Historický fotbalový deal. Spotify dá Barceloně miliardy a přejmenuje její slavný stadion Camp Nou

spotify-barcelona

Foto: CzechCrunch

Spotify se stává hlavním sponzorem fotbalové Barcelony

Nejprve z ní odešel hvězdný Lionel Messi. Zároveň se ukázalo, že se topí v obřích dluzích, což zamíchalo jejím vedením i názory fotbalové veřejnosti. Slavný španělský klub FC Barcelona však teď v období nejistoty oznámil velkou novinku, která mu může ze stínu špatné finanční situace pomoci. Podal si totiž ruce se švédskou streamovací službou Spotify, která se stává jeho novým hlavním partnerem a nechá změnit i název jeho domácího stadionu, věhlasného Camp Nou.

O tom, že by se Spotify stalo sponzorem fotbalové Barcelony, se šuškalo už pár týdnů. Teď je vše potvrzené. Jednička na poli streamování hudby nahradí dosavadního hlavního sponzora Barcelony, japonskou firmu Rakuten, a její logo bude vidět jak uprostřed dresů, tak na Camp Nou, svatostánku Barçy, který nově ponese název Spotify Camp Nou.

„Jsme hrdí na to, že můžeme oznámit toto průkopnické spojenectví se světově uznávanou organizací, jako je Spotify. Partnerství nám umožní i nadále přibližovat klub jeho fanouškům a umožnit jim, aby se cítili ještě více součástí rodiny Barçy prostřednictvím jedinečných zážitků, které spojují dvě aktivity, jako je zábava a fotbal, a umožňují nám navázat kontakt s novými diváky po celém světě,“ řekl prezident klubu Joan Laporta.

Ačkoliv ani jedna ze stran oficiálně nepotvrdila hodnotu tohoto obchodu, podle zdrojů sportovního kanálu ESPN jít o smlouvu za 280 milionů eur, respektive 11,3 miliardy korun. Za tyto peníze získá Spotify umístění svého loga na dresech mužského i ženského týmu FC Barcelony po dobu tří let a mnoho dalšího. Počítá se do toho i vizibilita Spotify na tréninkových sadách oblečení a také zmíněné přejmenování stadionu, jehož kapacita činí zhruba 100 tisíc diváků.

camp-nou-spotify

Foto: FC Barcelona

Vizualizace předělaného stadionu Camp Nou s logem Spotify

„Nemohli bychom být více nadšeni z toho, že můžeme spolupracovat s Barcelonou a spojit tak svět hudby a fotbalu. Vždycky jsme využívali naše marketingové investice k posílení umělců a toto partnerství posune tento přístup do nového měřítka,“ dodal k nové spolupráci Alex Norström, který ve Spotify řídí globální strategie, marketing a partnerství. Formálně vejde propojení Spotify a FC Barcelony v platnost letos v červenci, tedy na novou sezónu.

Pro samotný klub, který má od svého vzniku v roce 1899 na kontě šestadvacet ligových titulů a pět trofejí z Ligy mistrů, jde o historicky největší marketingový krok. Barça totiž například nikdy předtím nepovolila, aby její hlavní sponzor byl součástí názvu stadionu Camp Nou – ostatně až do roku 2006 dokonce odmítala, aby na dresech jejích hráčů bylo logo sponzora. Komplikované časy si ale žádají velké řezy do klubového DNA.

Loni v srpnu prezident Barcelony odhalil, že dluh klubu činí 1,35 miliardy eur, tedy zhruba 33,5 miliardy korun, což je vyústěním špatného zacházení s financemi spojeného s mnohdy velmi přeplacenými hráči. Díky smlouvě se Spotify tak Joan Laporta doufá, že se tento dluh podaří snížit. Dohoda nicméně ještě podléhá ratifikaci na mimořádném shromáždění delegátů, které se uskuteční 3. dubna. Mělo by však jít o formalitu.

Pro Spotify pak jde o velký marketingový krok, který mu zajistí obrovskou vizibilitu na sportovním poli. A ne tak ledajakém – FC Barcelona je považována za jeden z nejlepších fotbalových klubů všech dob s masivní komunitou oddaných fanoušků. Šéf Spotify Daniel Ek navíc má k fotbalu velmi blízko. Dokonce chtěl koupit londýnský Arsenal a obnovit jeho zašlou slávu. Vedení klubu měl poslat nabídku, to ale loni v květnu odmítlo.

Filip Houska

Od roku 2016 píše pro CzechCrunch o technologiích, zábavním průmyslu, byznysu i designu. Spolupodílí se na řízení redakce a stará se o sociální sítě.

Od roku 2016 píše pro CzechCrunch o technologiích, zábavním průmyslu, byznysu i designu. Spolupodílí se na řízení redakce a stará se o sociální sítě.