Inveo kupuje od KKCG miliardáře Karla Komárka 100% podíl v SMS donáškovém startupu DoDo

Michal PtáčekMichal Ptáček

11
0Zobrazit komentáře

Přibližně před rokem jsme vám poprvé představili českou službu DoDo, která po vzoru populárního amerického startupu Magic, umožňuje komukoliv poslat SMS na číslo: 222 111 800 či zprávu přes Messenger s takřka libovolným požadavkem a do několika desítek minut si objednat a nechat doručit například chybějící nářadí, pizzu, oblek, sedačku z prodejny nebo třeba letenky.

jancharouz

Přečtěte si takéJan Charouz o připravovaném startupu SmileCar: Do roka chceme být největší carsharing v ČeskuJan Charouz o připravovaném startupu SmileCar: Do roka chceme být největší carsharing v Česku

Služba, která vznikla jako jeden z projektů skupiny KKCG, miliardáře Karla Komárka, odstartovala jako B2C služba a postupně začíná být aktivní i v B2B segmentu, nyní mění majitele, to když 100% podíl v projektu kupuje od Komárka a spol. e-commerce akcelerátor Inveo, který stojí například za mailingovou platformou MailForce.

„Akvizicí DODO výrazně rozšiřujeme portfolio našich služeb. Nově jsme schopni ještě více provázat online a offline aktivity stávajících klientů. Zároveň se však s pomocí DODO chceme zaměřit také na akceleraci výkonu při řešení poslední míle u dalších služeb. V tomto ohledu již probíhá testování s několika klíčovými hráči českého e-shopového a food-delivery trhu,“ uvádí Michal Menšík, CEO Inveo.

DoDo jinak momentálně funguje v Praze, kde má zhruba čtyři desítky kurýrů + několik vozů, s tím, že v plánu je aktuálně dle tvůrců i expanze do dalších měst České republiky.

„Chceme výrazně rozšířit síť kurýrů, abychom mohli co nejrychleji vstoupit také do regionů. Přitom budeme i nadále trvat na plné kvalifikaci kurýrů a budeme striktně vyhodnocovat a hlídat kvalitu jejich práce. Právě díky kombinace flexibility a spolehlivosti máme šanci stát se v dohledné době lídrem celého P2P delivery trhu,“ dodává Menšík.

Celková výše akvizice není známa.

Snímek obrazovky 2017-03-09 v 12.16.12

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Vnuci zakladatele Adidasu spouští akcelerátor, který chce hledat startupy ze sportovního odvětví

Jiří SvobodaJiří Svoboda

leAD_Directors_Horst_and_Klaus_Bente_lowres
0Zobrazit komentáře

Startupový fenomén postupně proniká i daleko za hranice IT průmyslu, čehož je důkazem i jeden z nově vznikajících akcelerátorů, který bude hledat perspektivní projekty a podnikatele ze sportovního odvětví. Platformu nesoucí název leAD Sports Accelerator vedou tři vnuci Adieho Dasslera, legendárního zakladatele značky Adidas.

Klaus, Horst a Stefan Benteovi chtějí kráčet ve šlépějích svého dědečka a proto ve svém projektu podpoří inovativní produkty, služby a byznys modely, zejména ty nacházející se v rané fázi vývoje. Nebudou se však zaměřovat čistě jen na tradiční sportovní záležitosti, zkusit štěstí mohou i startupy z prostředí technologií, esportu nebo nových forem sportování. Aktuálně se otvírá vůbec první kolo akcelerátoru, do něhož se zájemci mohou hlásit do konce května.

bonami-1

Přečtěte si takéBonami.cz loni utržilo půl miliardy KčBonami.cz loni utržilo půl miliardy Kč

Po květnové uzavírce bude vybráno 30 projektů, které se budou ucházet o deset míst v samotném akcelerátoru. Šťastlivce pak od října čeká tříměsíční trénink v mnoha oblastech podnikání, konzultace, testování svých produktů u partnerských firem a v neposední řadě 25 tisíc euro na pokrytí výdajů. Pokud vše půjde jak má, v prosinci by mělo dojít na finální prezentace před potencionálními investory.

„Náš dědeček, Adi Dassler, vytvořil celý podnik s vášní, inovativní silou a velkým přesvědčením. I dnes by si přál, aby jeho myšlenky a hodnoty byly sdíleny nejenom s rodinou, ale také s mladými zakladateli plnými entuziasmu,“ říká Horst Bente, jeden ze zakladatelů akcelerátoru

leAD na oplátku dostane 8% podíl na finálních projektech. Kromě prosté publicity ale bude moci nabídnout pomoc ve formě neustále se rozšiřující nabídky mentorů, investorů a specialistů, mezi které patří například Björn Brüggemann, Head of Sports, Events & Athletes Marketing ve společnosti Red Bull, Jörg Rheinboldt, bývalý ředitel eBay Germany nebo Andrew White, zakladatel 5Oceans Partnership.

New leAD Sports Accelerator