Fungující logistika není jen o doručení, upozorňuje Šmíd ze Zásilkovny. Letos utrží 6 miliard
Denní kapacita sítě skupiny Packeta je dva miliony zásilek. Mateřská firma Zásilkovny se připravuje na vánoční sezónu a očekává silný růst.
Milan Šmíd, marketingový ředitel skupiny Packeta, matky Zásilkovny
Kvůli řadě externích faktorů nebude e-commerce letos růst tak dynamicky, jak jsme mohli pozorovat v posledních dvou letech. Neustálé změny přitom e-shopům komplikují přípravu možných scénářů vývoje, právě kvalitní plánování je ale v současnosti o to důležitější. Jak se obchodníci mají správně připravit na škálování logistiky, aby se z ní nestala brzda potenciálního růstu?
„V zásadě jde o zvládání nepředvídatelného chování zákazníků, kdy musí e-shop dokázat uřídit jak náhlý nárůst poptávky, tak její výrazný pokles. Důležité také je, aby e-shop spolupracoval s prověřeným a spolehlivým partnerem, který má zkušenosti a dokáže pomoci – fungující logistika není jen o samotném doručení, ale také o všech dalších službách, které jsou s tím spojené,“ říká pro CzechCrunch Milan Šmíd, marketingový ředitel Packeta Group, do níž spadá Zásilkovna.
Šmíd se o své know-how, jak správně škálovat logistiku, podělí na dalším ze série e-commerce eventů, které CzechCrunch organizuje. Uskuteční se už 1. listopadu od 17.30 ve Spojce Karlín a kromě Šmídy na akci vystoupí také Michal Prádl z Datartu, Josef Dvořák z Wolt Drive, Tomáš Szkandera z K2, Matyáš Kapusta z Revolt.BI nebo Petr Litavec z Fulfillment by Authentica. Se všemi přednášejícími si budete moci popovídat také v rámci networkingu po akci. Vstupenky zde.
A jaké otázky probereme? Například kdy se vyplatí investice do vlastních skladů a kdy raději využít fulfillmentu od dalších hráčů, jak na škálování logistiky i jak správně pracovat se systémy. Do hloubky probereme tato a další související témata, aby se ze skladů nestala největší překážka v růstu i z pohledu přípravy pro zahraniční expanzi.