Heureka loňský rok zakončila s půlmiliardovým ziskem. Přes dluhopisy si ale i tak jde pro rekordní 2,5 miliardy korun
Tomáš Braverman, CEO Heureky
Největší evropská skupina cenových srovnávačů je k nezastavení. Česká Heureka Group působící na devíti trzích za loňský fiskální rok vykázala provozní zisk před započtením úroků, daní a odpisů 19,9 milionu eur, tedy zhruba 511 milionů korun. Meziročně jde o dvacetiprocentní nárůst.
Zastavovat přitom rozhodně neplánuje. Heureka, která byla loni vyčleněna ze ztrátové Mall Group, nově žádá peníze od investorů. V rámci doposud největšího objemu vydaných dluhopisů české e-commerce jde konkrétně o 2,5 miliardy korun. Firma je přitom podle ředitele Tomáše Bravermana oceněna na 7,5 miliardy. Podle vyjádření mají být peníze použity na další rozvoj skupiny a optimalizaci kapitálové struktury.
Dluhopisy o nominální hodnotě deset tisíc korun jsou veřejně nabízeny investorům v Česku, v budoucnu se plánuje jejich obchodování na pražské Burze cenných papírů. Výnos dluhopisů dosahuje 5,25 procenta ročně s pololetním vyplácením a splatností pět let. Heureka za účelem emise založila samostatnou dceřinou společnost HeurekaFinCo.
Koordinátorem emise je J&T Banka, která při emisi dluhopisů pomáhala také Tomáši Čuprovi, když žádal 222, respektive ještě předtím 777 milionů korun.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsSkupina Heureka je aktuálně vlastněna trojicí investorů, po čtyřiceti procentech drží skupina PPF a EC Investments Daniela Křetínského, Patrika Tkáče a Romana Korbačky. Zbylých dvacet procent drží Rockaway Jakuba Havrlanta.
Klíčová role ve sdílení zahraničního know-how
Za výrazným, dvacetiprocentním meziročním růstem podle vyjádření Heureky stojí několik faktorů. Mimo jiné produktové inovace v klíčových kategoriích, které přinesly více než desetiprocentní nárůst produktových recenzí a přes dvacetiprocentní nárůst recenzí obchodů.
Zásadní novinkou je ve skupině také platforma pro poskytování datové analytiky a statistik ze všech devíti zemí, díky které mohou e-shopy nebo značky pracovat s relevantními informacemi o zákaznickém chování.
Celkově navštíví weby Heureka Group na dvacet milionů lidí měsíčně a eviduje nabídku z více než pětapadesáti tisíc e-shopů. Právě díky tomu získala status největšího evropského cenového srovnávače a nákupního rádce.
Upevňování pozice v rámci regionu si Heureka Group stanovila jako cíl pro letošní rok a ve využití know-how ze zahraničních trhů ve prospěch partnerských e-shopů vidí svou klíčovou roli.
„České e-shopy mají mimo naše území obrovský potenciál pro expanzi. Například trh e-commerce v Maďarsku a Rumunsku poslední dva roky významně meziročně roste. Heureka tak funguje jako platforma, přes kterou e-shop může expandovat do dané země s minimem nákladů, ale přitom s potřebnými daty a informacemi,“ říká Tomáš Braverman, CEO Heureka Group s tím, že této možnosti využila už šedesátka českých e-shopů.