Hřib oblékl dres Slavie, přelepil její logo a rozhněval fanoušky. Děláme to na koleni, omlouvá se

Náměstek pražského primátora chtěl videem lákat na městskou akci. Místo toho přilákal rozzlobené fanoušky Slavie i Sparty.

hrib-slavia2

Reprofoto: X/Zdeněk Hřib

Daniel Mazur a Zdeněk Hřib v dresech pražské Slavie

2Zobrazit komentáře

Fotbaloví fanoušci se chystají na pořádně nabitý týden. Hned dvakrát v krátkém sledu se proti sobě v největším zápase, jaký může český fotbal nabídnout, postaví odvěcí rivalové ze Sparty a Slavie. První derby se hraje v rámci poháru ve středu na vršovickém stadionu Slavie, v neděli si to pak oba kluby rozdají na sparťanské Letné v rámci ligové soutěže. V každém derby jde o hodně, fanoušci se špičkují v očekávání, kdo bude v následujících týdnech takzvaně „vládnout Praze“. Málokdo by ale čekal, že pořádné vášně na začátku týdne rozdmýchá i Zdeněk Hřib. Náměstkovi pražského primátora se vymkla z rukou propagace městského inovačního maratonu.

V pondělí vypustil Zdeněk Hřib na svých sociálních sítích videospot, v němž spolu s kolegou radním Danielem Mazurem lákají na inovační maraton Nakopni Prahu. Oba pirátští politici se při tom oblékli do fotbalových dresů a přes ramena si hodili ručník, čímž chtěli parodovat nedávný spot Starostů a nezávislých v čele s Vítem Rakušanem, který obletěl český internet. Virální se rychle stala i kampaň Hřiba a spol., jenže zřejmě ne tak, jak zamýšleli. S Mazurem totiž navlékli dresy fotbalové Slavie a její logo v podobě pěticípé červené hvězdy přelepili logem Pražské integrované dopravy (PID).

To okamžitě vzbudilo vlnu nevole nejen mezi slávistickými fanoušky. „Stojím naprosto vně rivality pražských S. A chápu, že ani ten sport člověk nemá brát úplně smrtelně vážně. Ale přelepit takhle v Praze nějakou samolepkou logo klubu se 130 lety historie, pardon, ale to je poněkud buranské,“ uvedl v reakci na Hřibovo video na síti X Karel Hejkal, který vystupuje jako uživatel Dresblog a věnuje se sportovním dresům a logům.

Pod zveřejněným videem se sešly stovky rozhořčených komentářů, a to nejen od fanoušků Slavie, ale také konkurenční Sparty. „Polovina naštvaná, že jste jim zhanobil dres, druhá polovina za to, že jste ho vůbec oblékl. Dobrý nápad. Akorát, že vůbec,“ glosoval známý fanoušek Sparty s přezdívkou Číslo 34. Ještě krátce po zveřejnění videa přitom Hřib na nesouhlasné ohlasy fanoušků reagoval tím, že jde o dresy PID, byť všem bylo jasné, že si pouze vypůjčil známé „sešívané“ dresy pražské Slavie, se kterou svůj nápad nijak nekomunikoval.

Zástupci Slavie nechtěli na dotaz CzechCrunche Hřibovo vystoupení s jejich dresem nijak komentovat. Jak se video začalo šířit a negativní komentáře přibývaly, couval i sám Hřib. „Jako náměstek pro dopravu kopu denně za dostupnou a kvalitní veřejnou dopravu ve sjednocených barvách PIDu. Ty jsou nápadně podobné barvám jednoho ze slavných pražských fotbalových klubů. Pochopitelně běžně žádné originální dresy PIDu na skladě nemáme,“ vysvětloval na sítích náměstek primátora.

„Pokud se ta nálepka PID někoho dotkla, tak se omlouvám. Cílem rozhodně nebylo někoho urazit nebo zesměšnit, ale skutečně zpopularizovat inovační maraton Nakopni Prahu,“ doplnil v úterním rozhovoru pro CzechCrunch Hřib, který v době svého primátorování předával zástupcům Sparty i Slavie několikrát Klíč primátora hlavního města Prahy. Od roku 2013 se toto ocenění předává vítězi ligového utkání mezi oběma celky. O samotném videu říká, že vzniklo v jeho kreativním týmu, který prý však pracuje s velmi omezenými lidskými i finančními kapacitami.

„Pokud jsme tím někoho urazili, je mi to líto. Problém je v tom, že tady nemáme přehršel financí na marketing projektů, které město dělá. Sociální sítě u mě dělá jeden člověk na půl úvazku, natáčení zajišťuje další člověk na půl úvazku. Musíme ty věci tedy dělat trochu na koleni,“ dodal Hřib s tím, že si město v současné ekonomické situaci nemůže dovolit žádnou nákladnou mediální kampaň.