Ferrari Daytona SP3 je moderní interpretací tradice. A je nejvýkonnější, nejaerodynamičtější a nejrychlejší
Psal se 6. únor roku 1967, když cílovou čáru slavné čtyřiadvacetihodinovky na okruhu Daytona postupně protnuly hned tři závodní speciály od Ferrari. Konkrétně se jednalo o modely 330 P3/4, 330 P4 a 412 P. Tím se tento den zapsal zlatým písmem do historie automobilky a Ferrari na něj velmi rádo vzpomíná. To ostatně dokazuje i nově představená specialitka v podobě modelu Daytona SP3 s vytříbeným designem kombinujícím retro a futurismus.
Novinka se stává třetím zástupcem řady Icona, v rámci které Ferrari odkazuje na historické milníky ve svém fungování. Doposud se tak stalo prostřednictvím limitek Monza SP1 a SP2. Právě majitelé těchto vozů byli předně informováni o tom, že Ferrari chystá další novinku, a také si ji mohli jako první prohlédnout během soukromé akce v luxusní italské rezidenci.
Nyní se již může specialitou pokochat celý svět, alespoň prostřednictví zveřejněných snímků. Hned na první pohled je jasné, že si navrhování vozu designéři ve Ferrari skutečně užili. Ostatně už samotný koeficient odporu dosahující vůbec nejnižších hodnot v historii automobilky jasně dokazuje výjimečnost celého projektu.
Nízko posazené čelní sklo jasně odkazuje na model P3/4, blatníky v dvojitém provedení zase na vozy jako 512 S, 712 Can-Am či 312 P. Retro proniklo i do bočních zrcátek a hlásí se o slovo i na přední masce vozu. Ta nabízí pohyblivý přední panel coby odkaz na populární vyklápěcí světlomety, které byly nedílnou součástí každého pořádného supersportu druhé poloviny minulého století.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs