Jdeme cestou zdravého rozumu, hlásí Gambrinus. Od ledna přestane stáčet pivo do PET lahví
Trend odvracení se od plastových obalů se rozšiřuje také do pivního průmyslu. Jako první velká značka svého oboru v Česku přestane stáčet a prodávat pivo v PET lahvích pivovar Gambrinus patřící do skupiny Plzeňského Prazdroje. Od tohoto kroku si slibuje snížení produkce plastu o 334 tun ročně.
„Gambrinus se rozhodl jít cestou zdravého rozumu a přestat produkovat další plast tam, kde to není potřeba. Reagujeme tak i na přání našich spotřebitelů, pro které je důležitá nejen kvalita produktu, ale i to, z čeho vyrábíme obaly a jak šetrně se chováme k přírodě,“ uvedl marketingový ředitel Plzeňského Prazdroje Roman Trzaskalik s tím, že Češi jsou pivní národ preferující lahvové a čepované pivo.
Od prvního ledna příštího roku tak Gambrinus ukončí výrobu a distribuci piva v PET lahvích, z obchodů podle očekávání pivovaru zcela zmizí na přelomu ledna a února. Zákazníkům bude Gambrinus nadále k dispozici v zálohovaných skleněných lahvích, sudech, pivních tancích v hospodách a v plechovkách. Ekologičtější obměny se nově dočkají i ty – pivovar začne používat stoprocentně recyklované plastové folie, do kterých jsou baleny větší počty plechovek.
Rozhodnutí ukončit výrobu piva v plastu, se kterým Gambrinus začal v roce 2012, je podle vyjádření společnosti prvním velkým krokem na cestě k udržitelným obalům v rámci celého portfolia Plzeňského Prazdroje a zároveň součástí dlouhodobé širší strategie udržitelnosti celé společnosti.