I přes pandemii carsharing Anytime rostl. Za dva roky realizoval 570 tisíc pronájmů, letos se chce překlopit do černých čísel

Patrik SvatošPatrik Svatoš

anytime2

Foto: Anytime

Sdílená Toyota Corolla od carsharingu Anytime

0Zobrazit komentáře

Carsharing se stal nedílnou součástí života ve velkých městech, ať už jde o Prahu, nebo Brno. V české metropoli jej provozuje hned několik společností a jednou z nich je i Anytime, který na český trh přišel před dvěma lety. Od té doby si navzdory pandemii udržuje rostoucí tendenci a neustále rozšiřuje svůj vozový park.

„Jednalo se o úspěšné dva roky, které ale částečně přibrzdila pandemie. Vládní omezení a další opatření měla vliv na mobilitu. Lidé cestovali zejména do práce a z práce, ve volnějších měsících pak i na výlety, ale nerealizovali téměř žádné jízdy za kulturou a nákupy,“ říká Milan Beutl, ředitel českého zastoupení Anytimu.

Právě pandemie má jeden z největších podílů na zpomalení růstu, který Anytime dosud držel. Přesto carsharingovou firmu situace nezasáhla tak silně, jako tomu bylo například u startupu Revolt, jenž vedle aut nabízel i další prostředky sdílené mobility. Ten totiž nedávno oznámil, že končí.

„Na druhou stranu se automobil stal bezpečnější a preferovanou formou dopravy než MHD. Když tedy někdo potřeboval mimo domov, často pro něj byl carsharing bezpečnější volbou,“ vysvětluje Beutl. Anytimu se tak od předloňského vstupu na trh povedlo realizovat již 570 tisíc pronájmů, během kterých se najezdilo více než 6,2 milionu kilometrů.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

První rok carsharingové společnosti na českém trhu přitom tvořil zhruba jen čtvrtinu z obou čísel. Úvodních dvanáct měsíců přineslo 1,6 milionu najetých kilometrů ve 150 tisících jízd, většina pronájmů přišla ve druhém roce. A rovnou 52 procent ze všech naježděných kilometrů za celé působení Anytimu pak tvořily jízdy na elektrický pohon.

Vozový park společnosti tvoří vozy Toyota Yaris a Toyota Corolla, všechna auta mají hybridní pohon, kterým je Toyota proslulá, a jsou vybavena automatickou převodovkou i parkovací kamerou. Nyní společnost rozšiřuje flotilu na 500 vozů pořízením dalších 190 aut. Jedná se o 120 modelů Toyota Corolla a 70 kusů Toyota C-HR.

anytime3

Foto: Anytime

Sdílená Toyota Yaris od carsharingu Anytime

Během pracovních dnů jsou sdílená auta Anytimu nejvíce využívaná pro cestu do práce, na nákup či za zábavou. Ve většině případů se jedná o maximálně třicetiminutové zápůjčky. Ale ani přes početnou flotilu a neustálý růst zákazníků firma stále není v černých čísel. Překlopení do zisku bylo v plánu už loni, nakonec vše významně přibrzdila pandemie koronaviru. Jak pro CzechCrunch potvrdil Milan Beutl, plán se tak posouvá na letošní rok.

Konkurence na trhu je nicméně velká. Na svou stranu chce zákazníky přilákat nejen Car4Way, ale také maďarský carsharing GreenGo. Opomenout bychom neměli ani Autonapůl či HoppyGo, ačkoli jde přece jen o trochu odlišné služby. A samozřejmě nelze nezmínit carsharing Uniqway, který nově mohou využívat studenti i v Mladé Boleslavi.

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Luxusní Bugatti La Voiture Noire míří po dvou letech ke svému majiteli. Raritní sporťák se prodal za téměř 19 milionů eur

Patrik SvatošPatrik Svatoš

bugatti_-4

Foto: Bugatti

Jediný kus Bugatti La Voiture Noire s cenovkou přes 470 milionů korun

0Zobrazit komentáře

Modely od Bugatti rozhodně nepatří k těm nejdostupnějším. A to se čas od času automobilka patřící do koncernu Volkswagen Group rozhodne postavit limitovanou edici, která cenu vystřelí o několik řádů výše. Ostatně tak, jak se to stalo dva roky zpět, kdy byl představen koncept La Voiture Noire, auto, které odkazuje na legendární Bugatti Type 57 SC z 30. let minulého století.

Už tehdy se Bugatti chlubilo, že vyrobí pouze jeden jediný kus, který už tenkrát měl svého kupce, ačkoli jeho finální podobu neviděl a na účet automobilky musel odeslat přes 18,6 milionu eur. Při aktuálním kurzu jde více než 470 milionů korun. Léta utíkají a po více jak dvou letech a desítkách tisíc hodin práce se La Voiture Noire ukázalo v celé své kráse. A je připravené k dodání.

„Tímto modelem znovu dokazujeme, že vyvíjíme ty nejsofistikovanější hypersportovní vozy na světě. Díky použití viditelného karbonu v černé barvě působí dechberoucí skulptura kupé obzvlášť elegantně. Je to skutečný grand tourer, který se z vize stal skutečností – jedinečný projekt, který plně symbolizuje kreativitu a umění značky Bugatti,“ říká prezident Bugatti Stephan Winkelmann.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Celé slavnostní odhalení proběhlo na soukromé akci určené pro věrné zákazníky značky. Rozhodně nejde jen o lehkou přestavbu původního modelu s astronomickou cenovkou. Exteriér má speciální povrchovou úpravu, díky níž lak s názvem Black Carbon Glossy nevytváří prakticky žádné odlesky.

Na zádi je šest koncovek výfuku na počest konceptu a samozřejmě i trendy červená linka. Ta ovšem oproti modelům pro běžné smrtelníky není vytvořena z několika dílů. Samotným srdcem je pořádný benzinový motor – jako tomu bylo v dobách minulých, jen díky dostupné technologii nabídne přeci jen větší výkon.

Konkrétně je řeč o osmilitrovém šestnáctiválci s výkonem 1 500 koní. Otázkou je, zda tento skvost na čtyřech kolech někdy uvidíme na silnici, nebo ho majitel pečlivě uschová ve speciální garáži a bude k němu přistupovat jako k investici. Je totiž více než pravděpodobné, že by se Bugatti La Voiture Noire za pár desítek let prodalo za násobně vyšší cenu.

bugatti_-4

Foto: Bugatti

Jediný kus Bugatti La Voiture Noire s cenovkou přes 470 milionů korun