Ferrari za 20 tisíc korun? Italská automobilka začíná prodávat své sporťáky jako NFT

K dispozici je přesně 4 458 digitálních sběratelských aut. Ferrari slibuje, že vozy budou fungovat také v chystaném metaverzu.

ferrari_1

Foto: Ferrari

Ferrari F8 Tributo

Projíždět se ve zbrusu novém Ferrari v ulicích města je snem mnohých z nás, vlastnit tohoto italského vzpínajícího se koně ale vyžaduje velké množství peněz a hlavně připravenost ho osedlat. Ferrari každopádně věří, že se jeho auta mohou uplatnit také ve virtuálním světě. Proto spouští prodej digitálních replik svých vozů ve formě NFT, jednu nabízí za zhruba dvacet tisíc korun.

O tom, že má Ferrari choutky vstoupit do světa kryptoměn a na ně navázaných technologií, se ví už pár měsíců. Klíčovou roli v jeho snahách hraje švýcarská firma Velas, se kterou se italská automobilka koncem loňského roku spojila. A protože má zkušenosti s decentralizovanými systémy a tvorbou digitálních předmětů, udělalo z ní Ferrari svého takzvaného NFT partnera. A jen se čekalo, než dorazí výsledek.

První kolekce přišla teď a obsahuje přesně 4 458 digitálních modelů na bázi NFT NFT bayc-1NFT je jedna z oblastí světa kryptoměn. Jde o nezaměnitelné tokeny (non-fungible… Více informací . To znamená, že jsou zaopatřeny speciálním nezaměnitelným tokenem, jehož vlastník je zapsán na blockchainu (jakési pomyslné účetní knize pro kryptoměnové transakce) a je jeho výlučným majitelem. Vedle držení „pouhého obrázku“ ovšem dostanou vlastníci i možnost, jak své virtuální auto využívat k novým zážitkům.

Ačkoliv Ferrari zatím není konkrétní, slibuje, že majitelé budou moci svůj nový kousek využívat i jako „vstupenku“ k prémiovým zážitkům. Ať už těm digitálním, nebo skutečným v opravdovém životě. Podobně ostatně fungují i takzvané znuděné opice Bored Ape Yacht Club, nejcennější NFT kolekce současnosti, jejichž majitelé také mohou využívat exkluzivních benefitů.

Lze totiž očekávat, že se Ferrari vydá obdobným směrem jako právě Bored Ape Yacht Club, a to cestou takzvaného metaverza, jinak řečeno virtuálního vesmíru. V něm by majitelé NFT mohli interagovat s ostatními „hráči“, kupovat si pro svá digitální auta nové doplňky, porovnávat je s jinými lidmi a tak dále. Novinky se patrně budou objevovat ve speciální aplikaci.

Jedno NFT se aktuálně prodává za 0,3 etherea, tedy kryptoměny, za kterou se digitální předměty zpravidla nabízí. V přepočtu jde o zhruba dvacet tisíc korun.

ferrari_1nft

Foto: Ferrari

Digitální model značky Ferrari, který se prodává za 0,3 ETH

Filip Houska

Od roku 2016 píše pro CzechCrunch o technologiích, zábavním průmyslu, byznysu i designu. Spolupodílí se na řízení redakce a stará se o sociální sítě.

Od roku 2016 píše pro CzechCrunch o technologiích, zábavním průmyslu, byznysu i designu. Spolupodílí se na řízení redakce a stará se o sociální sítě.