James Asquith procestoval ve 24 letech celý svět. Dnes má aplikaci nabízející ubytování za 1 dolar
James Asquith může na první pohled vypadat jako typický třicetiletý mileniál, jeho zkušenosti ho ale posunují jak osobně, tak především v podnikání, o několik let výš. Už ve svých 24 letech měl procestovaný doslova celý svět, stal se totiž nejmladším člověkem, který navštívil všech 196 zemí světa. Právě díky zkušenostem získaným ze svých cest se mladý Američan loni rozhodl vytvořit aplikaci, která má za cíl zjednodušit lidem cestování a udělat ho mnohem dostupnější i za předpokladu, že na účtu nemají stovky tisíc.
Aplikace Holiday Swap funguje prakticky na stejném principu jako seznamka Tinder. Hlavní rozdíl je nicméně v tom, že místo hledání vhodného protějšku si pomocí swipování vybíráte vyhovující ubytování, to navíc mimo své nejbližší okolí. Holiday Swap totiž funguje v celosvětovém měřítku. I proto je dnes možné se s její pomocí ubytovat ve více než 40 zemích světa napříč šesti kontinenty. Cena? Pouhý jeden dolar za noc.
Podobně jako u jiných platforem nabízejících možnost ubytování typu Airbnb či Booking si lze i tady filtrovat výsledky vyhledávání na základě jednotlivých parametrů. Kromě výběru země či počtu ubytovaných osob lze vyhledávat také na základě rozšířených preferencí, jako například vhodnosti bydlení pro mladé lidi, kdy aplikace upřednostní například ubytování v blízkosti míst s pestrým nočním životem.
Tinder pro cestovatele
Jakmile uživatel získá s někým shodu, obdrží notifikaci s přesným umístěním ubytování na mapě i možnost s poskytovatelem bydlení zahájit konverzaci a otevřít kalendář s daty dostupnosti. Velkou výhodou Holiday Swap je právě cena, za noc totiž člověk zaplatí pouze jeden dolar, ať je to kdekoliv. V tom můžeme vidět i lehkou podobnost se službou Couchsurfing, kde lze přenocovat přímo u někoho doma, a to dokonce zcela zdarma.
Každý uživatel má navíc právo požadovat zálohu, která ho prakticky chrání před tím, že druhý člověk rezervaci zruší či dojde k poškození bytu nebo domu. Ta je do ukončení pobytu blokována a po jeho skončení je v plné výši vrácena.
Zakladatel aplikace James Asquith tvrdí, že výhodným prvkem Holiday Swap je fakt, že profily uživatelů jsou prověřovány manuálně na rozdíl od Airbnb či dalších služeb, kde dochází většinou k automatické identifikaci pomocí robota. V případě, že profil nesplňuje stanovená pravidla, dojde k jeho smazání. Holiday Swap funguje teprve od loňského roku, ale podle Asquitha si prý relativně snadno hledá uživatele po celém světě i bez velké marketingové kampaně.
Sociální síť pro cestovatele
Ačkoliv hlavní myšlenkou služby je poskytnutí ubytování, dalšími kroky by chtěl Asquith dospět k vytvoření jakési sociální sítě pro cestovatele. Pomocí funkce MyMap budou mít uživatelé možnost vytvořit si mapu míst, která plánují navštívit, a dostupných aktivit, při nichž se budou moci spojit i s jinými členy komunity. Asquith zároveň pracuje na tvorbě blogu pro sdílení zážitků a zkušeností ze svých cest s ostatními uživateli.
James Asquith si je nicméně vědom, že někteří lidé sice swipují aplikací a najdou shodu, na dané místo ale zatím nevycestují. A právě to je podle něj skvělou příležitostí k tomu udělat si přátele po celém světě. V takovém případě si podle jeho slov začnou lidé psát a jednou se tak mohou sejít. Jeho hlavním cílem je totiž především přimět lidi co nejvíce cestovat, a právě to může být jeden ze způsobů, jak toho docílit.
Podle všeho se nápad na službu tohoto typu zamlouvá i jiným firmám. Podle třicetiletého Asquitha o partnerství s Holiday Swap v různých oblastech projevily zájem velké americké společnosti, turistické firmy, aerolinky i potenciální ambasadoři. Zatímco pro někoho jiného by se nabídka na odkoupení společnosti zdála být lákavá, Asquith tvrdí, že nic z toho nedělá pro peníze a firmu rozhodně neplánuje prodat.
„Nikdy v životě svou společnost neprodám. Nevytvořil jsem svou aplikaci proto, abych na tom vydělal spoustu peněz, a právě proto to dělám tak, aby ji lidé rádi používali,“ vysvětloval pro magazín Business Insider Asquith, který se živil v minulosti také jako bankéř.
Asquith zároveň tvrdí, že náklady plánuje snížit na minimum, aby se služba nikdy nepřiblížila miliardovým společnostem, jako je Airbnb nebo Booking. Většinu fungování služby totiž mají zajišťovat především sami uživatelé, proto firma nemá ani velké režijní náklady. „Naším posláním je otevřít možnosti cestování co nejvíce lidem, a to na různá místa po celém světě. Všechny peníze tedy investujeme zpět do firmy, což nám umožní stále více růst a v budoucnu díky tomu nabídnout více služeb, protože už teď máme spoustu zajímavých nápadů,“ říká.
Foto: James Asquith