Ferrari vydává ve spolupráci s Taschen limitovanou knihu mapující historický vývoj svých vozů
Ferrari si pro své fanoušky přichystalo opravdový sběratelský skvost. Tato ikonická italská automobilka vydává ve spolupráci s uznávaným německým nakladatelstvím Taschen unikátní knihu, která zachycuje všechny klíčové historické momenty této značky.
Kniha, jejíž vnější kožený design navrhoval známý designer Marc Newson, je založena hlavně na archivních snímcích, které se nikdy předtím nedostaly na veřejnost. Lze v ní najít vedle fotografií legendárních závodních vozů také různé příběhy lidí, kteří měli s Ferrari co do činění, nebo trofeje, jež byly pod touto automobilkou kdy vyhrány.
Tento unikátní obsah je vměstnán do 514 stránek s tím, že celá kniha je kusově limitována. Maximální počet vyrobených kopií je 1 947 (což je zároveň i rok, kdy bylo Ferrari založeno) a od pořadového čísla 251 je každá kniha podepsána Pierem Ferrari, synem synem zakladatele Ferrari Enza.
Pro ještě větší jedinečnost této knihy přichází kopie od čísla 1 po 250 ve speciálním chromovaném balením, které připomíná dvanáctiválcový motor. A co se týče ceny, ta rozhodně nezůstává nízká – Taschen nabízí „bibli Ferrari“ na oficiálním e-shopu za 5 tisíc eur, v přepočtu přibližně 130 000 Kč.
Bible pro fanoušky Applu
Knihy mapující vývoj produktů určitých společností nejsou ničím novým. Před dvěma lety se o takové dílo postaral i například Apple, který uvedl do prodeje knihu pod názvem Design by Apple in California, která nabízí přes 450 fotek ikonických produktů od prvního iMacu po stylus Apple Pencil. A opět se nejedná o nic levného, jelikož ji Apple nabízí za přibližně 8,5 tisíce korun.
Foto: Apple Newsroom; Taschen