Ferrari vydává ve spolupráci s Taschen limitovanou knihu mapující historický vývoj svých vozů

Filip HouskaFilip Houska

ferrari-m
0Zobrazit komentáře

Ferrari si pro své fanoušky přichystalo opravdový sběratelský skvost. Tato ikonická italská automobilka vydává ve spolupráci s uznávaným německým nakladatelstvím Taschen unikátní knihu, která zachycuje všechny klíčové historické momenty této značky.

Kniha, jejíž vnější kožený design navrhoval známý designer Marc Newson, je založena hlavně na archivních snímcích, které se nikdy předtím nedostaly na veřejnost. Lze v ní najít vedle fotografií legendárních závodních vozů také různé příběhy lidí, kteří měli s Ferrari co do činění, nebo trofeje, jež byly pod touto automobilkou kdy vyhrány.

Tento unikátní obsah je vměstnán do 514 stránek s tím, že celá kniha je kusově limitována. Maximální počet vyrobených kopií je 1 947 (což je zároveň i rok, kdy bylo Ferrari založeno) a od pořadového čísla 251 je každá kniha podepsána Pierem Ferrari, synem synem zakladatele Ferrari Enza.

fer11

Pro ještě větší jedinečnost této knihy přichází kopie od čísla 1 po 250 ve speciálním chromovaném balením, které připomíná dvanáctiválcový motor. A co se týče ceny, ta rozhodně nezůstává nízká – Taschen nabízí „bibli Ferrari“ na oficiálním e-shopu za 5 tisíc eur, v přepočtu přibližně 130 000 Kč.

Bible pro fanoušky Applu

Knihy mapující vývoj produktů určitých společností nejsou ničím novým. Před dvěma lety se o takové dílo postaral i například Apple, který uvedl do prodeje knihu pod názvem Design by Apple in California, která nabízí přes 450 fotek ikonických produktů od prvního iMacu po stylus Apple Pencil. A opět se nejedná o nic levného, jelikož ji Apple nabízí za přibližně 8,5 tisíce korun.

apple

Foto: Apple Newsroom; Taschen

Nová platforma Zlepšeme Česko umožní lidem řešit komunální problémy přes mobilní telefon

Nela VítováNela Vítová

zs-app
0Zobrazit komentáře

Ondřej Švrček, zakladatel společnosti Neogenia a tvůrce Mobilního rozhlasu, spouští nový projekt s názvem Zlepšeme Česko. Hlavním cílem mobilní aplikace bude především zjednodušení komunikace mezi obyvateli a vedením města, propojení sousedské komunity i jednodušší řešení komunálních problémů na základě participativních projektů či prostřednictvím anket. Tvůrci si kladou za úkol především ušetřit co nejvíce peněz z obecních kas.

Projekt, který mimo jiné spadá do portfolia investorů Jana Barty, Dušana Šenkypla a Davida Holého, kteří ve společnosti Neogenia nedávno získali 10% podíl, má ambice ulehčit obyvatelům komunikaci s vedením města bez nutnosti navštěvovat úřad. Platforma by měla umožnit jednodušše řešit běžné úkony jako je například nahlášení nalezeného předmětu, černé skládky, špatně osvětleného přechodu, rozbité zastávky či zaběhlého psa. Součástí aplikace je také geolokace, která zajistí dodání informace k odpovídající osobě bez zbytečného přeposílání mezi několika kanály.

Ondřej Švrček, zakladatel projektu říká: „Češi mají obrovskou chuť pomáhat a zlepšovat svět kolem sebe. Největší bariérou je však byrokracie, která je s tím spojená a z ní vyplývající časová náročnost. Doručit samosprávě běžný občanský podnět bývá složité a ne vždy to vede k výsledku. V době, kdy takřka každý vlastní chytrý telefon, chceme ukázat cestu, jak může každý zanechat otisk na kvalitě života v Česku. A to doslova – nic jiného než displej telefonu a chuť pomáhat k tomu nebude potřebovat.“

jancura

Přečtěte si takéKonkurence RegioJetu FlixBus čelí předžalobní výzvě. Dle Jančury jezdí za podhodnocené cenyKonkurence RegioJetu FlixBus čelí předžalobní výzvě. Dle Jančury jezdí za podhodnocené ceny

Na základě evropské charty pro Smart komunikaci by aplikace měla klást velký důraz na relevanci sdělení a zajistit, že se daná informace dostane k odpovědnému úřadu. To by měla zpočátku zajišťovat manuální kontrola informací, kterou by později měla nahradit automatická. V případě, že se například v obci zaběhne pes, informaci by měli na základě pokynu od nahlašovatele obdržet pouze lidé zodpovědní za patrání po ztracených zvířatech. Stejně tak to funguje i v ostatních případech.

Zlepšeme_Česko3

Zakladatel Zlepšeme Česko, Ondřej Švrček, připodobňuje aplikaci k Facebooku. Tvrdí, že nová platforma funguje velmi podobně, jelikož si za úkol klade zapojit obyvatele do veřejného dění, které se týká všech.

„Takto komunitně nastavená sousedská výpomoc je výrazně efektivnější a úspěšnější. Ty jednoduché problémy si lidé dokáží zpravidla vyřešit mezi sebou a nezaplavují s nimi úřady a instituce,“ vysvětluje Švrček. „Z průzkumu Asociace moderně komunikujících občanů a starostů navíc vyplývá, že lidé o takový způsob komunikace v naprosté většině stojí. Bez nadsázky budujeme ‚facebook‘ pro obyvatele měst a obcí, kteří se chtějí zapojovat do společného dění.“

Zlepšeme_Česko2

Cílem tvůrců je, kromě jiného, co nejvíce eliminovat používání městských aplikací, jejichž fungování často není spolehlivé. Do projektu by se měly zapojit i existující mobilní rozhlasy jednotlivých obcí, kterých je v dnešní době již více než 350. Ulehčit by se měla i komunikace s bezpečnostními a záchrannými složkami.

„Vytvořit si vlastní aplikaci pro hlášení podnětů je tak trochu obecní móda. Bohužel takové aplikace pak slouží pouze pro rezidenty, v případě, kdy chce nahlásit podnět někdo jiný, třeba turista, musel by si ji do telefonu jednorázově instalovat. Iniciativa Zlepšeme Česko proto nabídne otevřené API, které umožní propojit všechny obecní a občanské aplikace do jedné,“ vysvětluje Švrček.

Tvůrci aplikace si nyní kladou za úkol ji rozšířit mezi běžné uživatele smartphonů a stát se největší specializovanou sítí pro řešení komunálních problémů v Čechách.

david

Přečtěte si takéŽidle za dva miliony a kávovar za milion. Patřily Davidu LynchoviSkládací stolička za dva miliony? Seděl na ní David Lynch, jeho kávovar se v aukci prodal za milion

Tip: Aplikaci pro iOS můžete stahovat zde, verzi pro Android zde.

Foto: Zlepšeme Česko