten správný směr, si The Funtasty dokázalo uvědomit, jaké je vlastně ideální nastavení firmy i projektů, do kterých investuje. Není to ale tak, že by brněnské studio od práce pro standardní klienty upustilo, spíše naopak zvyšuje objem zakázek a nabralo několik nových jmen, včetně českého bezpečnostního startupu Angelcam či Ministerstva kultury.

Do portfolia The Funtasty se jinak v minulosti zařadily především služby jako Restu.cz, Jablotron, Sazka či Škoda Auto. Od roku 2012, kdy firma vznikla, pak v The Funtasty vyvinuli více než 100 aplikací.