Filmy a seriály v listopadu: Gladiátor 2, nová Duna, Pyšná princezna ve 3D a Deadpool na streamu

Jaké novinky chystá Netflix, Prime Video, Disney, SkyShowtime, Apple TV a kina? Vrací se animovaný hit Arcane a Hugh Grant bude creepy killer!

filmy-1

Foto: CinemArt / Netflix / Totalfilm.cz (YouTube) / Max / Falcon

Filmy a seriály, na které se můžete těšit v listopadu

0Zobrazit komentáře

Nový měsíc je tady a s ním i náš tradiční přehled toho nejzajímavějšího, co se chystá do kin nebo na streamovací služby. V listopadu bude za pozornost stát druhý Gladiátor, seriálová Duna, pokračování a zároveň finále Arcanu, ale třeba i další Vaiana nebo Hugh Grant coby hvězda nového hororu. Na co všechno se těšíme a co bychom doporučili i vám?

do 3. listopadu

Tiché noci – Kino Edison, Praha
Tip pro Pražáky, ale o to zajímavější. Artové kino Edison u Jindřišské věže až do neděle promítá kultovní německé němé filmy s živou hudbou. Než se přehlídka rozloučí, stihnete ještě pecky jako Žena na Měsíci, Faust, Metropolis nebo Jak Golem na svět přišel.

1. listopadu

Hudba Johna Williamse – Disney+
Kdo by jeho hudbu neznal. Od Čelistí přes Supermana a Indianu Jonese až po Star Wars. Podívejte se na – a poslechněte si! – dokument o slavném skladateli, který sluch filmových fanoušků těší už přes půl století.

Lioness – SkyShowtime
Zoe Saldaña se vrací jako drsná agentka CIA ve druhé řadě špionážního thrilleru… který nás zcela upřímně překvapil tím, jak je koukatelný.

6. listopadu

Starej chlap – Disney+
Snad aby těch bývalých agentů CIA nebylo málo, tak s druhou sezonou se vrací i taktéž drsný, ale starší Jeff Bridges. V souboji zábavnosti ale Starej chlap s Lioness spíš prohrává.

7. listopadu

Red One – kino
Akční borci Dwayne Johnson a Chris Evans zachraňují Vánoce. A točí to režisér obou moderních Jumanji. Bude to trochu hloupé? Ano. Bude to zároveň zábavné a zkoukneme to? Taky ano.

Hranice přežití – kino
A zatímco dřívější Kapitán Amerika zachraňuje Vánoce, ten aktuální neboli Anthony Mackie zachraňuje své blízké před… monstry, co nezvládají vyšší nadmořské výšky?! Má to takové Tiché místo vibes, akorát místo zvuku se budou řešit hory…

Pyšná princezna – kino
Ufff. Bude to fajn 3D animák osvěžující pohádkovou klasiku pro moderní děti? Nebo nejlacinější trapnost, ze které se žádné poupátko rozhodně nerozvine? Index obav je velmi vysoko…

V kuchyni – kino
Kdo radši sáhne po něčem komornějším, může zkusit film, který sleduje obědovou špičku v jedné newyorské restauraci, kde došlo ke krádeži. Všichni zaměstnanci musí k výslechu a na povrch začínají vyplouvat různé věci…

8. listopadu

Banka v obklíčení – Netflix
Španělský thriller od Netflixu o vyloupení banky zní jako recept, co už jsme párkrát ochutnali, nezdá se vám? Jenže pozor, tohle je podle skutečných událostí!

9. listopadu

Arcane – Netflix
Málokdo čekal, že animovaný seriál podle videohry League of Legends bude TAK dobrý. A on byl! Měl napínavý příběh, vývoj postav a skvělý vizuál. Teď se vrací v druhé řadě, která bude po netflixovsku rozdělená hned natřikrát – vyjde 9. listopadu, 16. listopadu a 23. listopadu.

12. listopadu

Deadpool & Wolverine – Disney+
Ježíš Marvelu konečně dorazí na streamy. Je to čirý fanservis, splněný sen bláznů do komiksu a Hugh Jackman je bůh. Kdo hledá víc než popcornovou popkulturu, ať si to nepouští. Kdo chce za zvuku Madonny hýkat nerdovským nadšením jako my, ať míří na Disney+.

