Jak prodávat (na) vlastní triko? Poradí Martin Žufánek i značky Angry Beards, Buga a Mixit

Prodávají zboží za stovky milionů, ale spoléhají na vlastní síly. O svých zkušenostech promluví řečníci na akci pořádané CzechCrunchem.

Peter BrejčákPeter Brejčák

Jak prodávat na vlastní trikoEvent

Foto: CzechCrunch

Na CzechCrunch e-commerce konferenci vystoupily přední tváře e-commerce

0Zobrazit komentáře

Co když se výrobce rozhodne obejít prostředníky a chce prodávat svým zákazníkům zboží napřímo? Jde o jeden z největších trendů globální e-commerce posledních let, kdy tuto strategii ve větším razí i giganty jako třeba technologický Apple nebo módní Nike. Po příklady ale nemusíme chodit do zahraničí, s tímto obchodním modelem se daří i zdejším hráčům. Kdy dává smysl, aby se značka pustila do přímého prodeje, takzvaného D2C (direct to customer)? A jak jej případně kombinovat s dalšími obchodními kanály?

Nejen o těchto otázkách budeme mluvit s jedněmi z nejpovolanějších v republice – konkrétně s Petrou Šindlerovou z módní značky Buga, Tomášem Čechem z Angry Beards, Martinem Žufánkem ze Žufánka, Martinem Wallnerem z Mixitu i Samuelem Hubou, ředitelem Shoptetu, a Martinem Slavětínským z Heureky. Všichni vystoupí na e-commerce konferenci CzechCrunche již v pondělí 16. října od 17:30 v pražské Spojce Karlín.

Petra Šindlerová před lety v Chrudimi rozjela vlastní módní značku Buga se šicím strojem z Lidlu, loni již prodala oblečení za 130 milionů korun. Zboží za více než sto milionů ročně prodávají také výrobci mužské kosmetiky, „co má koule“ – Angry Beards. Tomáš Čech značku spoluzakládal v roce 2017, zákazníky přitom zaujal specifickým marketingem. Martin Žufánek pak patří mezi nejvýraznější lihovarníky v zemi.

Martin Wallner stojí za značkou Mixit, která prodává müsli více než deset let a během této doby vyrostla na více než půlmiliardový byznys. Samuel Huba jako ředitel Shoptetu vede firmu, na jejímž řešení funguje přes třicet tisíc e-shopů, mezi nimi i hodně přímých prodejců. A Martin Slavětínský z Heureky nabídne hluboký vhled do aktuální situace na e-commerce trhu.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

S hosty se pobavíme například o tom, co obnáší přímý prodej a proč může dávat strategický smysl, i když se nám to ze začátku nezdá. Probereme i to, jak nejlépe začít a jakým chybám se raději vyhnout. Odnesete si tak přímé zkušenosti zástupců českých výrobců, pro něž je online hlavním prodejním kanálem, ale také inspiraci pro strategii a její správnou implementaci s potenciálem podpořit další růst. Spíkři se budou zároveň účastnit networkingu po skončení oficiální části akce, kdy se s nimi můžete pobavit v rámci osobních rozhovorů.

Event je určený zejména pro výrobce zboží, kteří ho prodávají online nebo o tom přemýšlejí, pro e-shopy s vlastními privátními značkami či s plány na jejich zalistování, ale také další zástupce firem z oddělení produktu, marketingu či salesu, kteří mají na starosti přímý prodej nebo rozvoj privátních značek.

Vstupenky na akci jsou již v prodeji, koná se v pondělí 16. října od 17:30 v pražské Spojce Karlín. Partnery akce jsou Authentica Fulfillment, Ecomail, Heureka, Shoptet, K2, Makro Akademie a Umění vína.

Doma polské Allegro roste. V Česku spustilo tržiště, ale Mall a spol. vykázali ztrátu 350 milionů

Největší polský internetový hráč ukázal výsledky za poslední čtvrtletí. Domácí byznys roste, ten v Česku zatím ne. Expandovat chce dál.

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

allegro-mall

Foto: Allegro

Nové tržiště Allegro.cz je v Česku hodně vidět

0Zobrazit komentáře

Mezi českými internetovými obchody to v posledních týdnech začalo vřít. Do delší dobu relativně stojatých vod začalo významně vstupovat polské Allegro, které u nás po obří akvizici značek Mall a CZC začalo spouštět své online tržiště. Na něm láká na největší nabídku zboží na trhu a také nízké ceny, což je recept, se kterým uspělo na domácím trhu. Zatímco v Polsku se daří Allegru dál upevňovat svou pozici jedničky a růst, v Česku prozatím pálí peníze. Ve ztrátě je původní byznys kolem Mallu, do něhož spadá jak Mall a CZC, tak i jejich zahraniční obchody a logistická firma WeDo. Celkově ale celá skupina Allegro roste.

Allegro oznámilo, že ve druhém letošním kvartále, tedy od dubna do června, rostl hrubý objem prodaného zboží (GMV) meziročně o 10,3 procenta na 14,2 miliardy polských zlotých (75 miliard korun). Tržby vyrostly o 8,5 procenta na 2,4 miliardy zlotých (12,7 miliardy korun) a upravený ukazatel EBITDA, tedy zisk před započtením úroků, daní a odpisů, vyrostl o 19,9 procenta na 580,4 milionu zlotých (tři miliardy korun).

