E-shopová platforma UPgates loni utržila téměř 6 milionů korun. Letos chce růst čtyřnásobným tempem

rataj

Psal se rok 2009 a v malé vesnici mezi Opavou a Ostravou začala postupně vznikat firma dnes čtyřicetiletého Jana Rataje (na úvodní fotce), která se původně zaměřovala na tvorbu webových stránek, redakčních systémů a později i vývoj a pronájem e-shopů. Právě poslední zmíněné služby postupně nabraly na popularitě a během let se od klasického vývojářského studia transformovala Ratajova firma v čistě e-shopový nástroj.

Takto funguje zhruba čtyři roky, během kterých se podařilo tržby UPgates posunout ze dvou milionů korun na téměř trojnásobek. Vývoj celého produktu ovšem trval bezmála 9 let, za které se postupně firma posunula od služeb až ke konkurenci mnoha e-shopovým řešením v Česku, jež se snaží uspokojit trh, který má jeden z nejvyšších počtů e-shopů na jednoho obyvatele.

Postupná transformace firmy umožnila tvorbu UPgates bez jakéhokoliv externího financování, takže si Rataj ve společnosti stále drží 100% podíl. Jak ale sám přiznává, téměř jednu dekádu jeho firma vyvíjela kvalitní produkt a nyní je na čase investovat maximum do marketingu a do samotného prodeje.

upgates

Aktuálně má UPgates stovky zákazníků, mezi kterými jsou například Vinařství Skoupil, Give.cz, HS Flamingo nebo kola Mitas. E-shopová platforma se soustředí především na menší a středně velké e-shopy, kterým nabízí takzvaně krabicové řešení s předpřipravenými moduly, přičemž umožňuje upravovat grafický vzhled na míru, což pro zákazníky může dělat také přímo tým UPgates.

Moduly se neliší ani v jednotlivých měsíčních plánech, pro všechny jsou totožné. Jediné, co se liší, jsou samotné parametry hostované služby, jako je velikost úložiště, počet aktivních produktů v e-shopu, který začíná na 50 v základním plánu a končí na 30 tisících v tom nejdražším, či v počtu jazyků nebo uživatelů, kteří e-shop obsluhují. Plány se pak pohybují v cenách od 450 korun do 2 950 korun měsíčně. Zdarma si pak mohou uživatelé nastavit i několik jazykových mutací e-shopu, na vlastních doménách je to pak za 275 korun měsíčně.

jobs-1

Přečtěte si takéJobs, Musk či Bezos v antickém stylu. Chilský umělec tvoří sochy vyobrazující moderní velikányJobs, Musk či Bezos v antickém stylu. Chilský umělec tvoří sochy vyobrazující moderní velikány

Oproti většině jiných řešení navíc nabízí UPgates tzv. modul designer, který umožňuje přímo v rámci webového rozhraní individualizaci jedné ze šesti základních šablon, tedy nastavení všech grafických prvků od barevnosti, stylu textů, vzhledu jednotlivých komponent až po rozložení prvků a také optimalizaci pro mobilní zařízení. Za tyto funkce zákazníci neplatí nic navíc.

upgates_tym

Tým stojící za UPgates

I díky tomu za loňský rok UPgates získal bezmála 130 nových zákazníků a vyrostl v příjmech o téměř 30 procent na 5,6 milionu korun se ziskem 2,2 milionu. O rok dříve to bylo 4,4 milionu v příjmech se ziskem dosahujícím 1,5 milionu korun. Po letošních investicích do marketingu a do růstu se ovšem daří firmě držet v posledním půlroce zhruba čtyřnásobné tempo růstu.

Mezi letošními plány je především rozšíření stávající API k napojení externích služeb, modulu designer a dalších pokročilých možností úpravy designu, jelikož jde o jednu z nejzásadnějších funkcí, kterou se UPgates odlišuje. Spousta jiných řešení totiž nabízí několik šablon a jejich úpravy, ale v omezeném měřítku, a za cokoliv dalšího je pak nutné platit navíc. Tady je to nutné víceméně jen v případě, že si uživatelé neví rady. E-shop od UPgates si pak lze pořídit od 450 korun měsíčně s 30denní zkušební lhůtou, včetně všech zmíněných modulů.

Sono Sion bude první sériově vyráběný elektromobil, který využívá sílu slunce a filtraci z mechu

sono-motors-sion4

Foto: Sono Motors

Solární elektromobil Sion od Sono Motors

0Zobrazit komentáře

Elektromobily si odkrajují stále větší prodejní podíly z celosvětového trhu s automobily. A to i přesto, že jsou oproti vozům s konvenčním pohonem prodávány za stále podstatně vyšší ceny a nabízejí poměrně omezený dojezd. Pro zájemce jsou atraktivní například pro svůj nízký dopad na životní prostředí, který mají díky nulovým emisím. Problémem však je, že elektřina, kterou jsou elektromobily dobíjeny, je v mnoha případech stále produkována klasickými tepelnými elektrárnami, které při produkci elektrické energie vypouští do ovzduší vysoké množství odpadních látek.