14. listopadu

Autíčkáři – Max
HBO slaví v listopadu kulaté narozeniny, a tak naděluje. Jedním ze zajímavých dárečků bude i ambiciózní dokument Autíčkáři o slovenských zlodějích aut se záběry policejních akcí, za které by se nemusel stydět ani menší hollywoodský biják.

Gladiátor 2 – kino
Are you not entertained?! Filmy Ridleyho Scotta jsou trochu sázka na nejistotu, ale každým dnem přinášíme oběti Martovi i Jupiterovi, aby císař zdvihl palec nahoru….

Looney Tunes: Žvýkačková pohroma – kino
Kačer Duffy a prasátko Porky čelí vesmírné hrozbě v podobě žvýkačky, která lidi mění na zombíky! Rodičům se nejspíš budou trapností kroutit palce u nohou, ale mladší diváci by se mohli bavit.

Prezidentka – kino
Někdejší slovenskou prezidentku Zuzanu Čaputovou pět let sledoval filmový štáb – a teď uvidíte výsledek. Tenhle dokument by stál za zkouknutí kdykoliv, ale dvojnásob to platí v době, kdy se na Slovensku dějí… inu, všelijaké věci.

15. listopadu

Cobra Kai – Netflix
Finálová řada jednoho z nejlepších seriálů Netflixu se vrací. Teda takhle, vrací se druhá ze tří částí poslední sezony v podobě pěti epizod – a dalších pět bude následovat příští rok. Zamotané, ale tenhle mix dramatu, komedie, osmdesátek a karate za takové zmatky stojí.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Silo – Apple TV+
Deset tisíc lidí přežívá apokalypsu v uzavřeném podzemním krytu, než… ale ne, nebudeme spoilovat. Jen připomeneme, že tohle nadmíru povedené postapokalyptické sci-fi přichází se svou druhou řadou.

17. listopadu

Twisters – Max
Po třiceti letech od Twisteru s Helen Hunt přišlo letos v létě volné pokračování Twisters s Glenem Powellem a Daisy Edgar Jones a bylo nečekaně dobré a devadesátkové. Pokud jste nestihli v kinech, budete si ho moct dát aspoň doma.

18. listopadu

Duna: Proroctví – Max
Co na Maxu udělal Tučňák s Batmanem (to znamená „vzal dobrý film a navázal na něj skvělým seriálem“), to slibuje Proroctví s Dunou. Tohle bude hit.

21. listopadu

Heretik – kino
Zapomeňte na Lásku nebeskou nebo Notting Hill. Devadesátkový idol Hugh Grant bude creepy killer v hororu!!!

22. listopadu

Blitz – AppleTV+
Drama se Saoirse Ronan, která hraje matku, co se za druhé světové války snaží v bombardovaném Londýně chránit svého syna tím, že ho odveze pryč, kdežto on se rozhodne vrátit. Výsledek je prý hodně konvenční, milovníci žánru by si ale měli přijít na své.

27. listopadu

Odvážná Vaiana 2 – kino
První Vaiana byla parádní muzikálová disneyovka s podmanivým prostředím Polynésie a oceánů. Druhý díl slibuje víc toho samého – a to zní dobře! Dwayne Johnson samozřejmě nechybí.

29. listopadu

Beatles 64’ – Disney+
Zákulisní záběry, rozhovory se členy kapely i fanoušky – a do toho filmařský um Martina Scorseseho. I jestli Beatles neposloucháte, tohle by mohlo být zajímavé.

30. listopadu

Kaskadér – SkyShowtime
Jeden z nejlepších letošních filmů, který v kinech nezaslouženě propadl. To ale rozhodně neznamená, že by se mu to mělo stát i online. Ryan Gosling coby fešný a správňácký kaskadér, Emily Blunt jako jeho velká láska, bláznivá detektivní zápletka a jedna rocková pecka za druhou vás instantně katapultují do stavu naprosté bezstarostnosti.

Vydělala desítky miliard dolarů za to, že je roztomilá. Vznikla přitom jako ozdoba tenisek

Popkulturní fenomén, který se z Japonska rozšířil do celého světa. A stal se jednou z nejvýdělečnějších franšíz. Všechno nejlepší, Hello Kitty!

