Hledání talentů by nemělo ustat ani před Vánoci. Nový rok představuje jedinečnou příležitost, jak oslovit nové kandidáty
Stále více firem při současném stavu trhu práce pociťuje, že správná investice do dlouhodobé propagace své značky začne dřív nebo později nést ovoce. Ještě před deseti lety to byl kandidát, kdo musel zaměstnavatele přesvědčovat o tom, že právě on či ona je pro firmu a danou pozici ten pravý člověk. Dnes je tomu naopak. Firmy přesvědčují potenciální kandidáty, kteří často ani neexistují, protože na trhu zkrátka nejsou.
Proto si je potenciální zaměstnavatelé musí doslova vytvořit z těch, kteří aktuálně práci mají, a přesvědčit je o tom, že jsou pro ně tím pravým zaměstnavatelem a stojí za významnou změnu v jejich životě. Na trhu firmy tedy usilovně budují svou značku zaměstnavatele, která je dnes pro nábor talentů důležitější než kdy dřív. I v rámci CzechCrunch Jobs pomáháme firmám s aktivitami, které se budování značky zaměstnavatele týkají, a přinášíme speciální předvánoční nabídku, již najdete na konci článku.
Konec roku je ve firmách zasvěcený tomu, aby hladce proběhly všechny naplánované aktivity a přípravy na rok nadcházející. Lidé možná častěji než na změnu práce pomýšlí na trávení vánočního času. Jak pro CzechCrunch popisuje Filip Mikschik, zakladatel pracovního portálu StartupJobs, ani období Vánoc však není, co se týče inzerce, z určitého pohledu úplně ztracené.
Síla předsevzetí
„Z dat v minulých letech vidíme pokles počtu inzerátů průměrně kolem 20 až 30 procent, u zájemců se jedná jen o 15 až 20 procent, takže je paradoxně šance získat více zájemců na inzerát v tomto období. Zajímavé také je, že v loňském roce zasaženém covidem byl tento pokles menší než v roce předcházejícím, proto letos očekáváme obdobné hodnoty,“ popisuje pro CzechCrunch Filip Mikschik ze StartupJobs.
Pokud se ale posuneme jen o pár dní či týdnů dopředu, tedy již do nového roku, situace se mění. Lidé bilancují, dávají si předsevzetí a hledí vstříc novým začátkům. Mezi ty leckdy patří i pracovní změna. „Jakmile vstoupíme do dalšího roku, situace se změní a začátek roku se vyznačuje velkým růstem aktivně se hlásících zájemců a zároveň roste množství nabízených pozic. V případě pozic byl například loni růst meziměsíčně o 70 procent v počtu nabídek a o 40 procent v počtu zájemců,“ doplňuje Mikschik.