Jsou sice ošklivé, ale přesto se po nich zaprášilo. Vánoční svetry Microsoftu zahřejí Malováním či Windows 95

Filip HouskaFilip Houska

ms-1svetry

Foto: Microsoft/CzechCrunch

Vánoční svetry od Microsoftu

0Zobrazit komentáře

Když nevíte, co svým blízkým s velkou zásobou ponožek naložit pod stromeček, kupte jim svetr. Ideálně nějaký veselý, huňatý, klidně i kousavý, ale primárně takový, který zaujme na první pohled a zvýší šance, že po vánočních svátcích neskončí jako rekvizita ve skříni. Což by se u zábavných svetrů, jež nově nabízí přímo Microsoft, pravděpodobně nemuselo stát.

Snad nikdy neplatilo, že s oblečením musí přicházet pouze módní značky. Ačkoliv ty zajišťují zpravidla tu vyšší kvalitu nabízených kusů, takzvaná reklamní móda, která je dnes díky originálním grafickým vzorům velmi populární, se zájmu těšila i v minulosti. Ze sféry technologických firem lze vybrat třeba Apple, který svou módní kolekci nabízel v 80. letech, a Microsoft si jí částečně drží dodnes.

Nyní však do sortimentu přihodil svetry, lépe řečeno vánoční svetry s výrazným barevným stylem a pořádnou dávkou nápaditosti. Všechny tři modely, které na svůj e-shop dal, jsou znázorněním něčeho, co Microsoft proslavilo po celém světě. Dva z nich proto přichází s motivy legendárních operačních systémů Windows 95 a XP, ten třetí naopak připomíná kultovní program Malování.

svetr

Foto: Microsoft

Windows XP, jeden z nejkultovnějších operačních systémů planety

Je to tak vůbec poprvé v historii, co Microsoft takzvané ugly sweaters nabídl ke klasickému prodeji. Technologický gigant totiž už v minulosti tento styl svetrů nabízel, ale pouze pro influencery a opravdu skalní fanoušky. Konkrétně šlo o varianty s motivy Windows, které navíc balil do tematických krabic připomínajících fyzické balení opravdových produktů.

Teď se tyto skvosty včetně zbrusu nového modelu se slavným Malováním dostávají i k široké veřejnosti, a ta je vzala útokem. Během včerejšího dne se vyprodaly téměř všechny velikosti (od SM až po 3XL), přičemž dnes jich zbývala jen hrstka. I ta je ale nyní pryč a novým zájemcům nezbývá nic než kontrolovat eBay, případně čekat, než je Microsoft znovu naskladní. Což je také ve hře.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Aby firma jako Microsoft, která je se svou tržní hodnotou okolo 1,6 bilionu dolarů jednou z největších na světě, ale nutně vydělávala na oblečení, to příliš nejde dohromady – na to má jiné kousky, třeba edici počítačů a tabletů Surface, herní konzoli Xbox nebo bohatou nabídku softwarových služeb. Proto se rozhodla, že dvacet dolarů z každého prodaného svetru daruje dál.

Vybrala si neziskovou organizaci Girls Who Code, která v ženách rozvíjí talent a zájem o informační technologie, a plánuje, že jí za období od 1. do 23. prosince pošle minimálně 50 tisíc dolarů. Jednotlivé svetry pak vychází na 70 dolarů (zhruba 1 500 korun) za kus a šlo je objednávat i do Česka. Respektive znovu půjde, pokud je Microsoft včas naskladní, což je zatím ve hvězdách.

windows_store_accessories_teamsbgs_1000x1000_0cf4ed5f-b19f-455c-85eb-9d4b8fb86f32

Foto: Microsoft

I takto se lze sladit během hovorů na Teamsech nebo Skypu

Domácí stolování jako v letadle. British Airways začínají prodávat své prémiové palubní nádobí i cateringový vozík

Filip HouskaFilip Houska

ba-1

Foto: British Airways

British Airways začíná prodávat své palubní nádobí

0Zobrazit komentáře

Když letíte v ekonomické třídě, zpravidla dostanete jídlo v obyčejných plastových nádobkách, které svůj účel sice splní, ale působí poměrně lacině. Pokud ovšem využijete dražších kategorií a dáte přednost business class nebo první třídě, tam už vám může být naservírován vcelku slušný gastronomický zážitek. Nejen z pohledu samotných pokrmů, ale i nádobí.

Právě na talíře, mističky, košíčky, příbory, podtácky a další vybavení se nyní zaměřila britská letecká společnost British Airways, která má v plánu podpořit svůj pandemií silně zasažený byznys prodejem těchto doplňků přímo do vaší domácnosti. Novou nabídkou chce lidem zároveň zprostředkovat pocit, že se i během domácího oběda nebo večeře mohou „cítit jako v letadle“.

Na oficiálním webu aerolinky si tak můžete za několik liber objednat jak porcelánové nádobí pro servírování jídla (včetně košíčků na pečivo, mističek na máslo, nádoby pro omáčku a příborů), tak i třeba skleničky na šampaňské, malé ručníky na umývání rukou nebo domácí nazouváky. Zkrátka téměř vše, co je standardem služby Club World, respektive byznysové třídy British Airways.

british-airways-1

Foto: British Airways

V nabídce je i třeba košíček na pečivo nebo mistička na máslo

british-airways-3

Foto: British Airways

Decentní polévkový talíř

„Pro zájemce jde o příležitost, jak přenést kouzlo z létání s British Airways přímo do svých domovů. Víme, že tyto speciální předměty zaujmou, a jsme nadšeni z toho, že lidem můžeme před vánočními svátky zprostředkovat zážitek, na který si během tohoto náročného roku budou pamatovat,“ dodává k unikátní nabídce ředitelka brandu British Airways Carolina Martinoli.

Pro ty největší fajnšmekry je v sortimentu nabízen i vozík z vyřazených Boeingů 747, pomocí kterého se palubní catering standardně rozváží. Ten stojí 250 liber, tedy v přepočtu zhruba 7 300 korun. Obecně pak to nejkvalitnější nádobí z edice William Edwards stojí v rozmezí od 15 do 50 liber (430 až 1 500 korun), přičemž lze sehnat i cenově dostupnější doplňky.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

British Airways to udělaly patrně s jasným cílem: alespoň částečně zachránit svůj byznys, který pod náporem opatření spojených s pandemií velmi trpí. Globálně se v leteckém průmyslu očekávají ztráty více než 300 miliard dolarů a některé menší letecké společnosti budou mít co dělat, aby to přežily v dobré kondici. S trochou nadsázky řečeno ale mají více času vymýšlet nové kreativní akce.

Britský dopravce totiž není jediný, který využil nelichotivé období k novým nápadům. Není tomu tak dávno, co jsme psali také o aerolince Singapore Airlines, která využila svou odstavenou flotilu letadel, aby z nich udělala dočasné restaurace s typickou palubní stranou. Zájem na sebe nenechal dlouho čekat a hned 30 minut po spuštění předobjednávek hlásila singapurská letecká společnost vyprodaná místa.