Google opět vydělal nejvíce ve své historii. Příjmy rostou, zatímco firma čelí žalobám za monopolistické praktiky
Pandemie negativně ovlivňuje mnohé, ale Google, respektive jeho mateřská společnost Alphabet, si nemá na co stěžovat. I když zájem o reklamu byl v uplynulém roce nižší, technologičtí obři těžili ze zvýšeného významu internetu v průběhu covidových omezení. Tržby Googlu tak přes některé zádrhely stále stabilně stoupaly a platilo to i v letošním třetím čtvrtletí, kdy firma dosáhla na vůbec nejvyšší příjmy ve své historii. A to už podruhé za sebou.
Konkrétně Google utržil 65,1 miliardy dolarů (přes 1,4 bilionu korun), což oproti stejnému období loni představuje přibližně 41% skok. Ještě výrazněji se zvýšil zisk, který byl rekordní už páté čtvrtletí v řadě. 18,9 miliardy dolarů (420 miliard korun) znamená meziroční nárůst o téměř 69 procent.
K nejzajímavějším poznatkům se dostaneme, když se podíváme hlouběji do jednotlivých segmentů byznysu Googlu. Například vyhledávání firmě přineslo 37,9 miliardy, tedy o jedenáct miliard dolarů více, než loni, kdy by lidé měli na internetu trávit více času. Je až s podivem, že je něco takového u natolik rozvinuté společnosti vůbec možné.
Také YouTube se podařilo navýšit příjmy, a to přes omezení, na která narazil. Videoportál vydělal rekordních 7,2 miliardy dolarů oproti sedmi miliardám v předchozím čtvrtletí. Mohlo to být ještě více, Apple ale nedávno spustil funkci, která uživatelům umožňuje zakázat sběr dat aplikacemi třetích stran. Jelikož se tím sníží spolehlivost cílení reklam, sníží se i příjmy z ní. Pro YouTube to nyní znamenalo jen pomalejší růst.
Rostou také cloudové služby Googlu, ale k profitabilitě mají ještě daleko. Ačkoliv příjmy se od loňska zvýšily o 1,5 miliardy na 4,99 miliardy dolarů, Google Cloud byl mezi červnem a zářím ve ztrátě 644 milionů – o trochu více než v předchozím čtvrtletí s hodnotou 591 milionů.