Filip HouskaFilip Houska

hello-kitty-6

Foto: Hello Kitty / CzechCrunch

Hello Kitty

0Zobrazit komentáře

Vymyslela ji proto, aby se mohla všívat na boty. Čistě pro zpestření, žádný jiný důvod za tím nebyl. Z malé animované kočičky, jež původně nedostala ani jméno, se ale rychle stal popkulturní fenomén, který se z Japonska rozšířil do celého světa. A pobláznil jak děti a náctileté, tak dospělé a celebrity. Netrvalo dlouho a z Hello Kity se stala obrovská mašina na peníze, jejíž tržby se počítají v bilionech korun. Tak na její sladké a umňoukané padesátiny!

Z Hello Kitty už je pomalu dáma v letech, ale pořád vypadá stejně dobře – a stejně dobře vypadat zřejmě bude. Právě díky svému roztomilému vzhledu dokázala svým rodičům, japonské zábavní společnosti Sanrio a designérce Yuce Šimizu, zajistit celosvětové uznání.

Nejprve byla vytvořena proto, aby dokreslila nejrůznější módní doplňky – a poprvé se v celé své kráse objevila na peněžence v roce 1975. Vedení firmy ale v malé animované kočičce vidělo mnohem větší potenciál, a tak rozšířilo sortiment a začalo ji licencovat pro firmy za hranicemi Japonska.

Klíčem k úspěchu bylo, aby Hello Kitty nebyla určená jen dětem, ale i dospělým. Marketingový tým japonského obra tak vymyslel strategii, v rámci které ji dostal ze spárů rostoucího módního trendu kawaii, kdy se dívky oblékaly do oblečení s animovanými postavičkami, a nabídl ji mase.

Zlom přišel okolo roku 2007, kdy Hello Kitty začala vystupovat na tmavších podkladech, aby se stala módně univerzálnější. Tuto transformaci rychle uvidělo Sanrio na svých číslech: polovinu z miliardového zisku generovalo koťátko, které bylo na desítkách tisíc různých produktů ve více než šedesáti zemích světa.

Byla prostě všude. Nosili ji i slavné osobnosti, typicky třeba zpěvačka Avril Lavigne (coby součást emo subkultury), byly jí plné hračkárny, objevovala se v televizích, vyskakovala na internetu, vznikala kosmetika s jejími motivy a mimo jiné se stala i součástí kreativních spoluprací s jinými značkami – třeba McDonald’s.

Japonci si tak připsali další nesmírný hit spolu s Pokémony nebo postavičkami z herního světa Nintendo. A zjevně mají recept i na to, aby z něčeho tak infantilního udělali velkou byznysovou mašinu. Hello Kitty je totiž považována za druhou nejvýdělečnější franšízu všech dob – a má překonávat i naprosto kultovní brandy.

Podle dat serverů Fandom a Visual Capitalist měla Hello Kitty napříč veškerým prodávaným sortimentem letos překonat hranici 89 miliard dolarů v tržbách. To jsou v přepočtu více než dva biliony korun. Před ní se nachází jen zmínění Pokémoni, kteří celkově utržili už neuvěřitelných 147 miliard dolarů, tedy asi 3,5 bilionu korun.

Hello Kitty je tak výdělečnější než Medvídek Pů (76 miliard dolarů), Mickey Mouse (74 miliard dolarů), Star Wars (70 miliard dolarů), Mario (38 miliard dolarů), Harry Potter (32 miliard dolarů) nebo všechny postavy z komiksových univerz Marvel a DC. A relevanci v byznysovém světě zvyšuje nadále, protože má několik důležitých statusů.

Třeba takový UNICEF pasoval koťátko na ambasadora dětí, přičemž pro japonskou vládu je ambasadorem turismu. Takže všichni, kteří se s Hello Kitty spojí, ví, že mají spolupráci se společensky významnou postavou. A nesmíme zapomenout ani na to, že podle ní vzniklo v Asii i několik tematických zábavních parků. Jen tak mimochodem.

Jaké jsou ale další plány Hello Kitty? Jedna z jejích designérek má jasno: chce, aby si konečně získala i lásku od mužů. „Jsem si jistá, že přijde den, kdy se muži nebudou stydět Hello Kitty nosit,“ řekla Yuko Yamaguči pro server Content Asia. Tak třeba za dalších padesát let bude pozice jedné z nejslavnějších postaviček, která dnes, 1. listopadu, slaví jubileum, úplně jiná.