Felix Gray: módní brýle pro millennials, které chrání před neblahými účinky displejů
Počítače nám sice ulehčují práci a život jako takový, ovšem vybírají si svou daň. Ustavičné civění do záře monitorů není nic prospěšného především pro oči. Mimo vysychání a pálení se může dostavit rozmazané či dvojité vidění, které je doprovázeno bolestí hlavy, únavou nebo nekvalitním spánkem. Tento problém mají řešit brýle Felix Gray.
Na základě studií trpí až 70 procent generace Y (takzvaných „Millennials“) syndromem počítačového vidění, což se charakterizuje uvedenými příznaky. Jen v samotných Spojených státech je každý třetí Američan vystaven minimálně osmihodinovému zírání do monitorů. Češi na tom nejsou o moc lépe.
Podle studie firmy Kleiner Perkins Caufield & Byers byl český národ v roce 2014 na 12. místě v žebříčku největších konzumentů digitálních obsahu, ať už na počítači či jiných elektronických zařízení. Průměrně se jednalo o sedm hodin denně na jednoho občana. Uvedené statistiky tedy nejsou příliš lichotivé. Stejně to vnímá i firma Felix Gray, která chce chránit oči uživatelů pomocí svých speciálních brýlí.
Ty až z 99 procent redukují záření displejů, filtrují nepříznivé modré světlo a nepatrně zvětšují objekty vyskytující se na monitorech. Poměrně důležitým aspektem je i jejich design, který působí oproti konkurenčním brýlím tohoto typu opravdu stylově. Není tedy divu, že je nosí zaměstnanci velkých společností jako Uber, Spotify, LinkedIn a mnoho dalších.
V oficiální nabídce se objevují tři modely – Turing, Faraday a Nash, které jsou nabízeny ve třech barevných unisexových provedeních a stojí okolo 95 dolarů (cca 2 300 korun). Lze je získat volně bez předpisu.