Fotbalová Barcelona poprvé umístila na své dresy logo umělce. Oslavovala milník rappera Drakea

Během nedělního El Clásica se na dresech Katalánců objevila sova, symbol jednoho z nejslavnějších rapperů. Může za to i Spotify, které klub sponzoruje.

Filip HouskaFilip Houska

drake-barcelona_1

Foto: FC Barcelona / Foto: The Come Up Show/Flickr

Na dresech fotbalové Barcelony se objevila sova, symbol rappera Drakea

0Zobrazit komentáře

První věhlasné El Clásico letošní sezóny bylo znovu něčím speciálním – a nešlo ani tak o výsledek nebo samotný průběh utkání. Fotbalový zápas mezi odvěkými rivaly, Realem Madrid a Barcelonou, byl jiný v tom, co měli hráči katalánského velkoklubu na svých dresech. Díky spolupráci se Spotify totiž vedení týmu popustilo uzdu fantazie a doprostřed triček umístilo logo Drakea, jednoho z nejslavnějších rapperů současnosti. Po utkání ovšem hudebník radostí tolik neskákal.

Fotbalová Barcelona v posledních měsících nezažívá zrovna nejstabilnější období. Hlavním problémem jsou dluhy, které její vedení nasekalo. I přesto se chce ale udržet na evropském vrcholu, s čímž se pojí i nakupování špičkových hráčů, kteří nestojí zrovna málo. A aby si je vedení klubu mohlo dovolit (a zároveň platit ty stávající), rozprodává například své divize, což může mít velmi nejistý dopad na budoucí vývoj společnosti.

Finanční vzpruhou pro zadlužené Blaugranas, jak se barcelonským říká, se ovšem stala velká a na fotbalový svět nečekaná smlouva se švédskou streamovací službou Spotify, která byla podepsána letos v březnu. V ten moment totiž Barça dostala nového hlavního sponzora, který si vyhrazuje právo na používání svého loga uprostřed dresů. Vedle toho musela také nechat přejmenovat svůj ikonický stadion.

Zapojení Spotify do barcelonského dění ovšem přináší i záblesky kreativní spolupráce, která evropskému fotbalu jen a jen prospěje. Švédská firma, provozující největší službu pro streamování hudby na světě, se s vedením katalánského celku například dohodla na tom, že při příležitosti prvního letošního zápasu s Realem Madrid, jenž bývá vždy ostře sledovaný, změní logo na dresech. Byl totiž čas na menší oslavy.

gfgdfgdf

Foto: FC Barcelona

Číslo 50, které měli hráči na dresech během rozcvičky, oslavuje Drakeův milník

Do hlavní role byl umístěn Drake, jeden z největších rapperů dnešní doby, který nedávno na Spotify pokořil hranici 50 miliard poslechů svých písniček. A aby streamovací síť tento historický okamžik připomenula, na dresech barcelonských hráčů, které byly určené pro nedělní El Clásico, nahradilo své logo za Drakeův symbol v podobě jednoduše provedené sovy. Tu mimo jiné používá i pro svůj label OVO Sound.

„Drake svými singly láme rekordy, je na prvním místě předních světových hitparád a během své kariéry získal více než 275 ocenění, včetně čtyř prestižních cen Grammy. Navíc už v minulosti nám projevil náklonnost tím, že nosil náš dres,“ píše Barça na svém webu a dodává, že se tento milník oslavoval i během předzápasové rozcvičky, kdy měli hráči speciální verzi dresu s číslem 50 na zádech.

„Poprvé v naší historii nahrazujeme jméno našeho hlavního partnera na přední straně dresu mezinárodně uznávaným umělcem, kterým je Drake. Tato iniciativa ukazuje, že máme potenciál stát se jedinečnou platformou nabízející zážitky, které nám pomohou přiblížit se našim fanouškům a zároveň oslovit nové publikum po celém světě,“ řekl Juli Guiu, viceprezident Barcelony pro marketing.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Se speciálním dresem, který naneštěstí pro fanoušky Barcelony není určen pro komerční prodej, se pak samotný Drake vyfotil i na svém Instagramu. A mimo jiné zveřejnil fotku, na které ukázal, že dokáže být i vášnivým sázkařem – vsadil si totiž na výhru barcelonských a na stejném tiketu měl i vítězství londýnského Arsenalu proti Leeds United. Štěstí ve hře ale evidentně neměl. Fotku poté smazal.

Zatímco Arsenal si na půdě Leedsu zajistil hubené vítězství 1:0, Katalánci s takzvaným Bílým baletem prohráli 1:3. Tiket tak slavnému kanadskému rapperovi nevyšel a přišel o slušných 800 tisíc dolarů (necelých 20 milionů korun), za které tiket podal. Že by to pro něj ale byla velká rána, se samozřejmě říct nedá. Jeho jmění se pohybuje okolo 250 milionů dolarů (6,2 miliardy korun) a ročně si přijde až na 70 milionů dolarů (1,7 miliardy korun).

Na celé věci je zajímavý i fakt, že kdykoliv Drake vyjádří svou podporu některému ze sportovců nebo týmů, tak prohraje, respektive prohrají. Jak trefně podotýká server iSport.cz, jde o takzvanou Drakeovou kletbu. První obětí se stal v roce 2019 Paul Pogba s Manchesterem United, poté Laywin Kurzawa s pařížským PSG nebo zápasník Connor McGregor, jenž prohrál titulový zápas v UFC s Khabibem Nurmagomedovem.

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Příspěvek sdílený champagnepapi (@champagnepapi)

Každé všední ráno posíláme nejzásadnější zprávy dne.

