Americký designový startup Fab, kterým se ve svých počátcích na našem trhu inspirovalo například i české Bonami.cz, vám asi nemusíme blíže představovat. Ostatně už jsme se mu u nás věnovali několikrát, naposledy například v souvislosti s hromadným propouštěním zaměstnanců.
Fab jinak sídlí v newyorské čtvrti West Village, kde obývá prostory o rozměrech 50 tisíc stop čtverečních. Fotografka Maggie Winters nám poslala několik fotek, které při návštěvě sídla tohoto tři roky starého startupu, který do dnešního dne na investicích získal 336 milionů dolarů, pořídila…
Je tomu zhruba 2 měsíce, co jsme si na CzechCrunchi představili novou verzi cestovatelského portálu Tripomatic, který už nějaký ten pátek vzniká v Brně. Barbora Nevosádová z brněnských Two Bits (nyní už jen Tripomatic viz níže), kteří za celým projektem stojí, nám poskytla pár aktuálních novinek ohledně toho, jak se celému projektu daří.
Pár čísel a informací Barbora Nevosádová: Na začátku prázdnin jsme se přejmenovali na Tripomatic s.r.o., protože jsme chtěli dát jasně najevo, že se už věnujeme jen Tripomaticu a je to pro nás největší priorita. Tripomatic roste počtem uživatelů i příjmy. Naše mobilní aplikace si měsíčně stahuje přes 200 000 lidí a na web přijde měsíčně přes 450 000 návštěvníků. Za poslední měsíc si s námi uživatelé naplánovali asi 300 000 výletů, s tím, že máme pokryto přes 400 destinací po celém světě a pořád přidáváme další. Pracujeme právě na možnosti přidávání nových míst pomocí crowdsourcingu, což počet pokrytých destinací ještě hodně zvýší.
O týmu Barbora Nevosádová: Na Tripomaticu právě pracuje 20 lidí (na plný i částečný úvazek). Pořád se rozrůstáme, právě hledáme například dalšího PHP/Javascript programátora.
Novinky Barbora Nevosádová: Aktuálně spouštíme nový affiliate program a chystáme white label řešení. Ze začátku jsme neplánovali ani jedno z těchto řešení nabízet, ale přicházelo nám na ně tolik poptávek, že jsme změnili názor. Počítáme, že nám oba programy pomohou v ještě rychlejším růstu.
V červenci jsme představili vlastní mapové řešení s mapami přizpůsobenými cestování – tak aby tam byly pěkně vidět všechny pěší cesty, ale třeba i linky metra ve městech. Tyto mapy jsou navíc jednotné na všech platformách, tedy uživatel na mobilu uvidí stejnou mapu jakou používal při plánování na webu. Pod pokličkou se jedná o sofistikované a technicky velmi náročné řešení využívající databázi z OpenStreetMap.org, vlastní styly a výkonou infrastrukturu, která mapy renderuje.
Do konce roku spustíme už zmiňovaný crowdsourcing a chceme také výrazně zlepšit plánování dopravy ve městech.
Finance Barbora Nevosádová: V minulém čtvrtletí jsme se hodně zaměřili na monetizaci, což nám pomohlo výrazně zvýšit příjmy. V tomto roce jsme zatím s příjmy rostli každý měsíc o desítky procent. Počítáme, že celkový obrat za tento rok dosáhne 10 milionů korun. Ohledně zisku plánujeme být okolo nuly, nebo v malé ztrátě. Nevytváříme zisk, protože vše, co vyděláme, investujeme zpátky do firmy, tj. nabíráme například nové lidi, kteří nám umožní se posunovat rychleji dopředu. Plánujeme v tomto přístupu pokračovat tento a pravděpodobně i celý příští rok, protože vidíme neuvěřitelně moc příležitostí, kterých chceme využít. Díky prodeji webu WhichAirline.com brněnskému SkyPickeru, máme finanční polštář, který nám tento přístup umožňuje.
Uživatelé Barbora Nevosádová: Tripomatic používají lidé z celého světa – nejvíce uživatelů máme z anglicky mluvících zemí jako je USA, Velká Británie a Irsko. U všech našich předchozích projektů byla Česká republika v pětici zemí, z nichž přicházela nejvyšší návštěvnost, ale s Tripomaticem už to neplatí – je až na 13. místě. Uživatelé k nám chodí i z tak exotických zemí jako například Kuvajt, Portorico nebo Sri Lanka.
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu … Číst dále
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu. Informace o užívání našich stránek také dále sdílíme s našimi obchodními partnery z oblasti sociálních médií, reklamy a analytiky. Za tyto webové stránky a soubory cookies odpovídá CzechCrunch s.r.o. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Nastavit preferované cookies
Vždy, když navštěvujete jakoukoliv webovou stránku, stránka může ukládat nebo získávat informace z vašeho prohlížeče, zejména formou souborů cookies. Tyto informace se mohou týkat vás, vašich preferencí nebo vašeho zařízení a jsou užívány převážně k zajištění vámi očekávaného chodu stránek. Takto získané informace vás obvykle přímo neidentifikují, ale mohou vám zprostředkovat personalizovanější zkušenost při užívání našich stránek. Protože respektujeme vaše právo na soukromí, můžete zakázat některé druhy cookies, které nejsou k využívání našich stránek nezbytné. Pokud se však rozhodnete některé cookies zakázat, může mít tento krok vliv na vaši uživatelskou zkušenost stránek a námi nabízené služby. Aktivací níže uvedených souborů cookies vyjadřujete souhlas s tím, že vaše osobní údaje mohou být převedeny do třetích zemí. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Možnosti předvolby jednotlivých cookies
Naprosto nezbytné cookies
Nezbytné cookies zajišťují klíčové funkce webových stránek jako jsou zabezpečení, správa sítě, přístupnost a základní statistiky o návštěvnících, takže není možné je vypnout. Prohlížeč můžete nastavit tak, aby blokoval soubory cookie nebo o nich posílal upozornění (tato skutečnost však může mít vliv na fungování stránek).
Pokročilé analytické funkce
Nástroje třetích stran, které nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek pomocí zasílání zpráv o tom, jaký způsobem stránky užíváte. Tyto cookies však shromažďují údaje způsobem, který nikoho přímo neidentifikuje. Pokud tyto cookies nepovolíte, nebudeme vědět, kdy jste navštívili naši stránku.
Funkce a preference
Funkční a preferenční cookies umožňují použití pokročilého webového obsahu a pokročilých funkcí a zároveň nám také umožňují ukládat vaše nastavení a preference.
Cílené soubory cookies
Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat personalizované nabídky, obsah, jakož i reklamní obsah, na základě vašich zájmů na našich webových stránkách, na stránkách třetích stran a na sociálních médiích. Neukládají ale vaše osobní informace přímo, nýbrž přes jedinečné identifikátory prohlížeče a internetového zařízení. Pokud je nepovolíte, bude se vám zobrazovat na stránkách méně cílená reklama.