Eshop s potravinami Kolonial.cz testuje ovládání hlasem
Online hypermarket s potravinami Kolonial.cz, spadající do skupiny Mall Group v jejímž čele stojí podnikatel Jakub Havrlant z investiční skupiny Rockaway, představil zajímavou novinku, která by měla o něco zrychlit proces objednávaní zboží.
A to konkrétně hlasové vyhledávání, díky kterému lze na tabletech nebo stolních počítačích nadiktovat hlasově celý nákupní seznam či listovat mezi jednotlivými položkami, kterých je v eshopu momentálně okolo 14 tisíc.
“Hledali jsme pro začátek ten správný poměr funkcí, které nákup dokáží opravdu zrychlit. Nejefektivnější se ukázala kombinace průběžného hlasového listování a manuálního přidávání položek do košíku. Úspora v tomto případě činí až polovinu času oproti běžnému textovému hledání. Naopak příkazy pro kompletní odbavení nákupu hlasem jsme zatím zavrhli, neměly by z našeho pohledu reálné využití. Do budoucna je však nevylučujeme,” uvádí Ondřej Tomeš, marketingový ředitel Kolonial.cz.
Novinka v podobě hlasového vyhledávání je pak dle tvůrců Koloniálu postavena na sémantickém algoritmu, který k hlasovému vstupu přiřazuje konkrétní položky z databáze a dokáže údajně dobře eliminovat například přeřeky nebo nepřesnosti. Vyhledávat je možné pomocí dlouhých řetězců a není tedy problém diktovat i přesný název výrobku.
Vizí Koloniálu je pak do budoucna využít hlasové ovládání v případě napojení na různé hlasové asistenty, což je trh, na který se tlačí v současnosti snad všichni technologičtí giganti typu Apple, Google, Amazon nebo Microsoft.