Home Credit poslal do svého pojišťovacího startupu DOK investici ve výši 100 milionů korun

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

mujdokapp
0Zobrazit komentáře

Před půl rokem byla v České republice spuštěna nová služba DOK, která si dala za cíl zmodernizovat tuzemské pojišťovnictví a přinést do něj nové technologie, jež si již běžně používají v jiných oblastech. Za DOKem stojí finanční skupina Home Credit patřící pod PPF nejbohatšího Čecha Petra Kellnera a první půl rok provozu se zjevně osvědčil. Home Credit nově do svého insuretechu (insurance + tech) posílá 100 milionů korun, což je zhruba desetinásobek proti tomu, s čím DOK službu před půlrokem rozjížděl.

DOK plánuje novou investici využít primárně k vývoji vlastní umělé inteligence a také k postupnému rozšíření na další trhy. Uživatelům moderní pojišťovací služba přináší úsporu času při sjednávání a administrace pojištění, kdy vlastně přináší automatizaci pojišťovacího makléře. DOK za prvních šest měsíců využilo přes 3 tisíce zákazníků, což Home Creditu potvrdilo, že má taková služba smysl.

„Dosavadní výsledky nám potvrdily, že pro službu, která stojí přesně mezi pojišťovacími makléři a rychlou poptávkou pojištění typu online srovnávačů, je na českém trhu místo,“ hlásí po půl roce zakladatel DOKu Pavel Kuhn, který v minulosti stál u zrodu služeb Zonky, Mobito či Sazka mobil. Podle něj uživatelé vítají, že se mohou pojistit snadno, za pár minut a zcela online, a to nejen v Česku, ale i v dalších zemích, kam chce DOK postupně expandovat.

pavel-kuhn

Foto: DOK

Pavel Kuhn, zakladatel pojišťovacího startupu DOK

V DOKu si lze jednak ukládat své pojistné smlouvy a zároveň si je mohou uživatelé nechat hodnotit a průběžně porovnávat s nabídkou na trhu, díky čemuž zjistí, kdy si mohou sjednat výhodnější pojištění. Takový servis se zhodnocením aktuálních smluv zatím DOK poskytl zhruba tisícovce uživatelů a letos by mělo navíc dojít ke zlepšení veškerých výstupů, a proto bude startup významně investovat do automatizace a také umělé inteligence, která pracuje s různými ukazateli jednotlivých smluv a porovnává je.

„Z hlediska produktu se budeme soustředit primárně na rozšíření produktového portfolia a na vylepšení protinabídek, tedy doporučování výhodnějších pojištění, které už dnes testujeme. Všechny funkcionality vyvíjíme vždy v kooperaci jak s designéry, tak se zákazníky, což nám pomáhá vytvářet službu přímo jim na míru. Konečnou vizí je téměř 100% automatizace, která si poradí s naprostou většinou smluv, najde lepší nabídky a makléři se tak budou moci soustředit pouze na finální kontrolu a lidskou expertízu,“ dodává Kuhn.

dok-focení-smluv

Foto: DOK

Nahrávání smluv do DOKu

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Český startup Productboard vybral dalších 10 milionů dolarů. Mezi investory jsou i Credo, Reflex Capital a Rockaway Capital

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

palan

Hubert Palán, CEO Productboardu

0Zobrazit komentáře

Už loni v létě jsme psali, že mezi nejžhavější startupy s českou stopou v Silicon Valley patří Productboard, který vyvíjí nástroj pro řízení vývoje produktů. A platí to pořád, protože český startup, za kterým stojí Hubert Palán a Daniel Hejl, oznámil další investici. V rámci stávajícího investiční kola mu všichni současní investoři včetně Index Ventures a českých Credo Ventures, Reflex Capital a Rockaway Capital přidali dalších 10 milionů dolarů. Spolu s loňskou investicí to dohromady dělá 18 milionů dolarů, tedy více než 400 milionů korun.

Productboard desetimilionovou investicí definitivně zakončuje investiční kolo A, které loni zahájil slavný americký fond Kleiner Perkins, k němuž se připojili také Index Ventures se sídlem v Londýně a San Francisku nebo české fondy Credo Ventures, Reflex Capital a Rockaway Capital. Druhou, doplňující investici ve výši 10 milionů dolarů vedli Index Ventures a připojili se k nim opět všichni stávající investoři. Productboard díky novým finančním prostředkům významně rozšíří svůj pražský tým a bude chtít získat nové zákazníky.

productboard

„Díky rozšíření série A na 18 milionů dolarů, se kterou se pravděpodobně dostáváme do čela nejlépe zainvestovaných mladých českých firem, získáváme prostor budovat nástroj pro firmy, které si uvědomují, že vývoj produktů nejde dělat v Excelu či jiném nástroji. Produktový management je dnes posledním odvětvím, kterým nemá vlastní sofistikovaný nástroj pro efektivní řízení, což v Productboardu měníme,“ hlásí zakladatel a CEO českého startupu Hubert Palán (na úvodní fotce).

Z Productboardu chce Palán vybudovat ve světě systémů pro produktové manažery stejné synonymum, jako představuje Zendesk pro zákaznickou podporu, Salesforce pro CRM nebo Workday pro HR nástroje. Dnes má Productboard přes 1600 zákazníků a patří mezi ně i právě velké technologické firmy jako Zendesk, Avast, Twilio, Unity nebo UiPath.

tomas-novotny-720degrees1

Přečtěte si takéČesko-finský 720 Degrees řeší kvalitu vzduchu v budovách. Od J&T a dalších vybral už 91 milionů korunČesko-finský 720 Degrees řeší kvalitu vzduchu v budovách. Od J&T a dalších vybral už 91 milionů korun

Díky nové investici rozšíří Productboard svůj pražský tým o řadu vývojářů, designérů i produktových manažerů. Aktuálně zaměstnává 55 lidí a letos chce nabrat přes 70 nových posil. Zatímco Hubert Palán startup obchodně řídí ze Silicon Valley, většina týmu sedí v Praze, kde na klíčový vývoj dohlíží Daniel Hejl. Právě ještě rychlejší tempo vývoje celého produktu má díky nově nabraným penězům přijít. Productboard chce rozšířit možnosti, jak mohou produktoví manažeři získat podněty od jejich koncových zákazníků, a lépe díky tomu analyzovat zpětnou vazbu.

Daniel-Hejl-Profile

Daniel Hejl, spoluzakladatel a CTO Productboardu

Productboard od svého založení v roce 2014 vybral již celkem 19,7 milionu dolarů, což je více než 440 milionů korun. Poprvé do něj v roce 2015 investovalo české Rockaway Capital 400 tisíc dolarů, o rok později se s částkou 1,3 milionu dolarů přidala trojice investorů Credo Ventures v čele s Ondřejem Bartošem, Reflex Capital Ondřeje Fryce a euroameričtí Index Ventures, kde působí český investor Jan Hammer. Loni pak investiční kolo A otevřel již zmíněný fond Kleiner Perkins a všichni zmínění hráči ji nyní uzavřeli. Jan Hammer z Index Ventures navíc rozšiřuje představenstvo Productboardu, kde aktuálně sedí dvojice zakladatelů a Ilya Fushman, partner Kleiner Perkins.