Ferrari představilo svůj nejvýkonnější silniční model všech dob. Hypersport F80 trhá asfalt pohledem

Ferrari si nechá za novinku také náležitě zaplatit. Kdo má zájem, musí si připravit desítky milionů korun. Počet kusů bude omezený.

ferrari-f8013

Foto: Ferrari

Ferrari F80

0Zobrazit komentáře

Ferrari představilo svou doposud nejvýkonnější bestii. F80 je stroj na potíže, který pod svou kapotou ukrývá stáj s 1 200 koňmi. Jedná se o nejsilnější a nejrychlejší vůz v dějinách Ferrari, za který chtějí v Maranellu neuvěřitelnou částku.

Inženýři italské legendy napjali všechny své síly a za použití veškerého know-how, které automobilka za bezmála 80 let své existence nabrala, zhmotnili v jednom celku rychlost, adrenalin a řidičskou vášeň. Výsledkem je model F80, dvoumístný hypersport s excentrickým designem, který v sobě spojil veškeré poznatky o aerodynamice i historii Ferrari.

Světlomety novinky si tak například došly pro inspiraci k modelu Daytona, podběhy zadních kol zase k F40. Karoserie vozu byla tvarována i na základě poznatků, které automobilka nabrala během závodů formule 1. Podle Ferrari vůz dokáže během rychlosti 250 km/h vyvinout přítlak jeden tisíc kilogramů a zadní křídlo s difuzorem přihazuje ve stejné rychlosti dalších 590 kilogramů.

To vše proto, aby se F80 nevznesla jako pták a nezmizela i s řidičem kdesi v dáli. Nebyl by to problém. Automobil váží i díky použití karbonu 1 525 kilogramů a pohání jej vidlicový šestiválec o objemu tří litrů, posilněný elektrickým turbodmychadlem. Ten nabízí výkon 900 koňských sil a navíc mu sekundují tři další elektrické motory – dva u přední nápravy s celkovým výkonem 286 koní a jeden s výkonem 80 koní v zadní části vozu.

Dohromady tak F80 nabízí 1 200 koňských sil a bere na sebe titul nejvýkonnějšího silničního vozu, jaký kdy ve Ferrari postavili. Z 0 na 100 km/h dokáže vystřelit za 2,15 sekundy, na 200 km/h se dostane za 5,75 vteřiny a jeho maximální rychlost činí 350 km/h. Řidiči s ním mohou vyjet na běžné komunikace, ale samozřejmě i na okruh. Zde si mohou vyzkoušet funkci Boost Optimization, která dokáže podle profilu trati nabídnout v ten správný moment pořádné nakopnutí.

Celkem by v Maranellu mělo vzniknout 799 kusů tohoto inženýrského skvostu. Výroba začne koncem příštího roku a potrvá až do roku 2027. A cena? Držte si klobouky, startujeme na částce 3,6 milionu eur, v přepočtu tedy 90,9 milionu korun.