Ford ve spolupráci s čínskou Alibabou otevřel výdejní automat na automobily
Vypadá to, že běžné nákupy automobilů v autosalonech se pomalu stávají minulostí. Čím dál méně lidí chce trávit čas vybíráním svého nového auta osobně – rádi tak využijí spíše internet s doručením až domů nebo za sebe nechají auto koupit specializovanou firmu. Na tyto změny sází i Ford, který ve spolupráci s čínským gigantem Alibaba otevřel v čínském Guangzhou tak trochu jiný autosalon.
Svůj nový automobil si v něm totiž nevybíráte tak, že byste zaparkovali na parkovišti, přivítali se s prodejcem a poté trávili desítky minut nad procházením papírů ještě před testovací jízdou. Svůj vyhlédnutý automobil si totiž vyberete předem v aplikaci a na místě už vám bude po oskenování vašeho obličeje přistaven ze speciálního výdejního automatu, podobně jako když vhodíte minci do automatu na nápoje a vypadne vám Coca Cola.
Čínští zákazníci si takto mohou vyzkoušet až 10 různých modelů automobilů Ford, které si pak mohou zakoupit přímo prostřednictvím mobilní aplikace. K otestování je třeba zaplatit pouze menší poplatek a zároveň rezervační zálohu, která zároveň slouží na krytí potenciálních škod. Zákazníci si po tomto procesu mohou auto vyzkoušet po dobu 3 dní a pak ho případně vrátit.
Do výdejního automatu se takto vejde až 42 různých automobilů, od sportovního Fordu Mustang, přes kompaktní Ford Fiesta, až po SUV Ford Explorer. Koncept Fordu a Alibaby ovšem není zdaleka první svého druhu. Jeden podobný, který funguje na americkém trhu, jsme představili již před více než 2 lety.
Konkrétně se jedná o americký startup Carvana, který nabízí zakoupení automobilů komplet online a poté následné doručení přímo domů, většinou zdarma, nebo vyzvednutí v jedné z podobných speciálních výdejních automatů po celých Spojených státech.
Foto: Ford, Carvana