Herní remake ikonické Mafie se blíží a chystá velký návrat. V hlavní roli nového dabingu se znovu objeví Marek Vašut

vasut-mafia

Foto: 2K/CzechCrunch

Marek Vašut v nové Mafii opět dabuje Tommyho Angela

0Zobrazit komentáře

Když se v polovině června objevil první trailer na chystaný remake české herní klasiky Mafia, vzbudil ve fanoušcích téměř 20 let staré hry z pera Daniela Vávry pořádné pozdvižení. Nejde totiž jen o vylepšení grafického kabátu, ale kompletní předělání enginu, rozšíření příběhu, přidání nových možností, stejně jako znovunahrání hudby a přepracování dabingu. Ten naštěstí, i když je již studio stojící za hrou americké, zůstane i v češtině.

Právě dabing a silný příběh Mafie v hlavní roli s Tommym Angelem jsou jedny z věcí, které hráči vždy oceňovali nejvíc. Remake hry vychází 28. srpna a nyní probíhají naplno práce právě na dabingu, do kterého bylo nyní potvrzeno další silné jméno. Role Tommyho Angela se totiž opět chopí Marek Vašut, který hlavní postavu daboval i v prvním díle před téměř dvěma dekádami.

Oproti původní hře je tu ale několik podstatných rozdílů. Remake Mafie bude využívat enginu třetího dílu hry, který měl dobrý základ, ale příběhově a výsledným zpracováním trochu pokulhával. Na to se nabalí autentické zpracování města Lost Heaven ve 20. a 30. letech minulého století a ztvárnění veškerých rolí za využití metody motion capture. Jednotliví herci tak budou za postavy opravdu hrát, aby jim dali reálné pohyby.

mafia-capture

Foto: 2K

Průběh motion capture pro remake prvního dílu Mafie

Základ pro Tommyho Angela ztvární Andrew Bongiorno, který zároveň postavu dabuje v angličtině. Další herci včetně Marka Vašuta jí poté propůjčí hlas v jednotlivých jazykových mutacích. „Jelikož je Mafia: Definitive Edition kompletní remake, vybudovali jsme v podstatě všechno od základů,“ říká prezident a ředitel Hangar 13 Haden Blackman, který dohlížel na vývoj hry a rozšíření původního příběhu.

„Do toho patří i filmové předěly, které byly přepracovány pomocí špičkové technologie motion capture a modelování výrazů. Jelikož naše filmečky zhusta využívají data z motion capture, bylo nezbytné obstarat hlasové i fyzické výkony. Hledali jsme herce, kteří nejenže zněli jako jejich role, ale navíc tak i vypadali a dokázali ji zahrát nejen v dabingu, ale i v rámci motion capture,“ doplňuje Blackman.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„Technologie v roce 2002 samozřejmě neumožňovala zachytit mimickou podobu, ale v případě hry Mafia: Definitive Edition jsme dokázali najít někoho, kdo by zněl a hrál tak, jak jsme chtěli, a navíc i vypadal tak, jak by podle nás vypadal Tommy, kdyby nebyl rozpixelovaný. A to je jedna z velkých výhod, když chceme pro hráče renovovat něco takového: díky technologii dnes můžeme mnohem víc určovat, jak bude postava vypadat,“ uzavírá Blackman.

mafia-remake2

Foto: 2K

Dvě hlavní postavy první Mafie – Paulie a Tommy Angelo

Součástí předělávky je tedy vyšší důraz na filmový efekt, aby se hráč cítil více vtažen do děje, což jde vidět už z prvního traileru. V rámci dabingu ale není Marek Vašut jediným představitelem, na kterého všichni čekali. V první Mafii před lety excelovalo mnoho jmen, včetně například Petra Rychlého, který nadaboval postavu Paulieho.

Právě Petr Rychlý se má v remaku vrátit taktéž, ale prozatím není potvrzeno, jakou by měl nadabovat postavu. Vedle něj se pak objeví také Libor Hruška, který stejně jako Rychlý potvrdil svou účast na sociálních sítích.

michal-mensik-boxed

Přečtěte si takéU zásilek máme téměř 100% doručitelnost, můžeme jezdit klidně i pro Českou poštu, říká Michal Menšík z DoDo v podcastuU zásilek máme téměř 100% doručitelnost, můžeme jezdit klidně i pro Českou poštu, říká Michal Menšík z DoDo v podcastu

Jde tak vidět, že si tvůrci v herním studiu Hangar 13, které spadá pod vlastníka 2K Games, dávají na remaku opravdu záležet – každá zásadní změna, která bude vybočovat z originálu, především pak zásahy do příběhu, by se ale mohly stát osudným.

