Instagram cestou TikToku nepůjde. Po kritice stáhne plánované změny a bude méně doporučovat obsah
Uživatelé Instagramu nechtějí jen přehrávač videí, na to mají TikTok. Společnost jim vyhověla, je ale otázka na jak dlouho. Krátká videa totiž táhnou.
Instagram tento týden oznámil razantní změny. Místo fotografií a dalších příspěvků od uživatelů, které člověk na síti sleduje, na něm měla hrát prim krátká videa zvaná Reels od doporučovaných tvůrců. Nová verze aplikace, která po spuštění automaticky začala přes celou obrazovku videa nabízet, se ale vybraným uživatelům, kteří měli možnost vyzkoušet ji jako první, nelíbila. Tak moc, že si ji Instagram rozmyslel.
„Udělejte z Instagramu znovu Instagram,“ psali v aplikaci kritici v příspěvku, na nějž zareagovaly přes dva miliony lidí. Proti změnám se sdílením stejné zprávy na svých účtech vyslovily i modelky a podnikatelky Kylie Jenner s Kim Kardashian, které na Instagramu patří mezi nejsledovanější. Jejich hlas tak má značný vliv. Ředitel společnosti Adam Mosseri proto ve čtvrtek po vlně kritiky v rozhovoru pro server The Verge uvedl, že Instagram teď novou verzi stáhne. „Jsem ale rád, že jsme zariskovali. Kdyby se nám jen dařilo, znamenalo by to, že nepřemýšlíme dostatečně ve velkém,“ řekl.
Kritici často upozorňovali na nápadnou podobu nové verze s čínskou sítí TikTok. Instagram ke změnám přistoupil mimo jiné právě kvůli konkurenční aplikaci, která roste díky krátkometrážním videím a už nějakou dobu dotahuje Facebook a Instagram v žebříčku nejpopulárnějších sociálních sítí.
Instagram bude zároveň uživatelům nabízet méně doporučeného obsahu, který nepochází od jejich přátel nebo známých. Na to si kromě amerických novinářů stěžovaly i zmiňované modelky Kardashian a Jenner. Obsah, který člověku doporučuje algoritmus na základě toho, na co se dívá a na co ne, se v případě TikToku také osvědčil a zaručil platformě více uživatelů. To nahrává inzerentům, kteří mohou díky získaným datům mezi videa s koťaty nenápadně vsunout reklamy cílené na konkrétní uživatele.