Výsledky směrem vzhůru táhl zejména domácí byznys v Polsku, kde se přes Allegro ve druhém čtvrtletí prodalo zboží v hodnotě 13,5 miliardy zlotých (71 miliard korun), což bylo meziročně o 11,3 procenta více. O 18,4 procenta rostly tržby, konkrétně na 1,9 miliardy zlotých (10 miliard korun), a upravená EBITDA o 22,1 procenta na 673,4 milionu zlotých (3,6 miliardy korun).

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Mezinárodní byznys, který vedle Mallu, CZC a WeDo obsahuje také tržiště Allegro.cz, přinesl ve druhém kvartále záporný výsledek. Upravený ukazatel EBITDA činil -92,8 milionu zlotých (-490 milionů korun). Hrubý objem prodaného zboží se meziročně snížil o necelých šest procent na 743 milionů zlotých (3,9 miliardy korun) a tržby klesly o 16,8 procenta na 508 milionů zlotých (2,7 miliardy korun). Samotný segment Mall, jak Allegro svůj akvírovaný byznys v Česku a dalších zemích označuje, meziročně mírně snížil ztrátu na úrovni upraveného zisku EBITDA o 1,3 procenta na 66,2 milionu zlotých (350 milionů korun).

„Chceme zjednodušit nakupování a prodej a stát se tak nejoblíbenějším místem pro nakupování v Evropě – počínaje střední a východní Evropou. Naše výsledky za druhé čtvrtletí ukazují, že děláme skutečné pokroky. Rosteme i přes zpomalující se, nebo dokonce klesající spotřebitelskou poptávku. Naše zaměření na nákladovou disciplínu v uplynulém roce přineslo výrazné zlepšení marží a vygenerovalo finanční prostředky pro budoucí růst,“ řekl Roy Perticucci, generální ředitel společnosti Allegro, které v Česku své tržiště oficiálně spustilo 31. července. Má mít nejširší nabídku na trhu v podobě 150 milionů nabídek od více než 20 tisíc obchodníků. Aktivně na něm má působit přes 600 tisíc kupujících.

Mírný pokles ztráty e-shopů Mall a CZC byl prý způsoben i tím, že se v nich Allegro zaměřilo na efektivitu a onboarding značek do pozice prodejců na platformě Allegro.cz. „Vyrovnání klesajícího GMV na webových stránkách skupiny Mall bude nějakou dobu trvat, ale dostáváme se k tomu a jsme velmi optimističtí, že značky Mall a CZC budou úspěšné i jako největší individuální obchodníci na novém tržišti. Z českých zkušeností se nadále učíme a formulujeme naše plány na otevření dalších čtyř tržišť napříč celým regionem v příštím roce,“ doplnil šéf skupiny Allegro.

petr-bena-alza01

Přečtěte si takéAlza má jinou víru než Allegro a chce získat zákazníky Mallu i CZCAlza má jinou víru než Allegro a chce zákazníky Mallu i CZC. Je to pro nás příležitost, říká Petr Bena

Firma ve třetím čtvrtletí očekává další růst polských operací, a to všech ukazatelích. Mezinárodní byznys má dál řádově až o několik desítek procent klesat. Upravená ztráta EBITDA má dosáhnout na 100 až 110 milionů zlotých, což je v přepočtu 530 až 580 milionů korun. K růstu mezinárodního byznysu Allegra má přispět i první velká marketingová kampaň, která v posledních týdnech probíhá v Česku a významně se propisuje také do obchodů Mall a CZC, kde Poláci své nové tržiště Allegro.cz ukazují velmi agresivně.

soham-parekh-mvp

Přečtěte si takéInd pracoval pro čtyři startupy najednou. Podvod odhalil tweetSkoro nikdo ho neviděl, přesto za tři roky prošel 30 startupy. Ind se stal kultem Silicon Valley díky podvodu

„Jakmile se dynamika zvýší, vedení společnosti očekává, že Allegro.cz významně přispěje ke zrychlení růstu GMV v rámci celé skupiny,“ stojí v tiskové zprávě. Allegro zároveň uvádí, že zkušenosti ze spuštění v České republice budou základem pro rozšiřování jeho tržiště do dalších zemích v rámci regionu, které je plánováno na příští rok. Mall a spol., které Allegro koupilo předloni v rámci velké transakce za více než 20 miliard korun (ale přeplatilo a polovinu hodnoty už muselo odepsat), fungují také na Slovensku, v Maďarsku, na Slovinsku a v Chorvatsku.

Prozatím se ale bude odehrávat největší souboj v Česku, kde se v posledních týdnech rozhořela přestřelka nejvýznamnějších e-shopů. Nejisté budoucnosti značek Mall a CZC se pokouší využít Alza, která spustila rovněž poměrně agresivní marketingovou kampaň, a růžky po dlouhé době vystrčil také Mironet. Jeden z šéfů tuzemské e-commerce jedničky Petr Bena říká, že věří jinému byznys modelu. A přestože Allegro zatím v oficiálních vyjádřeních říká, že značka Mall je pro něj i nadále důležitá, v zákulisí se stále živěji mluví o tom, že ji dříve či později zavře nebo minimálně významně utlumí a přesune ji jako jednoho z obchodníků na Allegro.cz.