I plameňák skřížený se žirafou. Režiséři zkouší, jaká videa umí generovat umělá inteligence od OpenAI
Stále to jsou krátké snímky s délkou asi jedné minuty. Jak se ale můžete přesvědčit sami, už to jsou videa, jejichž příběh a střih může dávat smysl.
Kvůli použití umělé inteligence (AI) u filmu se koncem minulého roku stávkovalo v Hollywoodu, zaměstnanci chtěli od studií garanci, že je technologie nenahradí. Že se při pohledu na stále přesvědčivější klipy jejich obavám nelze divit, to nedávno všem opět připomnělo OpenAI. Startup, který stojí za populárním textovým generátorem ChatGPT, ve spolupráci s filmovými režiséry připravil další ochutnávku toho, co dokáže jeho generátor videí Sora, jehož představením firma ohromila v únoru.
Létající prasátka, pán se žlutým balónem místo hlavy nebo plovoucí auto jako z Jamese Bonda, to je jenom ochutnávka z toho, co v krátkých filmech, které mají v průměru okolo minuty, lze zahlédnout. Celé klipy vytvořila generativní umělá inteligence. Uživatelsky funguje generátor Sora stejně jako její textoví a obrazoví sourozenci: člověk napíše zadání a systém mu odpoví, v tomto případě videem. Konkrétní výtvory si můžete prohlédnout níže, všechny jsou ke zhlédnutí na blogu OpenAI.
Hlavou v oblacích
Jako první je tu video s názvem Air Head od trojice autorů z Toronta, která si říká shy kids. Kromě filmové tvorby jsou tito Kanaďani i hudební kapelou, mají za sebou tvorbu reklamy třeba pro hudební streamovací službu Spotify nebo seznamovací aplikaci Tinder a sami sebe na svém webu popisují jako „punkrockový Pixar“. Právě u amerického studia a jeho animovaného hitu Vzhůru do oblak se možná inspirovali, když tvořili zadání pro generátor Sora.
Ok, wow…
OpenAI just shared short films made with Sora. They’re awesome.
7 wild examples:
— Proper 🧐 (@ProperPrompter) March 25, 2024
Jako otočná hlava Kafky v Praze
Další klip je z klávesnice osmatřicetiletého amerického režiséra Paula Trilla, který má ve Spojených státech na svědomí třeba reklamy pro T-Mobile, Microsoft nebo Starbucks. Kromě toho tvoří i hudební videoklipy, kterých si všiml třeba časopis Rolling Stone.
— Proper 🧐 (@ProperPrompter) March 25, 2024
Pán času a auto Jamese Bonda
Jestli v produkční agentuře Native Foreign sledují filmy s agentem 007 nebo legendární britský seriál, to nevíme. V klipu, který si se Sorou vzal na starosti kreativní ředitel agentury nominované na cenu Emmy Nik Kleverov, je ale zdroj inspirace patrný. Firma má za sebou kampaň pro americkou baseballovou ligu MLB nebo řetězec rychlého občerstvení Subway.
— Proper 🧐 (@ProperPrompter) March 25, 2024
Tak trochu jiné safari
Už jste někdy přemýšleli, jak by vypadal plameňák zkřížený se žirafou? Nebo prase, které umí lítat? Nejspíš ne. Teď to ale díky video generátoru přeci jen můžete zjistit. Na trochu netradiční safari vás totiž zavede klip od tvůrce Dona Allena, který začínal v animačním studiu DreamWorks a kromě tvorby videí také vystupuje v rámci konferencí TEDx.
— Proper 🧐 (@ProperPrompter) March 25, 2024