Jak se daří českým StartupJobs.cz?

Michal PtáčekMichal Ptáček

sj_1
0Zobrazit komentáře

Čeští StartupJobs.cz, kteří už od června 2012 pomáhají technologickým firmám a startupům se získáváním nových zaměstnanců, nám poslali pár zajímavých čísel, která poodhalují, jak se této službě v poslední době daří. Jak to tedy vypadá?

Pracovní nabídky

Od spuštění portál přijal celkem 818 placených pracovních nabídek. Od začátku roku 2014 pak přibylo 136 nových, což aktuálně vychází v průměru na necelé 3 nové nabídky denně. Meziměsíční růst pracovních nabídek je aktuálně okolo 65%, s čímž souvisí i tržby, které například za leden 2014 byly oproti září 2013 téměř šestinásobné. Procento Hotjobs (dražší, zvýrazněná nabídka) je jinak okolo 15%.

Historicky největší vlnu zájmu pak vyvolala poptávka slevového agregátoru Skrz, který na StartupJobs hledal spoluzakladatele do firmy.

Firmy a startupy

Celkový počet zaregistrovaných startupů/firem se pohybuje okolo 416 s tím, že od ledna 2014 přibylo dalších 69. Mezi ty nejprohlíženější patří dlouhodobě profily trojice: Skrz.cz, Bonami.cz a CDN77.com. Nejaktivnější na poli hledání nových posil do týmu jsou pak Alza, Be3D a opět CDN77.com, který přes StartupJobs získal velkou část svého týmu.

Návštěvnost

Co se návštěvnosti týče, ta se aktuálně pohybuje okolo 31 000 návštěvníků měsíčně, kteří zobrazí zhruba 150 tisíc stránek. Mezi nejnavštěvovanější kategorie ze strany zájemců o práci patří: PHP Programátor, Marketing a Manager. Nárůst v poptávce je pak v poslední době patrný také například u Android vývojářů.

Největší aktivita se na webu odehrává od pondělí do čtvrtka mezi 13:00 až 19:00 s tím, že nejvíce zájemců o práci se hlásí v pondělí a nejméně naopak v sobotu. Asi nepřekvapí, že se nejčastěji hlásí zájemci z Prahy, Brna a Ostravy.

Alza kampaň

Na StartupJobs.cz také nedávno proběhla Alza kampaň, kterou tento e-commerce prodejce využil k hledání nadějných „Matfyzáků“, o které chtěl rozšířit svůj tým. Podle aktuálních čísel tato 14 denní kampaň vygenerovala skoro 3000 návštěv, 100 získaných kontaktů a především 43 relevantních CVček od bývalých nebo aktuálních studentů Matfyzu. Alza celou kampaň jinak vyhodnotila jako několikanásobně efektivnější, než jiné kanály v metrice „cena za kampaň/počet dodaných CV“.

Tencent kupuje podíl v čínském „Yelpu“. Dá za něj 400 milionů dolarů

Michal PtáčekMichal Ptáček

ylp_1
0Zobrazit komentáře

Další zajímavá transakce se tentokrát odehrála v Číně. Na starosti ji má technologický gigant Tencent, který podle magazínu TechNode koupil za 400 milionů dolarů 20-25% podíl v projektu Dianping, který je v podstatě takovou čínskou variantou Yelpu.

vin-2

Přečtěte si takéVinograf se hodil do gala, pomáhal s tím i Jakub ŠpaňhelVinograf se hodil do gala. Na novém vzhledu známého vinného baru se podílel i Jakub Špaňhel

Dianping, který by chtěl do pěti let zamířit na burzu si jinak na nedostatek zájmu ze strany kupujících a investorů rozhodně nemůže stěžovat. Loni na podzim ho například údajně za 2 miliardy dolarů chtělo koupit čínské Baidu, od investorů pak během posledních let sesbíral investice přesahující 100 milionů dolarů. Tencent tak svoje portfolio, které zahrnuje například oblíbenou aplikaci WeChat rozšíří o další hodně žhavé zboží.

Zajímavá jsou i čísla, která Dianping zveřejnil ke konci roku 2013. Podle nich má něco málo přes 75 milionů měsíčních aktivních uživatelů, více než 28 milionů recenzí a více než 80 milionů uživatelů, kteří používají jeho mobilní appku. Celkem pak pokrývá 2 300 měst.