Jeden z největších českých e-shopů Notino hlásí rekordní rok. Online parfumerie utržila 8,4 miliardy korun

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

notino-prodejna2
0Zobrazit komentáře

Notino patří mezi největší online prodejce parfémů a kosmetiky v Evropě a v Česku patří dokonce mezi ty největší e-shopy ze všech. Za rychle rostoucí internetovou parfumerií, která však buduje i kamenné pobočky, stojí český miliardář Michal Zámec. Ten ji založil už v roce 2004, tehdy jako Parfums.cz, a za rok 2018 již pod názvem Notino utržil 8,4 miliardy korun, což značí meziroční růst o 18,5 procenta. A také vůbec nejúspěšnější rok v historii.

O tom, že Notino už dávno není zdaleka jen český e-shop, svědčí fakt, že ze zmíněných více než osmimiliardových tržeb udělal český byznys jen 18 procent. V loňském roce Notino zasílalo zboží celkem do 22 evropských zemí s tím, že vedle e-shopů má v Česku, Německu, Polsku, Maďarsku, Rumunsku a na Slovensku také kamenné prodejny. Letos se pak chce rozšířit také do Švýcarska a stavět další pobočky. Na jaře vyroste nová prodejna ve Vídni.

notino-web

„Největší objem v počtu prodaných produktů představují stále parfémy. Loni jsme jich prodali šest milionů,“ uvedl obchodní ředitel Notina Zbyněk Kocián. Celkem v loňském roce prodal jeden z největších českých e-shopů, který bojuje za suverénní Alzou a Mall.cz, respektive skupinou Mall Group, o třetí místo například s Datartem, téměř 29 milionů produktů. O rok předtím jich bylo o 2,5 milionu méně.

Mezi nejsilnější trhy Notina patří vedle České republiky také Slovensko, Polsko, Německo a Rumunsko, přičemž růst pozoruje také v Rakousku, Bulharsku a Francii. I proto už dnes Notino zaměstnává přes 1 200 lidí a dál roste. Vůbec nejúspěšnějším loňským dnem byl Black Friday, kdy sklad kosmetického e-shopu 23. listopadu odbavil 86 tisíc balíků.

„Denně odešleme průměrně 25 tisíc balíků, ve vánoční sezóně se tento počet až zčtyřnásobí. V tuto chvíli jsme kapacitně schopni odbavit přes sto tisíc balíků denně,“ doplňuje ředitel logistiky firmy Tomáš Hofer. Během Black Friday se podle něj prodalo celkem 301 tisíc produktů, když si zákazníci objednávali v průměru 209 produktů za minutu.

notino-prodejna1