Havrlant opět nakupuje v kultuře. Rockaway investuje do festivalu Designblok i Czech Grand Design
Skupina chce podpořit český design ve světě, přilákat ty nejvěhlasnější designéry do Česka a propojit uměleckou komunitu s tou byznysovou.
Několik let po vstupu do Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary a hudebního festivalu Colours of Ostrava rozšiřuje investiční skupina Rockaway Capital zakladatele Jakuba Havrlanta své působení v kultuře o nové značky. Stala se strategickým investorem společnosti Profil Media, jež stojí za festivalem designu a módy Designblok, udílením cen Czech Grand Design nebo za značkou Křehký.
„Díky budoucím společným projektům chceme firmu posunout ještě mnohem dál – ukázat sílu českého designu ve světě a zároveň přilákat špičková zahraniční jména k nám. Za zásadní pak považujeme propojení umělecké komunity s tou byznysovou,“ komentuje transakci investiční partner Rockaway Jan Jírovec. Výši investice společnost nesdělila.
Designblok si během čtvrtstoletí vybudoval pozici jednoho z nejzásadnějších mezinárodních festivalů českého a evropského designu u nás. Záměrem jeho majitelů Jany Zielinski a Jiřího Macka bylo vytvořit akci srovnatelnou se světovými designovými veletrhy a seznámit tak širokou veřejnost s aktuálními trendy v oblasti designu, módy i architektury.
Rockaway věří, že pro vedení festivalu, které zůstává personálně neměnné, znamená jeho vstup zajištění stability a také možnost, jak více zintenzivnit své postavení na mezinárodní kulturní scéně. Příkladem má být speciální putovní výstava Designblok Cosmos, která se objevila jak v říjnu 2023 na samotném Designbloku, tak na letošním Milano Design Week, či projekt Made by Fire, odkazující na historii i současnost českého skla a porcelánu.