Efektivní možností, jak se vyhnout tomuto problému, je produkce elektrické energie z obnovitelných zdrojů, jako jsou vodní, větrné či sluneční elektrárny. Síly slunečních paprsků využívá i elektromobil mnichovského startupu Sono Motors. Ten nese jméno Sion a jedná se o první elektromobil se zabudovanými solárními panely přímo na své karoserii, který bude vyráběn sériově. Sono na něm pracuje od roku 2012 a oficiálně jej coby koncept představilo v roce 2017.

sono-motors-sion2

Foto: Sono Motors

Solární elektromobil Sion od Sono Motors

Již tehdy výrobce přislíbil, že automobil není pouze ukázkou technického umu zaměstnanců společnosti, ale skutečně zamíří do sériové výroby. A po vzájemné dohodě mezi Sono Motors a společností National Electric Vehicle Sweden (NEVS) je ke splnění tohoto slibu již velmi blízko. Pětidvéřový minivan, jehož karoserie je pokryta celkem 330 solárními články, bude vyráběn v továrně bývalé automobilky Saab ve švédském Trollhättanu.

Po zmíněné dohodě s NEVS, která je většinovým držitelem aktiv bývalé automobilky, bude ve Švédsku v horizontu osmi let vyrobeno 260 tisíc kusů tohoto elektromobilu. Výroba bude zahájena v polovině příštího roku a společnost k ní bude využívat pouze energii získanou ze 100% obnovitelných zdrojů.

tesla-service2

Přečtěte si takéTesla v Praze otevřela svůj první český servis. Majitelé elektromobilů Tesla už nemusí za hraniceTesla v Praze otevřela svůj první český servis. Majitelé elektromobilů Tesla už nemusí za hranice

Sion bude disponovat elektromotorem o výkonu 120 kW a točivým momentem 290 Nm. Energii mu bude dodávat 35kWh baterie, díky které bude mít dojezd 250 kilometrů na jedno nabití. Nezdá se to moc, ale výrobce tvrdí, že automobil je určen pro provoz převážně v Evropě, kde řidiči jezdí kratší vzdálenosti při nižších rychlostech. Tento dojezd navíc prodlouží o dalších 34 kilometrů přítomné solární články. Není ovšem jasné, zda se tohoto slunečního bonusu dočkají řidiči jezdící pod přímým kalifornským sluncem či řidiči, kteří budou vůz provozovat pod severským sluníčkem.

Pojízdná powerbanka s mechovou přihrádkou

Solární panely však nejsou jedinou zajímavostí, kterou elektrický Sion nabídne. Majitelům bude k dispozici například obousměrný nabíjecí konektor, díky kterému bude vůz schopný energii přijímat, ale i dávat. Díky tomu bude tento elektromobil možné používat jako obří pojízdnou powerbanku pro napájení externích zařízení a jiných elektromobilů. Teoreticky by bylo možné během výpadku proudu připojit k vozu i celý dům a využívat energii uloženou v bateriích, například ke svícení.

sono-motors-sion7

Interiér solárního elektromobilu Sion

Další zajímavostí je i mechová filtrace ve voze, což je přihrádka, v níž jsou vytvořeny příznivé klimatické podmínky pro růst mechu. Skrze něj je hnán vzduch klimatizace, který má mechová přihrádka čistit. Tento prvek zároveň vytváří velice zajímavý designový detail interiéru, jaký jsme u žádného jiného automobilového výrobce ještě neviděli.

Sono Motors v současné době drží předběžné objednávky na téměř 10 tisíc svých Sionů, které má již částečně zaplaceny. Ještě před necelým rokem bylo těchto objednávek 6,5 tisíce, což dokazuje, že Sion zákazníky dokáže zaujmout. Elektromobil lze nyní předobjednat za částku 25 500 eur, tedy přibližně 660 tisíc korun. Do budoucna plánuje Sono vytvořit i další modely využívající platformu Sionu, informace o nich však zatím neposkytlo.

sono-motors-sion3

Solární elektromobil Sion od Sono Motors

sono-motors-sion5

Solární elektromobil Sion od Sono Motors

sono-motors-sion6

Interiér solárního elektromobilu Sion

sono-motors-sion8

Detail mechové filtrace v solárním elektromobilu Sion