Facebook testuje “downvote” tlačítko
Největší sociální síť světa: Facebook, kterou používá okolo 2.2 miliardy aktivních uživatelů, připravuje poměrně v tichosti další zajímavou novinku. Na americkém trhu totiž internetový gigant začal v posledních dnech testovat tzv. downvote tlačítko, což je mezi uživateli Facebooku už dlouhá léta snad jedna z nejžádanějších funkcí. A nyní se zdá, že Mark Zuckerberg a spol. se jejich prosbám rozhodli vyslyšet, i když jen částečně…
Tlačítko samotné totiž nebude fungovat jako klasický “palec dolů”, nýbrž spíše jako možnost, jak označit nevhodný příspěvek nebo komentář. Po kliknutí na tlačítko se totiž uživateli zobrazí podnabídka s možnostmi nahlásit příspěvek/komentář buď jako urážlivý, zavádějící nebo jako mimo téma.
Test nové funkce prozatím probíhá pouze na americkém trhu u uživatelů používajících operační systém Android s defaultní jazykem nastaveným na angličtinu. Není tak tedy jasné, kdy a zda jej vůbec Facebook implementuje plošně na všechny uživatele.
Facebook is testing downvoting comments pic.twitter.com/SBOSQITotO
— Taylor Lorenz (@TaylorLorenz) 8. února 2018
foto: Taylor Lorenz/Twitter