Do Prahy zavítala slavná NHL a na ledě se honili žralok s predátorem. Češi vytvořili inovativní reklamu

Zatímco fanoušci v O2 areně koukali na prázdnou ledovou plochu, diváci u obrazovek sledovali díky rozšířené realitě unikátní show.

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

nhl

Foto: Go4Gold

Češi vytvořili pro utkání NHL v Praze netradiční reklamu

0Zobrazit komentáře

Velkou sportovní událost v Praze v podobě zahajovacích zápasů slavné zámořské hokejové soutěže NHL doplnila unikátní reklama, která zatím v Evropě nebyla k vidění. Zatímco diváci v pátek večer čekali, až na prázdnou ledovou plochu vyjedou hokejisté San Jose Sharks a Nashville Predators, v televizních obrazovkách se na ledě děly věci. Zábavnou honičku na ní díky nejmodernějším technologiím předvedli obří žralok s predátorem, maskoti jednotlivých týmů. Středem pozornosti byly také dva vozy Škoda zvané Sharyaq a Prediaq, upravené speciálně pro tuto příležitost.

Když vyjede NHL do Evropy, je to velká sláva. Do Prahy se kanadsko-americká hokejová liga, kde hrají ti nejlepší z nejlepších, vrátila po několika letech a zájem o dva zápasy mezi Sharks a Predators měli jak fanoušci, tak pochopitelně i sponzoři. Velmi sledovanou událost NHL Global Series využila k originální propagaci svých vozů Škoda Auto, která se v hokeji dlouhodobě angažuje a tentokrát vsadila na úplnou novinku. Ve spolupráci agenturou Go4Gold místo klasického reklamního spotu odvysílala spot, který nakombinoval skutečnou realitou s tou virtuální.

Výsledkem bylo, že na ledovou plochu O2 areny nejprve na obrazovkách vyjely dva speciální vozy Škodovky upravené v duchu obou amerických týmů. Převážně žlutý pojízdný maskot Predátorů z Nashvillu s názvem Prediaq vychází z SUV modelu Škoda Kodiaq. Za Žraloky ze San Jose zase na čtyřech kolech vyjel černo-modrý Sharyaq v podobě elektromobilu Škoda Enyaq iV. Mladoboleslavská automobilka chtěla mimo jiné ukázat kontrast mezi čistě elektrickým a konvenčním pohonem a vedle barevných polepů a speciálních 3D prvků, které autům přidaly ploutve či ocas, je představila i v netradiční reklamě.

„Je to unikátní projekt v kontextu celé Evropy, nic podobného se tady dosud nerealizovalo. Díky této technologii mohou značky přinášet fanouškům v rámci svého partnerství zcela jedinečné zážitky, díky kterým bude možné diváka vtáhnout do děje tak jako nikdy dřív,“ popisuje originální aktivaci automobilky kreativní ředitel Go4Gold Tadeáš Drahorád. Stejně jako mnozí další před pár měsíci sledoval, když podobnou reklamu vypustila právě při zápase NHL společnost Chipotle. Když se naskytla příležitost udělat takové představení poprvé i v Česku, hned se jí chytil.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Společně s IMA production na téměř minutové virtuální animaci pracovali několik měsíců, aby pak mohla být odvysílána na obrazovkách televize Nova. Fikce, že se na ledové ploše objeví žralok a v souboji se postaví predátorovi, se podařilo dosáhnout díky věrohodným 3D modelům či speciálním senzorům na kamery a softwaru české firmy ISG Graphics. „Šli jsme do toho s tím, že chceme ukázat, co je dnes možné, a určitě i pro to, abychom trochu nakopli české sportovní prostředí. Profesionální sport firmám nabízí jedinečnou platformu, na které si mohou dovolit věci, které jsou jinde nemyslitelné,“ míní Tadeáš Drahorád.

Jeho agentura Go4Gold, kterou založil v roce 2015 společně s Alešem Hlavičkou, se právě na takové aktivity specializuje. Svým klientům, kterých se za roky nasbíraly desítky v Česku i po Evropě, pomáhají doručit zážitky zákazníkům. Jde zpravidla o fanoušky a diváky, protože Go4Gold se nejvíce soustředí na tvorbu show na stadionech, kde vytváří koncepty zábavy pro velkoplošné obrazovky i různé ceremoniály. Tvoří ale také klasický digitální obsah.

nhl-reklama-min

Foto: Go4Gold

Diváci u obrazovek získali jedinečný reklamní zážitek

Náklady na tvorbu takové animace, jaká proběhla při zápasech NHL v Praze, závisí na její náročnosti i na dalších okolnostech. V kontextu jiných sponzorských aktivit se ale podle Drahoráda nemusí jednat o nějak dramaticky výraznou částku. Spoluzakladatel Go4Gold věří, že právě technologie jako rozšířená realita pomohou značkám přinášet fanouškům v rámci svého partnerství jedinečné zážitky, které diváka ještě více vtáhnou. Podobně to vidí také ve Škoda Auto.

„Jako partner pražského zápasu NHL Global Series jsme využili této výjimečné příležitosti, abychom představili divákům naše speciálně upravené vozy Škoda Sharyaq a Prediaq v rámci unikátní rozšířené reality přímo během přenosu z pražské O2 areny. Toto technologicky zcela inovativní pojetí prezentace naší značky jenom podtrhuje naše ambice na poli vývoje produktů a zároveň dlouhodobou strategii sponzoringových aktivit značky Škoda, ve které hraje stěžejní roli sportovní fanoušek,“ říká Vítězslav Pelc z oddělení strategie sponzoringu a speciálních projektů Škoda Česká republika.