I přes pandemii carsharing Anytime rostl. Za dva roky realizoval 570 tisíc pronájmů, letos se chce překlopit do černých čísel
Carsharing se stal nedílnou součástí života ve velkých městech, ať už jde o Prahu, nebo Brno. V české metropoli jej provozuje hned několik společností a jednou z nich je i Anytime, který na český trh přišel před dvěma lety. Od té doby si navzdory pandemii udržuje rostoucí tendenci a neustále rozšiřuje svůj vozový park.
„Jednalo se o úspěšné dva roky, které ale částečně přibrzdila pandemie. Vládní omezení a další opatření měla vliv na mobilitu. Lidé cestovali zejména do práce a z práce, ve volnějších měsících pak i na výlety, ale nerealizovali téměř žádné jízdy za kulturou a nákupy,“ říká Milan Beutl, ředitel českého zastoupení Anytimu.
Právě pandemie má jeden z největších podílů na zpomalení růstu, který Anytime dosud držel. Přesto carsharingovou firmu situace nezasáhla tak silně, jako tomu bylo například u startupu Revolt, jenž vedle aut nabízel i další prostředky sdílené mobility. Ten totiž nedávno oznámil, že končí.
„Na druhou stranu se automobil stal bezpečnější a preferovanou formou dopravy než MHD. Když tedy někdo potřeboval mimo domov, často pro něj byl carsharing bezpečnější volbou,“ vysvětluje Beutl. Anytimu se tak od předloňského vstupu na trh povedlo realizovat již 570 tisíc pronájmů, během kterých se najezdilo více než 6,2 milionu kilometrů.