Hudební streaming služba Amazon Music Unlimited je nově dostupná v ČR a na Slovensku

Filip HouskaFilip Houska

musicunlimited
0Zobrazit komentáře

Před rokem spustil americký e-commerce gigant Amazon konkurenci pro zaběhlé hudební streaming služby Spotify a Apple Music pod označením Music Unlimited. Tato platforma, která je cenově srovnatelná se zmíněnými službami, však byla dostupná pouze ve Spojených státech, Velké Británii, Německu, Rakousku a později v Japonsku. Nyní ovšem expanduje i do České republiky a na Slovensko.

Službu Music Unlimited, která je vyjma ČR a Slovenska nově dostupná v dalších 26 zemích po celém světě, mohou uživatelé využívat v aplikaci Amazon Music jak na mobilních zařízeních s iOS a Android, tak na Macu či PC či přes internetový prohlížeč. Přibližně 40 milionů nabízených skladeb včetně nejrůznějších sestavených playlistů je možné poslouchat i skrze Fire TV či chytré reproduktory Echo od Amazonu.

cryptokittiesx

Přečtěte si takéLidé v nové hře CryptoKitties za nákup virtuálních koček utratili 4 miliony dolarů v kryptoměně EthereumLidé v nové hře CryptoKitties za nákup virtuálních koček utratili 4 miliony dolarů v kryptoměně Ethereum

Předplatné se liší podle zemí a nabízených balíčků. Tu nejlevnější možnost za 2,5 euro měsíčně (cca 63 korun) využijí pouze majitelé zařízení Echo Dot, Echo nebo Echo Plus. Pro ostatní, kteří chtějí poslouchat na různých platformách, jsou tady varianty Individual za 6 euro měsíčně (cca 153 korun) a Family za 9 eur (cca 229 korun) až pro šest členů. Detailnější informace jsou dostupné zde.

Přímý nákup reproduktorů Echo

Spolu se spuštěním Music Unlimited by měli mít zájemci nově přidaných zemí možnost si oficiálně objednat i chytrý reproduktor Echo poháněný hlasovou asistentkou Alexa přímo ze stránek Amazonu. Standardní model stojí 99,99 eur (cca 2 554 korun), zmenšená varianta Dot 59,99 eur (cca 1 532 korun) a nejdražší model Plus 149,99 eur (cca 3 832 korun).

https://youtu.be/ZLPmPzpqJN4

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Apple kupuje aplikaci na rozpoznávání audioobsahu Shazam za 400 milionů dolarů

Filip HouskaFilip Houska

F83E747A-17C0-4259-ACBC-01FADB0E61F4

Foto: Shazam

Mobilní aplikace Shazam

0Zobrazit komentáře

Technologický kalifornský gigant Apple pokračuje v expanzi na poli hudebního průmyslu. Dle reportu serveru Recode totiž kupuje Shazam, mobilní aplikaci pro online rozpoznávání hudebních skladeb, filmů a seriálů na základě audio nahrávek.

K celé situaci se obě strany zatím nevyjádřily, tudíž není oficiálně zveřejněna ani částka, nicméně podle dostupných informací má Apple za platformu, která měsíčně v průměru generuje 120 milionů aktivních uživatelů, zaplatit až 400 milionů dolarů (cca 8,6 miliard korun).

vidme

Přečtěte si takéPopulární videoplatforma Vidme, do které bylo nainvestováno přes 9 milionů dolarů, končíPopulární videoplatforma Vidme, do které bylo nainvestováno přes 9 milionů dolarů, končí

Pro Apple má tato akvizice hned několik výhod. V první řadě se jedná o zisk ověřených a funkčních rozpoznávacích technologií pro audioobsah, se kterými Shazam za dobu svého působení pokročil a přizpůsobil je i pro rozšířenou realitu v podobě platformy pro identifikaci různých produktů (knih, plakátů, reklamních spotů a tak podobně).

2F09040B-92AE-4D1D-B78E-44E4269F21AB

Foto: Shazam

Rozšířená realita v aplikaci Shazam

A právě tato funkce se může Cookově firmě velmi hodit, jelikož na technologii rozšířené reality velmi sází a dokazuje to zejména balíček nástrojů ARKit, na základě kterého vznikla již řada zajímavých aplikací.

Snaha o odrovnání konkurence

Potenciálním benefitem pro Apple (respektive pro streamovací službu Apple Music) může být i zrušení této aplikace, což by ve výsledku znatelně uškodilo konkurentům jako Spotify a Google Play Music. Těmto platformám totiž Shazam generuje podle deníku Wall Street Journal miliony odkazů denně a odstavením aplikace jako takové by mohl cupertinský gigant udělat jeden z důležitých kroků pro svou dominanci v oblasti streamingu.

apple-october-2016-exxvent-1

Foto: Apple

Šéf Applu Tim Cook

Do budoucna má koupě Shazamu, kterou vyvinula londýnská společnost Shazam Encore, Applu ušetřit i peníze z komisních poplatků za to, že platforma po vyhledání konkrétního obsahu odkazuje uživatele na iTunes Store, kde jej mohou zakoupit. Tento proces ostatně generoval Shazamu většinu tržeb v minulém roce a zvedl prodej digitálních kopií o deset procent.