Havrlant s Bartoškou rozšiřují záběr karlovarského festivalu, koupili většinu v českém Netflixu pro artové filmy
Internetový podnikatel Jakub Havrlant si udělal v českém byznysu jméno jako někdo, kdo se nebojí budovat a zvětšovat projekty, do kterých se pustí. Ukázal to se skupinou Mall Group, do které spojil několik do té doby samostatných a relativně velkých e-shopů a služeb. Nyní stejnou medicínu ordinuje i karlovarskému filmovému festivalu, jehož akcionářem se Havrlantova společnost Rockaway Capital stala počátkem letošního roku. Mezinárodní festival, respektive jeho mateřský podnik KVIFF Group, se totiž stal majoritním vlastníkem společnosti Aerofilms.
Aerofilms má na tuzemské filmové scéně kultovní postavení, patří k průkopníkům na poli nezávislých snímků, je napojený na síť artových kin a provozuje také českou obdobu Netflixu pro náročné diváky zvanou Aerovod. Její obsah se po akvizici propojí s příbuzným karlovarským projektem, který odstartoval v létě jako součást festivalu.
„Mám radost, že dochází k zásadnímu prohlubování spolupráce s KVIFF, kterou jsme si už v minulých letech na mnoha úrovních úspěšně vyzkoušeli. Spojením festivalových, kinových či online aktivit pod jednu střechu vznikne unikátní příležitost nabídnout mnohem větší škálu nezávislého filmového obsahu,“ uvedl v tiskové zprávě šéf Aerofilms Ivo Andrle, který zůstane ve své funkci dál a zároveň se nově postaví do čela platformy KVIFF.TV.
Aerofilms vzniklo v roce 2006 na základech dvou známých pražských kin Světozor a Aero, od té doby do české distribuce přineslo na 170 snímků. Některé z nich, ačkoli s nálepkou nezávislé, se staly výraznými hity – v roce 2020 to byl například dokument Víta Klusáka V síti, který utržil přes 60 milionů korun.