Ford představil sedmou generaci Mustangu. Přináší designovou revoluci a neřeší udržitelnost
Ve Fordu se rozhodli ukázat, že na příchod elektrické verze ikonického Mustangu je zatím brzy. Přicválal tak velmi podrážděný hřebec.
Výčet těch nejikoničtějších vozů historie je dlouhý, přesto v něm bude Mustang zaujímat jednu z předních pozic. Nyní legenda od Fordu přichází již ve své sedmé generaci, která dostala do vínku ostrý vzhled a ještě zběsilejší dynamiku, která se odvíjí od modernizovaného osmiválce.
Premiéra nové generace světově nejprodávanějšího kupé se uskutečnila na autosalonu v Detroitu a Ford poslal do světa jasný vzkaz, že na elektrické či hybridní čarování je v případě Mustangu prozatím čas. Jediný elektřinou poháněný Mustang tak nadále zůstává Mach-e, tedy SUV variace na klasiku, která se namísto okusování zelené travičky i nadále napájí z benzínových říček.
U nejnovější verze tradičního Mustangu je hned na první pohled jasné, že se Ford rozhodl pořádně inovovat. Zatímco proporčně se můžeme bavit jen o lehké evoluci, co se designu týče, přichází ostrá revoluce.
Linie vozu jsou daleko dynamičtější, pracují s hranami a ostrými zlomy a LED světlomety se zeštíhlily a zaryly hluboko do agresivně vyhlížející masky. V ní zejí také dva velké sací otvory, které napomáhají vozu k co možná nejvyššímu výkonu. Průduchy lze najít také na kapotě a změn se dočkal i spodní lem předního nárazníku.
Vůz má širší postoj, který je patrný také při pohledu na záď. Ta též dostala přepracované lampy s tradičním rozdělením do tří segmentů i jiný difusor pro co nejlepší aerodynamiku. Přepracovaná byla i střecha, což ovšem neplatí pro verzi kabrio. Pomyslnou tečkou za optickým divadlem novinky jsou litá kola, za jejichž paprsky se ukrývají třmeny Brembo, dodávané jako součást standardního balíčku Performance Pack.
I sám Ford říká, že vzhled vozu prozrazuje, že nový Mustang je podrážděnější než kdy dříve, což se také projevuje v momentě, kdy se mu kopne do slabin. V tu chvíli rozehraje svůj koncert modernizovaná pětilitrová V8, jejíž výkon si sice automobilka prozatím nechává pro sebe, nicméně by se mělo jednat o hodnotu vyšší než 450 koňských sil. Ve Spojených státech se navíc dočkají i 2,3litrového čtyřválce EcoBoost.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs