Jak díky e-mailingu uspět na Black Friday? Pečujte o zákazníky už od jara, radí Jakub Stupka z Ecomailu

V období Black Friday přistane v našich schránkách téměř dvojnásobek prodejních e-mailů. Jak tvořit takové, podle kterých příjemce nakoupí?

Marta PlecitáMarta Plecitá

„Kobercové nálety plošných kampaní jsou už přežitkem. Pokud chcete uspět, potřebujete pracovat s daty a obsah chytře personalizovat,“ říká spoluzakladatel Ecomailu Jakub Stupka v novém díle podcastu BrandStories, který vzniká ve spolupráci CzechCrunche a vybraných společností. Můžete si ho pustit již nyní na Spotify, v Apple Podcasts, Youtube nebo v přehrávači výše. 

Stupka zdůrazňuje, že hlavním faktorem pro úspěšnost kampaní není samotná technologie, ale kvalitní obsah. Firmám se vyplácí spíše klást důraz na to, co s klienty chtějí sdílet nebo čím je obohatí. Podle něj je nutné vyvážit prodejní e-maily těmi, které zákazníkům přináší přidanou hodnotu, aby si zvykli na pravidelný kontakt a vnímali ho jako užitečný.

„Pokud se zákazníkovi pravidelně připomínáte třeba už od jara a nabízíte mu nejen produkty, ale i obsah s přidanou hodnotou, je větší šance, že v době Black Friday sáhne právě po vaší nabídce,“ vysvětluje Stupka.

Dalším významným tématem je práce s daty a personalizace, která podle Stupky prochází rychlým vývojem. „Dříve šlo hlavně o plošné kampaně, kdy se posílaly stejné e-maily na celou databázi,“ říká Stupka. „Dnes firmy díky přístupným datům mohou lépe segmentovat zákazníky podle jejich chování, nákupní historie nebo jiných parametrů, což jim umožňuje kampaně personalizovat.“

Stupka také připomíná, že e-mailing slouží především jako retenční nástroj, tedy způsob, jak udržet zájem stávajících zákazníků: „E-mailing je primárně retenční, ne akviziční kanál. Používá se hlavně k tomu, abyste zákazníka, který už u vás nakoupil, přiměli nakoupit znovu.“ Tento přístup je v období Black Friday klíčový, protože právě zákazníci, kteří značku již znají, jsou ochotnější reagovat na výhodné nabídky.

Dozvíte se také:

  • Jak Ecomail funguje bez investora a že je nejvyužívanější českou e-mailngovou platformou.
  • Jak se firmě podařilo dosáhnout dlouhodobého růstu o 40 procent ročně. 
  • Jakých nejčastějších chyb se v newsletterech vyvarovat.

Nový díl BrandStories, který vzniká ve spolupráci CzechCrunche a vybraných společností, si můžete pustit již nyní na Spotify, v Apple Podcasts, Youtube nebo v přehrávači výše. 

CC Native

Partnerem článku je Ecomail