E-commerce klesá, ale slovenský GymBeam hlásí rekord. Loni utržil přes 2,5 miliardy korun
E-shop se zaměřením na fitness produkty, který obsluhuje dva miliony zákazníků na patnácti trzích, hlásí úspěšný loňský rok. Rekordy překonal také v Česku.
Tržby ve výši 2,5 miliardy korun zní působivě, o to větší pomyslný milník jde ale v přepočtu na eura. Právě magickou hranici 100 milionů eur se svými prodeji v loňském roce pokořil původem slovenský e-shop GymBeam, který se specializuje na produkty ze světa fitness. Překonal tak i svá vlastní očekávání.
„Je skvělé, co jsme jako firma loni a také v předchozích letech dokázali. Navzdory mezinárodní politické situaci, rostoucím cenám i náročným okolnostem na trhu se nám dlouhodobě daří profitabilně růst a překonávat vlastní plány. Jsem nesmírně hrdý na všechny kolegy – bez jejich tvrdé práce by nic z toho nebylo možné,“ říká Dalibor Cicman, který GymBeam zakládal v roce 2014 a od té doby firmu vede z pozice ředitele.
Zatímco v roce 2020 dosáhl e-shop tržeb okolo tři čtvrtě miliardy korun, předloni rostl na úrovni asi 50 procent – a podle tehdejšího přepočtu utržil přes 1,3 miliardy. Loni dokázal tempo růstu navýšit na 67 procent a celkem se jeho tržby ustálily na 105 milionech eur, aktuálně něco málo přes 2,5 miliardy korun. Původně přitom GymBeam očekával tržby 94 milionů eur (2,26 miliardy korun).
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs-
Značné posílení byznysu přitom e-shop hlásí také v Česku, kde v minulém roce utržil 575 milionů korun, což znamená meziroční nárůst o 64 procent. Vzhledem k tomu, že tuzemská e-commerce v roce 2022 zaznamenala propad prodaných objemů o 12 procent, jde v případě GymBeamu o nezvykle silný růst.
Loňský rok e-shopu v Česku přinesl mnohá poprvé – běžela zde první televizní kampaň, v létě otevřel brány vůbec prvního GymBeam Fitness Hubu v pražském Karlíně a také uvedl na trh vlastní herní značku Xbeam. V srpnu pak expandoval do Itálie a během roku se zaměřil i na podporu B2B segmentu, díky čemuž jsou jeho produkty dostupné v sítích Pilulka, Dr. Max nebo Decathlon.
„GymBeam má do roku 2023 velké plány spojené s dalším růstem. Asi největší výzvou bude automatizace skladů, procesů a některých projektů. V produktové rovině se pak firma chystá přicházet s novinkami, jež budou reagovat na poptávku trhu. Rozhodně nechceme usnout na vavřínech, ale naopak se dál rozvíjet na všech našich trzích,“ doplňuje Cicman.
GymBeam celkem působí na patnácti trzích zejména ve střední a východní Evropě, kde obsluhuje dva miliony zákazníků a zaměstnává celkem 355 lidí. Zaměřuje se na prodej výživy pro sport a zdraví, zdravých potravin, sportovního oblečení a příslušenství, v portfoliu nabízí více než 120 značek a tisíce produktů. Velkou část tržeb firmy tvoří vlastní výroba pod značkami GymBeam, VanaVita, BeastPink, Strix a Xbeam.
Přejít do diskuze
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.
Pokud chcete tento komentář nahlásit, přihlaste se.
Přihlásit seVyplňte své jméno
Chceme diskuze pod články otevřené a respektující, komentovat lze pouze pod jménem, ne anonymně.
Pokud chcete změnit vaše jméno a příjmení, přihlaste se.
Přihlásit se
Cookies
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu … Číst dále
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu. Informace o užívání našich stránek také dále sdílíme s našimi obchodními partnery z oblasti sociálních médií, reklamy a analytiky. Za tyto webové stránky a soubory cookies odpovídá CzechCrunch s.r.o. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Nastavit preferované cookies
Vždy, když navštěvujete jakoukoliv webovou stránku, stránka může ukládat nebo získávat informace z vašeho prohlížeče, zejména formou souborů cookies. Tyto informace se mohou týkat vás, vašich preferencí nebo vašeho zařízení a jsou užívány převážně k zajištění vámi očekávaného chodu stránek. Takto získané informace vás obvykle přímo neidentifikují, ale mohou vám zprostředkovat personalizovanější zkušenost při užívání našich stránek. Protože respektujeme vaše právo na soukromí, můžete zakázat některé druhy cookies, které nejsou k využívání našich stránek nezbytné. Pokud se však rozhodnete některé cookies zakázat, může mít tento krok vliv na vaši uživatelskou zkušenost stránek a námi nabízené služby. Aktivací níže uvedených souborů cookies vyjadřujete souhlas s tím, že vaše osobní údaje mohou být převedeny do třetích zemí. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Možnosti předvolby jednotlivých cookies
Nezbytné cookies zajišťují klíčové funkce webových stránek jako jsou zabezpečení, správa sítě, přístupnost a základní statistiky o návštěvnících, takže není možné je vypnout. Prohlížeč můžete nastavit tak, aby blokoval soubory cookie nebo o nich posílal upozornění (tato skutečnost však může mít vliv na fungování stránek).
Nástroje třetích stran, které nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek pomocí zasílání zpráv o tom, jaký způsobem stránky užíváte. Tyto cookies však shromažďují údaje způsobem, který nikoho přímo neidentifikuje. Pokud tyto cookies nepovolíte, nebudeme vědět, kdy jste navštívili naši stránku.
Funkční a preferenční cookies umožňují použití pokročilého webového obsahu a pokročilých funkcí a zároveň nám také umožňují ukládat vaše nastavení a preference.
Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat personalizované nabídky, obsah, jakož i reklamní obsah, na základě vašich zájmů na našich webových stránkách, na stránkách třetích stran a na sociálních médiích. Neukládají ale vaše osobní informace přímo, nýbrž přes jedinečné identifikátory prohlížeče a internetového zařízení. Pokud je nepovolíte, bude se vám zobrazovat na stránkách méně cílená reklama.