Koncept hyperloopu, který představil Elon Musk, má být založen na pohybu přetlakových kapslí ve speciálních tunelech. Rychlost může dosahovat až 1 100 km/h
V květnu minulého roku jsme poprvé zmiňovali společnost Hyperloop One, která je jednou z firem, jenž se snaží o rozvoj transportní technologie, jejíchž základy pomohl vytvořit Elon Musk. Tehdy se Hyperloop One podařilo otestovat pilotní koncept zhruba třímetrové kapsle pro přepravu osob na kratší vzdálenost po dobu 2 sekund v nevadské poušti.
Od té doby Hyperloop One ušel dlouhou cestu, vytvořil z kovové konstrukce první reálnější koncept a během května naplno otestoval další verzi za pomocí magnetické levitace po dobu 5,6 sekund, za které se podařilo dosáhnout rychlosti 70 mil za hodinu. Během dalšího testu by firma chtěla překročit hranici 250 mil za hodinu a přiblížit se k výslednému cíli 700 mil.
Na první pohled se nezdají taková čísla natolik zajímavá, jako vize, se kterou do celého projektu firma směřuje. Nicméně vše chce čas a vypadá to, že právě Hyperloop One je mezi ostatní konkurencí nejdále. Naopak konkurenční Hyperloop Transportation Technologies se soustředí na možnou výstavbu v Evropě – letos v lednu se dokonce společnost dohodla s Brnem na možném spojení druhého největšího českého města s Vídní a Bratislavou.
Z původem brněnské společnosti Kiwi.com, která má na svědomí stejnojmenný vyhledávač letenek, přicházejí další novinky, které podtrhují její velké ambice do následujících měsíců. Tentokrát se pětiletý startup pod vedením CEO Olivera Dlouhého spojil se skupinou Amadeus, aby vytvořil řešení, které do jeho systému přinese až 750 milionů nových kombinací letů.
Kiwi.com v tiskové zprávě uvedlo, že tímto krokem chce docílit exponenciálního růstu, výrazně rozšířit svou nabídku a být připraveno na rostoucí poptávku po letenkách. Finanční aspekty tohoto kontraktu nebyly zveřejněny, je však známo že Amadeus pro Kiwi.com vytvoří řešení, které kombinuje takzvaný Instant Search a velké množství informací o vyhledávaných letech.
Výsledkem celého snažení by tak pomocí obsahu v distribučních kanálech skupiny Amadeus měly být itineráře, které nebude možná najít nikde jinde. I ceny tak ve finále budou příznivější, zejména na mezikontinentálních trasách. Kiwi.com tvrdí, že na některých cestách by ve finále jejich uživatelé mohli ušetřit až 50 % z původní ceny.
„Toto partnerství je pro Kiwi.com významným milníkem a posouvá nás opět dále. Naše ambiciózní plány zahrnují desetinásobný růst a Amadeus byl jediným technologickým partnerem schopným nabídnout odpovídající řešení k jejich splnění. Jde o vůbec největší a nejsložitější datové partnerství, které Kiwi.com zatím uzavřelo. Společnost Amadeus nám dodává bezkonkurenční rychlost s jedinečným obsahem dat a geografickým pokrytím,“ uvedl CEO a zakladatel společnosti Kiwi.com, Oliver Dlouhý.
Výběr skupiny Amadeus nebyl náhodný. Jedná se o IT koncern, který tvoří technologická řešení pro všechny oblasti cestovního ruchu a který si za třicet let existence vybudoval pozici majoritního hráče na evropském trhu. K jeho klientům patří největší světové aerolinky, cestovní kanceláře, letiště i hotely, což pro Kiwi.com znamená spoustu cenného know-how a dat. V současnosti skupina Amadeus zaměstnává v 70 zemích světa na 15 tisíc lidí a minulý rok její tržby činily 4,5 miliardy eur.
Kiwi se nezastavuje
Kiwi.com dosáhlo loni na osmimiliardový obrat a dalo si za cíl oproti současnému stavu ještě desetkrát vyrůst. Partnerství s Amadeus je tak jen jedním kusem skládačky, mezi dalšími je zejména nábor nových lidí. Nedávno Kiwi.com otevřelo nové kanceláře v Praze a Barceloně, plánuje je však i ve filipínské Manile. Po produktové stránce pak chce do své nabídky přidat krom letadel i vlaky a přiblížit se tak například konkurenčnímu vyhledávači Rome2Rio.
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu … Číst dále
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu. Informace o užívání našich stránek také dále sdílíme s našimi obchodními partnery z oblasti sociálních médií, reklamy a analytiky. Za tyto webové stránky a soubory cookies odpovídá CzechCrunch s.r.o. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Nastavit preferované cookies
Vždy, když navštěvujete jakoukoliv webovou stránku, stránka může ukládat nebo získávat informace z vašeho prohlížeče, zejména formou souborů cookies. Tyto informace se mohou týkat vás, vašich preferencí nebo vašeho zařízení a jsou užívány převážně k zajištění vámi očekávaného chodu stránek. Takto získané informace vás obvykle přímo neidentifikují, ale mohou vám zprostředkovat personalizovanější zkušenost při užívání našich stránek. Protože respektujeme vaše právo na soukromí, můžete zakázat některé druhy cookies, které nejsou k využívání našich stránek nezbytné. Pokud se však rozhodnete některé cookies zakázat, může mít tento krok vliv na vaši uživatelskou zkušenost stránek a námi nabízené služby. Aktivací níže uvedených souborů cookies vyjadřujete souhlas s tím, že vaše osobní údaje mohou být převedeny do třetích zemí. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Možnosti předvolby jednotlivých cookies
Naprosto nezbytné cookies
Nezbytné cookies zajišťují klíčové funkce webových stránek jako jsou zabezpečení, správa sítě, přístupnost a základní statistiky o návštěvnících, takže není možné je vypnout. Prohlížeč můžete nastavit tak, aby blokoval soubory cookie nebo o nich posílal upozornění (tato skutečnost však může mít vliv na fungování stránek).
Pokročilé analytické funkce
Nástroje třetích stran, které nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek pomocí zasílání zpráv o tom, jaký způsobem stránky užíváte. Tyto cookies však shromažďují údaje způsobem, který nikoho přímo neidentifikuje. Pokud tyto cookies nepovolíte, nebudeme vědět, kdy jste navštívili naši stránku.
Funkce a preference
Funkční a preferenční cookies umožňují použití pokročilého webového obsahu a pokročilých funkcí a zároveň nám také umožňují ukládat vaše nastavení a preference.
Cílené soubory cookies
Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat personalizované nabídky, obsah, jakož i reklamní obsah, na základě vašich zájmů na našich webových stránkách, na stránkách třetích stran a na sociálních médiích. Neukládají ale vaše osobní informace přímo, nýbrž přes jedinečné identifikátory prohlížeče a internetového zařízení. Pokud je nepovolíte, bude se vám zobrazovat na stránkách méně cílená reklama.