Remake první Mafie vychází v rámci celé předělané trilogie, kterou si je možné předobjednat jak digitálně, tak i na fyzických nosičích. Druhý a třetí díl Mafie již vyšel v remasterované verzi – tedy s vylepšenou grafikou a odladěním chyb. Na jedničku si ale ještě necelé dva měsíce počkáme.

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

The Last of Us II trhá rekordy v Česku i ve světě. Za první víkend se prodaly 4 miliony kopií, lepší start na PS4 nikdo neměl

ellie-tlou2

Foto: Naughty Dog

Druhé pokračování herního hitu The Last of Us

0Zobrazit komentáře

První díl patří k tomu nejlepšímu, co jste si mohli na herních konzolích PlayStation pořídit. The Last of Us od herního studia Naughty Dog, které spadá pod Sony, excelovalo v roce 2013, kdy první díl vyšel, v mnoha směrech, ale tím vůbec nejzásadnějším byl silný příběh. Na ten navazuje i druhý díl hry, který s velkými očekáváními vyšel před 10 dny a okamžitě zboural prodejní žebříčky.

Minimálně tedy ty, které souvisí s konzolí PlayStation 4, protože se hra po prvních dnech zařadila na první pozici mezi nejprodávanějšími exkluzivními tituly této konzole. The Last of Us II se za první víkend (do 21. června) od vydání prodalo celkem 4 miliony kusů, a to jak v obchodech, tak v digitální verzi.

Novinka od Naughty Dog tak překonala dosavadního rekordmana Marvel’s Spider-Man, ale i God of War nebo Uncharted 4: A Thief’s End. Jen pro porovnání, první díl prodal 1,3 milionu kusů hry za první týden, téměř 20 milionů pak celkem, a to včetně remasterované verze, která vyšla na konzoli PlayStation 4.

Po dlouhém a náročném vývoji, který se neobešel bez problémů a především několika odkladů, je to pro studio obrovský úspěch. Mimo The Last of Us II ale Sony čeká za několik dní ještě dlouho očekávaná marvelovka Iron Man VR a také silný příběh z Japonska ve hře Ghost of Tsushima, která vyjde 17. července.

tlouii

Foto: Naughty Dog

Ellie ve hře The Last of Us II

Se 4 miliony prodaných kopií se The Last of Us II rychle zařadilo na přední prodejní místa všech hlavních herních trhů, včetně České republiky. Právě v Česku i na Slovensku byly už od půlnoci po vydání historicky nejvyšší prodeje za jakýkoliv jiný titul z dílny PlayStation Studios, pro které je kalifornský Naughty Dog dvorním vývojářem. Přesná čísla za tuzemský trh ale Sony pro CzechCrunch odmítlo komentovat.

Dá se navíc očekávat, že prodej nepoleví ani v následujících týdnech po vydání, i když se hra od fanoušků dočkala nebývalé kritiky. Část z ní souvisí s tím, že některé zásadní zvraty ve hře unikly více než měsíc před vydáním, část z nich zase s přehnaným tlačením na téma LGBTQ a další řeší podstatnou změnu základů hry, na které byli hráči z prvního dílu zvyklí.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

V redakci se nám nicméně podařilo očekávanou hru dohrát během necelých 30 hodin herního času a pokračování po sedmi letech od vydání prvního dílu, které ukazuje ještě temnější atmosféru v hlavní roli s Ellie v podání herečky Ashley Johnson, nám přijde jako velmi důstojné pokračování již tak silného příběhu jedničky.

joel-tlouii

Foto: Naughty Dog

Druhá z hlavních postav série The Last of Us – Joel

The Last of Us II má neuvěřitelnou grafiku, nastavenou fyziku, systém bojů, inteligence nepřátel, ale i velmi dobře napsaný příběh, který může sice u některých postav místy pokulhávat, ale rozhodně to není něco, s čím by se nešlo ztotožnit.

Možná i proto se neustále hráči tvůrců ptají, zda bude mít druhé The Last of Us nějaké pokračování v podobě DLC, tedy rozšiřujícího obsahu pro hlavní příběh. Tvůrci se ovšem jasně vyjádřili, že prozatím nemají žádné podobné plány a spíše by se mohl vrátit mód Factions, který umožňuje hrát hru online v rámci multiplayeru. Otevřený konec navíc napovídá, že nějaké pokračování s největší pravděpodobností bude, ale už spíše jako The Last of Us III.