Filip Domorád už spojuje rybáře po celém světě. Jeho sociální síť Fishsurfing roste a hlásí 200 tisíc uživatelů

Jiří SvobodaJiří Svoboda

fishsurfing2

Foto: Michael Tomeš

Filip Domorád založil rybářskou sociální síť Fishsurfing

0Zobrazit komentáře

Rybářství paradoxně nikdy nebylo jeho velkým koníčkem. Když ale Filip Domorád před pěti lety náhodou navštívil rybník a s rybáři si povídal, zjistil, že přes jejich obrovskou vášeň (a de facto životní styl) nemají online místo, kde by se mohli propojovat a diskutovat. A že takový kontakt i někteří rybáři vyhledávají. Postupně tak vznikla sociální síť Fishsurfing, která nyní hlásí už 200 tisíc registrovaných uživatelů.

Aplikace Fishsurfing, které jsou k dispozici pro mobilní zařízení i na webu, nabízí galerie fotografií a videí rybářských úlovků, největší databáze soukromých revírů v Evropě, chat s lokálními průvodci nebo překládání rybářských článků a blogů z celého světa. K dnešnímu rybaření už zkrátka patří i sdílení úlovků na sociálních sítích a Fishsurfing to nabízí pohromadě s množstvím důležitých informací.

„Jen v Česku se rybolovu věnuje několik stovek tisíc lidí a počet těch, kteří této zálibě propadnou, neustále roste. I přesto, že je rybaření celosvětově čím dál populárnější, dosud neexistovala žádná platforma, která by tuto specifickou komunitu spojovala,“ říká Domorád, který věří, že našel prázdné místo na trhu.

fishsurfing_app

Foto: Fishsurfing

Mobilní aplikace Fishsurfing

V květnu přešla aplikace po čtyřletém vývoji z testovacího do ostrého provozu a jen za první den se zaregistrovalo více než tři tisíce rybářů. Momentálně se Fishsurfing zaměřuje primárně na evropský trh – nejvíce registrovaných rybářů totiž pochází z Francie, Polska a Velké Británie. Čeští rybáři a rybářky tvoří téměř sedm procent všech registrovaných.

V dalších letech plánuje dvaačtyřicetiletý Domorád aplikaci plnohodnotně uvést i na dalších kontinentech. Potenciál je ostatně obrovský. Na světě je totiž podle jeho kalkulací přibližně 250 milionů rybářů a třeba ve Spojených státech se tomuto koníčku věnuje alespoň jednou ročně každý čtvrtý Američan. Do konce roku by proto chtěl mít rodák ze severu Čech na své online rybářské platformě první milion lidí.

Už nyní je ale na mapě možné vyhledávat třeba databáze revírů v rusky mluvících zemích nebo Thajsku a procházet největší databázi kamenných prodejen v Evropě, Severní a Jižní Americe či Austrálii. „Ve druhé polovině letošního roku plánujeme do aplikace implementovat i databázi ubytování pro rybáře a postupně i evropské státní revíry,“ komentuje nejbližší plány Domorád.

fishsurfing3

Foto: Michael Tomeš

Filip Domorád se svým spolupracovníkem Janem Randusem

Před rokem šéf Fishsurfingu pro CzechCrunch prozradil, že do projektu investoval z vlastní kapsy už několik milionů korun. S dalšími investicemi se chce zaměřit na podporu růstu komunity, spolupráci s nadnárodními rybářskými společnostmi nebo monetizaci prostřednictvím rybářských kampaní a bannerových reklam.

Mnoho z těchto plánů tak stále čeká na postupnou realizaci, přičemž nově by se rád Filip Domorád obrátil i na externí investory. Od nich plánuje získat nižší desítky milionů korun, aby mohl sociální síť dál rozvíjet. V rozšíření mezi komunitou by mu měli pomoci také lokální ambasadoři, v Česku třeba herec a vášnivý rybář Rudolf Hrušínský mladší.