Fortnite slaví 350 milionů hráčů a posouvá hranice digitální zábavy. Na virtuální koncert zve přední umělce taneční hudby
Pamatujete, jak Travis Scott ovládl Fortnite se svou psychedelickou show plnou blikajících světel, ohňostrojů a moderních tanečních kreací? Nejspíš ano, protože se tato virtuální koncertní šňůra, která přilákala rekordní počet hráčů, odehrála poslední týden v dubnu a sklidila nevšední ovace. Epic Games tak zcela logicky chce na tomto úspěchu dále stavět, což potvrdí dalším nadupaným hudebním představení během brzkého sobotního rána.
Ve tři hodiny ráno našeho času naběhne na virtuální pódium ve Fortnite trojice zvučných umělců elektronické hudby. V rámci taneční akce Party Royale se před zraky potenciálních stovek milionů hráčů objeví Dillon Francis, Steve Aoki a deadmau5, a to s jediným cílem: uspořádat velkolepý set, díky němuž lidé ideálně zapomenou, že se v dnešních dnech nemohou bavit na skutečných diskotékách.
Jestli se vyznáte v oblasti taneční hudby, pravděpodobně vám není třeba tyto osobnosti blíže představovat. Pro ty, kteří je podle jejich jmen, respektive pseudonymů, neznají, možná bude stačit zmínit hit Get Low, díky němuž vystřelil do obrovských výšin Dillon Francis. Dále připomenout rytmický skvost Boneless od dlouhovlasého producentského mága Steva Aokiho a ukázat masku myši, se kterou za pultem vystupuje deadmau5.
Po pátečním představení DJ Dipla, koncertu rappera Travise Scotta a loňském setu DJ Marshmello, který virtuální hudební představení ve Fortnite odstartoval, tak půjde o další zvučná jména, s nimiž může vývojářské studio Epic Games posunout hranice digitální zábavy. Zároveň touto chystanou show tvůrci hry slaví i zásadní milník v počtu hráčů.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsFortnite totiž za 2,5 roku na scéně pokořil hranici 350 milionů registrovaných hráčů, díky kterým se stává jedním z největších herních titulů současnosti. Od března minulého roku jde o nárůst zhruba 100 milionů hráčů, přičemž jen za letošní duben strávili hráči ve hře neuvěřitelných 3,2 miliardy hodin. Je však otázka, kolik z nich je opravdu aktivních – Epic Games tato čísla standardně nezveřejňuje.
Fortnite coby centrum nové hudební zábavy
Za vším stojí nejen celosvětová karanténní opatření, která přirozeně drží lidi doma u videoher, ale také vyšperkovaný marketing Epic Games. Ze svého vlajkového produktu zvládli udělat téměř popkulturní fenomén a jak ukazují aktuální kroky, už dávno nejde o pouhou hru.
Fortnite by se totiž v budoucnu mohl stát digitálním centrem zábavního průmyslu, z něhož by těžily i velké mainstreamové osobnosti. Skvělým příkladem, jakým novým směrem by se hra mohla ubírat, je zmíněný koncert Travise Scotta.
Už jen to, že na něm Epic Games postavili několikadenní a vizuálně perfektně propracované turné, během kterého rapper „objížděl“ koncertní zastávky, je tah, který nastavuje laťku novému herně-hudebnímu byznysu. A skutečnost, že světové jméno jako Travis Scott ve Fortnite poprvé odehrál svou novou skladbu The Scotts, na kterou mohli fanoušci skandovat v jeho tematickém merchandinsingu, dodává celému trendu pořádný drive.
Pokud nevěříte chytrému marketingu a kvalitním vyjednávacím krokům, které Travisův management přesvědčily, stačí se podívat na jeho YouTube, respektive na záznam z koncertu. Ten má již přes 22 milionů zhlédnutí a desítky tisíc komentářů od potenciálně nových fanoušků, jež rappera objevili právě přes Fortnite. Zda takto zarezonují i Dillon Francis, Steve Aoki a deadmau5, se dozvíme po pár dnech od představení.