E-shop Trenýrkárna.cz investuje do české výrobkyně menstruačních kalíšků a kalhotek

Majitelka značky Maluna.cz Ilona Bittnerová spojuje síly s Ruslanem Skopalem a Adamem Rožánkem, kteří stojí za Trenýrkárnou, Styx a Nedeto.

Peter BrejčákPeter Brejčák

ilona_bittnerova_portret_malunacz

Foto: Maluna

Zakladatelka Maluna.cz Ilona Bittnerová

0Zobrazit komentáře

Ilona Bittnerová již v roce 2006 jako vůbec první v republice začala prodávat menstruační kalíšky, s postupným růstem byznysu a rozšířením sortimentu například i o menstruační kalhotky založila e-shop Maluna.cz. A právě v něm si koupili podíl ve výši pět procent další e-commerce podnikatelé Ruslan Skopal a Adam Rožánek, kteří stojí za e-shopem Trenýrkárna.cz a značkami spodního prádla Styx a Nedeto.

Cenu transakce ani jedna ze stran nekomentuje. Samotná skupina kolem Trenýrkárny přitom loni utržila 200 milionů korun, navíc do ní investovalo SPM zakladatelů herního studia Bohemia Interactive. Na druhé straně e-shop Maluna v minulém roce dosáhl obratu ve výši 40 milionů korun, hodnota pětiprocentního podílu se tak podle odhadu CzechCrunche mohla pohybovat v jednotkách milionů korun.

„Loňský rok jsem oslavila čtyřicítku a Maluna.cz jej uzavřela obratem čtyřicet milionů korun. Řekla jsem si, že mám splněno a je načase se rozhodnout, jak dál. Také jsem si po mnoha letech spolupráce se ženami přála nějaké muže do pracovního života. A přišlo setkání s Adamem Rožánkem a Ruslanem Skopalem, se kterými jsme si padli do oka a rychle se domluvili na úzké spolupráci a společném rozvoji,“ říká Bittnerová.

Jak doplňuje, díky novému propojení dostal v první fázi e-shop nový vzhled i funkčnost, dále chystá propracovanější věrnostní systém či zařazení nového sortimentu. Podle Ruslana Skopala pak ke vstupu do firmy Má Luna vedla dynamika segmentu a profitabilita e-shopu – ta se podle oficiální závěrky loni pohybovala na úrovni kolem jednoho milionu korun.

„Dále to byla také skutečnost, že známe samotnou zakladatelku e-shopu Ilonu Bittnerovou, která v roce 2006 velmi odvážně vsadila všechno na jednu kartu a začala v Čechách jako první prodávat menstruační kalíšky. V neposlední řadě byl pro naše rozhodnutí velmi důležitý i potenciál byznysu,“ komentuje Skopal.

Společné plány obou firem pak zahrnují posílení pozice na trhu i využívání synergií v oblastech zákaznického servisu nebo logistiky. „Z našeho pohledu se jedná o podobný produkt, prakticky o stejnou kategorii produktů,“ doplňuje Skopal.

Jednou ze synergií je tak využívání nového skladu a distribučního centra o velikosti 1 200 metrů čtverečních, které Trenýrkárna otevřela letos ve Zdicích. K těm přiléhají také kanceláře o rozloze 300 metrů čtverečních, které nyní obývá logistika, zákaznický servis a oddělení pro výrobu značky Styx. A právě toto distribuční centrum již začala využívat Maluna.cz.

ruslan_skopal_spolumajitel_styx_a_trenyrkarnacz-1-min

Foto: Trenýrkárna

Ruslan Skopal, ředitel a spolumajitel e-shopu Trenýrkárna.cz