Jak vznikl a následně uspěl Instagram, jehož hodnota se dnes odhaduje na 35 miliard dolarů?

Michal PtáčekMichal Ptáček

instagram
0Zobrazit komentáře

Instagram je dnes jednoznačně nejznámější a zároveň nejúspěšnější foto aplikací, kterou na mobilních telefonech najdete. Tahle pozice se navíc upevnila před třemi lety, když se Instagram stal hlavním cílem Facebooku, který za něj dvojici zakladatelů (Kevin Systrom a Mike Krieger) neváhal zaplatit jednu milardu dolarů.

Začátky Instagramu ale rozhodně nebyly jednoduché a nechybělo mnoho a aplikace vůbec nemusela existovat. Podívejte se, jak to celé začalo:

1) Budoucí zakladatel Instagramu Kevin Systrom v roce 2006 úspěšně dokončuje studia na Stanfordu a začíná pracovat ve společnosti Google jako product marketing manager

assisted_search_showing_2 2

Přečtěte si takéSlack oslavil první rok existence a vyrostl na 500 000 uživatelů denně – čtěte jeho celý příběhSlack oslavil první rok existence a vyrostl na 500 000 uživatelů denně – čtěte jeho celý příběh

2) Systrom se po nocích učí sám programovat

3) Po dvou letech Systrom Google opouští a míří do geolokačního startupu Nextstop, založeným bývalými zaměstnanci Googlu (Nextstop mimochodem v roce 2010 koupil Facebook)

4) Během této práce dostává Systrom nápad na novou aplikaci s názvem Burbn, která by kombinovala check-iny se sociálním hraním. Vytváří proto první prototyp, který následně na párty představuje investorům z Baseline Ventures a Andreessen Horowitz

5) Po setkání s investory se rozhodne opustit Nextstop a věnovat se čistě svému projektu. Dva týdny na to od investorů získává první seed investici ve výši 500 tisíc dolarů

6) Potkává spoluzakladatele Mika Kriegera, se kterým vytvoří první reálnou verzi aplikace, která nabízí hned několik funkcí najednou, od check-inů a plánování, přes nahrávání fotek, až po získávání bodů za trávení času s kamarády. Velmi rychle se však ukáže, že appka nemá šanci na úspěch, protože je až příliš komplikovaná

instagram-2

7) Společně s Kriegerem se tedy rozhodnou, že se budou soustředit pouze na jednu klíčovou funkci a to fotografie

8) Za týden vytvoří další nepovedený prototyp

9) Vrací se k původní aplikaci Burbn, kterou vydávají pro iPhone. Je zde však stále stejný problém. Aplikace je příliš komplikovaná a přeplácaná

10) Rozhodnou se tedy k radikálnímu kroku a odstraní opravdu všechny funkce…tedy až na jednu: sdílení a nahrávání fotek

11) Aplikace dostává nový název: Instagram

12) 8 týdnů na to, přesněji řečeno v říjnu 2010, je Instagram oficiálně spuštěn a velmi brzy se stává nejpopulárnější foto aplikací

13) V lednu 2011 Instagram zavádí hashtagy

14) V únoru 2011 Instagram získává investici ve výši 7 milionů dolarů, což posouvá jeho valuaci na 25 milionů dolarů

A dále už tento příběh znáte. V roce 2012 Facebook kupuje Instagram za 1 miliardu dolarů a postupně z něj vytvoří kolos, jehož hodnota se dnes odhaduje na více než 35 miliard dolarů.

instagram-3

foto: Instagram PR
foto: Reprofoto Youtube