Elektrický Hummer dostává nové tvary. Pick-up doplní i klasická SUV verze za více než dva miliony korun

Elektrický Hummer dostal novou SUV verzi

Foto: General Motors

Na trhu nenajdeme příliš vozidel, které mají tak silné jméno jako Hummer. I to byl důvod, proč se jej automobilka General Motors (GM), respektive její značka GMC, rozhodla opět přivést k životu. Učinila tak skrze elektrický pick-up, na který nyní navazuje také klasická SUV verze.

Udělat z Hummeru elektromobil bylo odvážné, ale celkem logické řešení. GM chce začít šlapat do elektromobility i u svých velkých modelů a zahájit tuto ofenzivu s Hummerem se zkrátka nabízelo. GM se navíc rozhodlo nejdříve vyslat novinku do nejoblíbenějšího sektoru vozů v USA, a proto se jako první Hummer představil ve verzi pick-up.

Byla by však škoda nevytěžit z dlouhého vývoje maximum. Proto se Hummer nyní vrací i ke svým více tradičnějším tvarům a otevřenou korbu doplní i verze s krytou zádí. SUV verzi Hummeru chce GM začít prodávat v roce 2023, přičemž jako první dorazí vrcholná třímotorová verze s výkonem 830 koňských sil. Tím se SUV liší od pick-upu, který ve své nejsilnější verzi nabízí až 1 000 koňských sil.

gmc-hummer-suv2

SUV Hummer je v podstatě stejným vozem jako již představený pick-up. Liší se v několika detailech

Foto: General Motors

V ostatních ohledech jsou si však obě karosářské varianty podobné jak vejce vejci. Obě využívají nově vyvinuté platformy Ultium, která umožňuje implementovat baterie, díky jejichž kapacitě se majitelé nového Hummeru mohou vydat na výlet dlouhý minimálně 400 kilometrů.

Nabízí se otázka, zda nová úprava karoserie přináší i větší počet míst k sezení. I zde zůstává vše při starém. Z pick-upu se SUV stalo v podstatě jen díky přidání jediného dílu, který zaklopil zadní část vozu. Tím vznikl skutečně bohatý krytý úložný prostor, rozprostírající se za pětimístným interiérem.

Hummer ve své nové podobě dorazí na začátku roku 2023 ve verzi Edition 1. Tu lze mimo více než 200 příplatkových prvků výbavy doplnit také o balíček Extreme Off-Road, který, jak již název napovídá, upravuje vůz do podoby schopné projet téměř jakýmkoliv terénem. Za klasickou verzi Edition 1 zájemce zaplatí 2,3 milionu korun. S výbavovým balíčkem navíc se cena vozu vyšplhá na skoro 2,5 milionu korun.

Během jara stejného roku doplní nabídku verze 3X, jejíž cenovka začne na částce 2,2 milionu korun, spolu s verzí 2X o výkonu 466 kW, která bude nabízena za bezmála dva miliony korun. O rok později, tedy na jaře roku 2024, se do prodeje dostane i vůbec nejlevnější varianta EV2, nabízená za částku 1,77 milionu korun.

Fanoušek projektů Elona Muska a všeho, co dělá z budoucnosti současnost. Milovník historie, dobrého humoru, kostkovaných flanelek a soli ve vlasech.

CC25

CzechCrunch News

Nenechte si utéct zásadní zprávy

Přihlaste se k pravidelnému odběru novinek ze světa byznysu a startupů.