Jedna z pražských legend končí. Dejvickou nádražku nahradí moderní restaurace
Dosavadní provozovatel vedl s vlastníkem nádraží spory o nájemné a před třemi lety mu vypršela smlouva. Tak Správa železnic uspořádala soutěž.
Zánik hrozil dejvické nádražce už několikrát. Lidé z Prahy 6 a další její fanoušci ho však vždycky odvrátili. Tentokrát to ale vypadá, že restaurace, která jako by vypadla z minulého století, skutečně skončí. Správa železnic totiž vypsala na její prostory soutěž. A v ní uspěla společnost Spojka Events.
Spojka Events už má s nádražními prostory zkušenosti. Kromě toho, že má cateringovou společnost Dark Kitchen a nedávno otevřela také stejnojmenné bistro na pražských Vinohradech, uspěla také v tendru na provoz kavárny na pražském hlavním nádraží. V rekonstruovaném prostoru v jednom z křídel historické budovy tak vzniklo Foyer Café.
Nyní se Spojka Events přihlásila také do soutěže o provoz na nádraží v Dejvicích. A uspěla. Za pronájem prostoru nabídla měsíčně 351 korun za metr čtvereční. „Výsledné měsíční nájemné za celý předmět nájmu činí téměř 150 tisíc korun. Pro představu, je to víc než trojnásobek částky, kterou Správě železnic hradí současný provozovatel restaurace,“ uvedla pro server zdopravy.cz mluvčí Správy železnic Nela Eberl Friebová.
Spojka Events má v plánu vybudovat v Dejvicích klasickou restauraci v moderním provedení. Nájemní smlouvu bude mít společnost na pět let a kromě samotné nádražky se týká také krytého prostoru na peróně.
Společnost, stejně jako vyjmenované podniky, patří do skupiny Spojujeme, za kterou stojí původem běloruský podnikatel Andrej Zajcev. V karlínské restauraci Spojka má na starosti eventové prostory, multifunkční sál provozuje také v Endorfinu ve Vršovicích. Posledním počinem společnosti Spojujeme je pak také nově otevřený fast food zaměřený na zdravou stravu dean&david.
Soutěž na nového provozovatele uspořádala Správa železnic i kvůli tomu, že dosavadní nájemce, kterým je Martin Ullman se svojí Restaurací Dejvické nádraží, neplatil nájemné. Oficiální smlouva skončila Ullmanovi už v roce 2022. Podnik ale provozuje už od devadesátých let.
Správa železnic se tak o nalezení nového provozovatele pokusila už jednou, nakonec ale soutěž zrušila. V té nové po zájemcích požadovala podnikatelský záměr, vizualizace chystaného konceptu, doložení referencí a také složení kauce. Z nabídek, které odpovídaly zadání, pak byla vybrána ta, která navrhovala nejvyšší nájemné.
Restaurace funguje na dejvickém nádraží už od roku 1873, tehdy vzniklo nádraží v takové podobě, v jaké ho známe dnes.