Sega začíná vyrábět ekologické obaly pro své počítačové hry

Michal PtáčekMichal Ptáček

football-manager-2020-bellerin

Foto: Sports Interactive

Football Manager 2020 se bude prodávat pouze ve 100% recyklovatelném obalu

0Zobrazit komentáře

Ekologie, udržitelnost a ochrana planety Země jsou velkými tématy letošního roku. Do boje za ochranu životního prostředí se pouští jak jednotlivci a firmy, tak i velké nadnárodní koncerny, které svým způsobem neideálnímu stavu současného klimatu přispěly tím největším dílem.

Velkým tématem v tomto směru je samozřejmě boj proti plastům, jejichž využívání se jednotlivé společnosti snaží omezovat a nahradit je ekologicky smysluplnějšími materiály. Se zajímavým řešením v tomto směru nyní přišla japonská společnost Sega.

Ikonický výrobce her a herních konzolí totiž prostřednictvím své dceřiné vývojářské společnosti Sports Interactive, který vyvíjí celosvětově oblíbený fotbalový simulátor Football Manager, představil ekologický a první plně recyklovatelný obal pro počítačové hry. Ty se totiž už dlouhá léta prodávají v neekologických v plastových obalech, kdy na jednu herní krabičku je potřeba přibližně 50 gramů tohoto materiálu.

football-manager-2020

Foto: Sports Interactive

Ekologický obal hry Football Manager 2020

To chce firma změnit, a proto se nový díl jejího fotbalového simulátoru bude prodávat právě v plně ekologickém balení. Prostřednictvím videa na YouTube to ohlásil šéf Sports Interactive Miles Jacobson, který si k představení přibral i hvězdu londýnského Arsenalu Hectora Bellerina.

20 tun plastů ročně

Nový papírový obal bude dle jeho popisu složen ze 100% recyklovatelných vláken a inkoust na potisk se bude zakládat na rostlinné a vodní bázi. Jacobson v tomto směru následně zavtipkoval, že balení je plně veganské a můžete ho bez obav sníst. Změn se dočká i tištěný manuál uvnitř krabičky, který bude vyrobený z recyklovatelného papíru.

wewalk4

Přečtěte si takéTechnologická vychytávka pro nevidomé. Chytrá slepecká hůl WeWalk je propojená s Google MapamiTechnologická vychytávka pro nevidomé. Chytrá slepecká hůl WeWalk je propojená s Google Mapami

Snaha nastolit nový trend v balení nejen počítačových her, ale možná i filmových a hudebních disků, se samozřejmě neobejde bez určitých ekonomických komplikací. Podle Jacobsona totiž náklad na jednu krabičku stoupne o zhruba 30 až 40 centů, na druhou stranu klesne váha a krabičky by tak měly být levnější na přepravu.

Od použití ekologických materiálů, do kterých bude zabalen každý kus Football Manageru 2020, si společnost na základě odhadovaných prodejů (hra vychází v listopadu) slibuje, že jen za rok ušetří až 20 tun plastové odpadu.

„Nechceme být jedinou firmou, která se tímto směrem vydala. Házím tedy tímto směrem rukavici všem zábavním společnostem, které používají plasty pro výrobu obalů pro jejich Blu-ray, DVD nebo CD disky. Představte si, jak moc bychom tímto krokem mohli spotřebu plastů snížit a o kolik méně bychom jich vypouštěli například do oceánů,“ dodává Jacobson.

Svým způsobem se hráči díky tento novince částečně vrátí do herní historie. Ještě v devadesátých letech se totiž významná část počítačových her distribuovala v papírových krabicích, které postupem času nahradily právě kritizované plastové obaly.

Beat Saber představil limitovanou vibrační vestu, díky které si hru vychutnají i neslyšící hráči

Michal PtáčekMichal Ptáček

beatsaber

Foto: SubPac/BeatSaber

S Beat Saber SubPac si hru užijí i neslyšící hráči

0Zobrazit komentáře

I více než rok po vydání se česká VR hra Beat Saber, ve které je úkolem hráče pomocí laserových mečů rozsekávat kostičky do rytmu hudby, těší obrovské popularitě a drží se na vrcholu nejprodávanějších herních titulů ve VR. Kromě chytlavých herních mechanismů a vlastního soundtracku tomu napomáhá i aktivní přístup česko-slovenského týmu Beat Games, který svou hru neustále vylepšuje.

Kromě nových herních módů, hudebních balíčků a celkovému zlepšování hratelnosti (například nedávno představený 360stupňový mód), se Beat Saber loni dočkal i automatové varianty, díky které si hru mohou hráči vychutnat také v klasickém arkádovém režimu a soupeřit tak fyzicky se svými přáteli. Nyní Beat Games představují další hardwarovou novinku, která by mohla hráče ponořit do hry opět o něco více.

Ve spolupráci s kanadskou společností SubPac představil Beat Saber vlastní limitovanou edici vesty Beat Saber SubPac s fyzickou odezvou. Ta reaguje na basy a bicí jednotlivých skladeb a hráčům následně pomocí vibrací předává fyzickou odezvu. Kromě lepšího herního zážitku by díky ní hráči měli být schopni rychleji reagovat na dění ve hře a získat tak vyšší skóre.

vesta

Foto: SubPac

Nová vesta od SubPacu v edici Beat Saber

„Naším cílem je vytvořit nový standard v možnosti fyzického procítění hraní počítačových her. Jaroslav Beck (spoluzakladatel a hlavní skladatel Beat Saberu – pozn. redakce) a celý tým Beat Saberu vytvořili neskutečný hudební VR zážitek a my jsme hrdí, že na něm s nimi můžeme spolupracovat a dále ho rozvíjet. Chceme pocit z VR hraní posunout ještě na vyšší úroveň,“ říká ke spolupráci zakladatel společnosti SubPac John Alexiou.

Kromě toho má novinka ještě jeden vedlejší aspekt, který se vývojářský tým Beat Saberu snažil delší dobu vyřešit. S vibrační vestou si totiž hru konečně naplno užijí i neslyšící hráči.

apple

Přečtěte si takéApple opět natáčel v Česku. V reklamě na nové Apple Watch Series 5 je pražské metro i lom Velká AmerikaApple opět natáčel v Česku. V reklamě na nové Apple Watch Series 5 je pražské metro i lom Velká Amerika

„Hlavní vizí za tímto nápadem je fakt, že v budoucnu budeme díky technologiím jako virtuální realita schopni odstranit veškeré bariéry. Jsem přesvědčen, že Beat Saber je jedním z nejintenzivnějších způsobů, jak dnes procítit hudbu. I proto začínáme spolupracovat s neslyšící komunitou, SubPacem a Oculusem, abychom tuto unikátní zkušenost mohli zprostředkovat všem,“ prohlásil Jaroslav Beck před několika měsíci na svém Twitteru, kde práce na speciální vestě poprvé ohlásil.

Nyní je již unikátní edice vesty SubPac k dispozici a na oficiálním webu výrobce ji lze koupi za cenu 270 eur. Včetně poštovného do České republiky vyjde inovativní produkt přibližně na 8 600 korun.