Facebook plánuje vlastní televizní programy s rozpočtem až 3 miliony dolarů za epizodu

mark
0Zobrazit komentáře

Už delší dobu sledujeme, že jde Facebook tvrdě po své konkurenci na poli videí, kterou je pro něj především Netflix nebo YouTube. Druhá zmíněná firma bojuje prostřednictvím placeného členství Red a zapojením originálního obsahu těch nejlepších tvůrců na platformě. A Facebook na to evidentně chce jít velmi podobným způsobem, kterým by rád přitáhl diváky od 13 do 34 let a také nové inzerenty.

Ročně se totiž utratí za reklamu v amerických televizích desítky miliard dolarů a internetová média si z toho chtějí ukrojit svůj díl koláče. Facebook je tak momentálně v jednání s několika studii v Hollywoodu, které by měly být schopné vytvořit originální obsah, a to s rozpočtem až 3 miliony dolarů za epizodu, což se dá srovnat s klasickou seriálovou produkcí.

alza

Přečtěte si takéAlza začala prodávat elektromobily TeslaAlza začala prodávat elektromobily Tesla

Již nyní sociální síť spolupracuje s mnoha tvůrci (Buzzfeed, Refinery 29 nebo ATTN) na krátkých, zpravidla ani ne 10minutových videích, za které platí v rozmezí 5 až 20 tisíc dolarů. Jako první o tom informoval server The Wall Street Journal, který se odvolává na blízké zdroje Facebooku – oficiálně to totiž firma prozatím nepotvrdila.

fbvideo

Všechny pořady by se měly vyvarovat kontroverzním nebo již „ohraným“ typům obsahu, mezi kterým je samozřejmě nahota, politika, všeobecné novinky nebo zásadně sprostá mluva. Většina z epizod by pak neměla být delší než 30 minut a jak už bylo zmíněno, bude obsahovat reklamu, která by měla zaplatit většinu rozpočtu.

Uber potvrdil, že měl v rukou citlivá data o samořídící technologii Googlu

waymo_090217x1

Ve Waymo One budou jezdit vozy Chrysler Pacifica Hybrid

0Zobrazit komentáře

Nejhodnotnějšímu startupu současnosti, Uberu, se v posledních měsících nedaří nic, na co sáhne – ať už šlo o ukončení služeb v Itálii nebo pozastavení v Brně, havárii samoříditelného vozidla a dočasně omezené testování podobné technologie nebo rezignaci zakladatele a CEO, Travise Kalanicka. Teď firma funguje bez jasného vedení.

Jako by toho nebylo málo, objevily se nové informace ohledně žaloby o 500 milionů dolarů za ukradení 14 tisíc souborů s technologií Googlu, respektive jeho podfirmy Waymo, související se samořídícími vozy, ke kterým se Uber dostal prostřednictvím akvizice startupu Otto vytvářejícího autonomní technologii pro nákladní automobily – přesněji přes jeho bývalého zaměstnance Anthony Levandowskiho.

Processed with VSCO with hb1 preset

Přečtěte si takéJan Částek z GAMEE: Potřebujeme zvětšit naši komunitu hráčů, ovlivnit jich můžeme až miliarduJan Částek z GAMEE: Potřebujeme zvětšit naši komunitu hráčů, ovlivnit jich můžeme až miliardu

Zprvu to vypadalo, že se Uber nikdy dat nedotknul a že je taková zpráva nepravdivá – opak je ale pravdou, v soudním slyšení v minulých týdnech zaznělo, že Anthony Levandowski opravdu data měl, konkrétně na 5 discích, které přinesl do vedení Uberu – ten se od nich podle všeho distancoval a nařídil Levandowskimu data zničit.

kalanick

Foto: Fortune Live Media/Flickr

Bývalý CEO Uberu, Travis Kalanick

Uber si tedy stále stojí za tím, že svůj autonomní systém vyvinul zcela samostatně a bez vlivu konkurence. K jeho prospěchu se u soudu ve výpovědi vyjádřil přímo Levandowski, který během minulého měsíce ze startupu odešel. Tak nebo tak, pro Waymo, respektive Google bude zase cesta k výhře sporu o něco snadnější.

Technologie jde neustále kupředu

Co přesně se momentálně děje uvnitř startupu Otto moc nevíme, na druhou stranu ovšem Uber minulý měsíc spustil vlastní službu pro řidiče kamionů, kteří mohou pomocí speciální aplikace, podobné té u klasických řidičů, sledovat zásilky z bodu A do B a za předem danou cenu danou zakázku přijmout a tím tak vyplnit nevyužitý čas. Spekuluje se, že by součástí této služby mohly být brzy právě samořídící kamiony, které by sice stále měly uvnitř řidiče, ale většinu cesty by zvládly samostatně.