Její sérum na pleť máte doma možná i vy. Teď virální kosmetická značka prodávala kartony slepičích vajec
Značka The Ordinary zareagovala na drahá vejce v USA marketingovým stuntem. Místo produktů na pleť prodávala tucet vajec za zlomek současné ceny.
Kosmetická značka The Ordinary si vybudovala pověst jako cenově dostupná a zároveň minimalistická péče o pleť. Její séra s kyselinou hyaluronovou, tonika a hydratační krémy jsou oblíbené především u mladé generace. Teď ale brand překvapil nejen ji. Začal totiž nabízet zcela nový a pro kosmetickou firmu netypický produkt – slepičí vejce.
The Ordinary je kanadská značka, která vznikla v roce 2016. Získala si pozornost především díky minimalistickému přístupu k péči o pleť, který se vyhýbá parfemaci i kýčovitému balení. Sází na jednoduché a účinné složení, díky čemuž teď najdete její séra v koupelně mnoha žen.
Produkty navíc prodává za zlomek ceny běžných luxusnějších značek, je proto jednoduše dostupná pro mladou generaci. Zároveň se straní přehnanému marketingu. Na jejím Instagramu, kde má 2,7 milionu sledujících, tak najdete spíš sjednocené světlé barvy s neokázalým copy.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsI proto značka vzbudila na sítích nebývalý povyk, když před pár dny nasadila do své nabídky nový produkt v podobě slepičích vajec. Šlo o marketingovou akci, kterou firma zrealizovala ve spolupráci s kreativním kolektivem MSCHF, známým například virálními červenými Astro Boy botami.
Ve svých dvou prodejnách v New Yorku začala kosmetická značka prodávat karton dvanácti vajec za 3,27 dolaru – tedy v současných ekonomických poměrech za velmi nízkou cenu, která měla reflektovat jejich dřívější běžnou hodnotu. Firma tak chtěla upozornit na realitu amerického trhu.
Zobrazit příspěvek na Instagramu
Spojené státy se totiž potýkají s vysokými cenami vajec, které dosáhly osmi dolarů za karton, v přepočtu tedy asi 185 korun. Nárůst cen způsobila mimo jiné ptačí chřipka, problémy v dodavatelském řetězci i regulace. Zdražení se navíc stalo i tématem prezidentských voleb v roce 2024 a Donald Trump dokonce slíbil, že ceny vajec sníží hned první den ve funkci.
To se ale nestalo – cena se za poslední rok zvýšila o více než 65 procent a předpokládá se, že letos vzroste ještě o dalších 41 procent. Americká vláda proto spustila před několika dny rozsáhlý plán za miliardu dolarů, který zahrnuje dovoz vajec z Brazílie, Turecka, Jižní Koreje nebo plánovaně i z Polska nebo Litvy.
Značka The Ordinary prezentovala své rozhodnutí docela jednoduše. „Slyšeli jsme, že NYC potřebuje vejce. Tento víkend si u nás můžete koupit tucet obyčejně naceněných vajec za 3,37 dolaru. Bez zbytečností, prostě vejce. Do vyprodání zásob,“ napsala na svůj Instagram. Vajíčka pak z obou prodejen zmizela během chvíle.
Na sociálních sítích se tento marketingový stunt stal obratem virálním. Někteří uživatelé chválili kreativitu a propojení ceny vajec s celkovou filosofií značky, tedy být cenově dostupná obyčejným lidem. Jiní prodej živočišného produktu naopak kritizovali jako pouhou snahu o pozornost – The Ordinary se totiž dlouhodobě prezentuje jako značka bez krutosti na zvířatech a je certifikovaná jako veganská.
Akce zároveň podnítila i širší společenskou debatu o tom, proč musí vejce za rozumnou cenu přijít od kosmetické značky. „To, že cenově dostupnou potravinu musíte koupit v obchodě s kosmetikou, je smutné. Spousta lidí za ně ale bude ráda. Doufejme, že si je koupí ti, kteří si skutečně nemohou dovolit inflační náklady a neskončí jen jako estetický kousek bohatých influencerů,“ komentoval dermatolog Justin Spracklin.