E-shop s potravinami Kolonial.cz představil mobilní appku pro iOS a Android
Je tomu už zhruba 18 měsíců, co v ČR odstartoval e-shop s potravinami Kolonial.cz, za kterým stojí investiční skupina Rockaway, vedená Jakubem Havrlantem. Během této doby se projekt snažil urvat část trhu od konkurenčního tria v podobě projektů Rohlik.cz, Kosik.cz a Tesco Online.
Zásadním způsobem urychlit tento plán by nyní měla právě představená mobilní aplikace, která je k dispozici pro platformy iOS a Android, a která by měla podle Mall Group (e-commerce skupina založená Rockaway, PPF Petra Kellnera, Danielem Křetínským a Patrikem Tkáčem, pod kterou spadá například eshop Mall.cz) zásadním způsobem zvýšit počet nákupů, realizovaných přes mobilní platformy. Těch je v případě Kolonialu momentálně jedna třetina, pro e-shop je však tento kanál do budoucna jasnou prioritou.
Podle marketingového ředitele Ondřeje Tomeše, by se totiž aplikace měla do roka stát dokonce hlavním nákupním kanálem Kolonialu a to i díky tomu, že přivede nové skupiny zákazníků, včetně domácností, které zatím stále preferují spíše kamenné obchody.
“Hodně času jsme věnovali zkoumání, jak jednotlivé cílové skupiny na e-shopu nakupují. Na základě toho jsme navrhli třeba navigační prvky aplikace. Kategorie potravin a dalšího zboží jsou řazené tak, jak je na ně člověk zvyklý ze supermarketu. Při nákupu prostřednictvím aplikace tedy projdete jednotlivá oddělení a vložíte do košíku to, co vám zrovna chybí,” míní Tomeš “Věřím, že právě jednoduchost a do detailu propracovaná ergonomie nám pomůže přesvědčit nové zákazníky, včetně těch konzervativních, že nákup potravin online je dobrou alternativou.”
Jednou ze zajímavých funkcí, od které si Kolonial.cz hodně slibuje, je pak čtečka čárových kódů, která umožňuje vkládat do košíku potraviny pouhým přečtením jejich čárového kódu.
“Pokud tedy v domácnosti dochází některá z potravin, stačí na obal namířit fotoaparát mobilu a přečíst kód. Zboží je poté možné okamžitě vložit do košíku. Uživatele budeme podporovat i v tom, aby takto porovnávali ceny našeho zboží například s tím v hypermarketech. Alespoň nás to bude motivovat být vždy ti nejvýhodnější,” dodává Ondřej Tomeš.
Aplikaci pro iOS můžete stahovat ZDE.
Aplikaci pro Android můžete stahovat ZDE.